2020-03-16, 11:47
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Infekterade ja.

Men sjuka?

Det sas inget om det men det är illa nog om någon blir infekterad för då kan dom sprida smittan vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hade vi stängt ned direkt och infört strikta regler så hade vi antagligen fått stopp på det här framåt april.
Utan värdar försvinner viruset.
Som det ser ut nu satsar Sverige på att bli Världens virusbank.
Samtidigt kommer människor att dö av lunginflammation när vården imploderar. I Italien dog det 368 st på 24 tim.
Vi kommer vara i samma sits om några veckor

Viruset kommer finnas kvar och ständigt cirkulera. Folk kommer ha det utan symtom.
Sedan kommer det börja öka igen, precis som influensan. Om du nu inte menar att alla världens befolkning ska lyckas hålla sig i karantän?

Ja folk kommer dö. Precis som över 1000 Pers dog i Sverige av vanlig influensa förr förra säsongen.

Precis som man inte kan utrota influensan så kan man inte utrota detta. Bästa försvaret är då att folk stärker sitt immunförsvar, till tiden ett vaccin kommer till.

Om några år kommer detta vaccineras precis som den vanliga influensan varje år. Och ändå kommer en stor del av befolkningen att inte göra det. Tänk på att bara 50% av folk över 65 år vaccinerar sig varje år, fast de är den stora riskgruppen.
Citera
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silenthorror
Åka hem till till han och skjuta aset?

Sveriges politiker och media behöver en enormt stark och stor och genomgående reformering. Utrensning, fängelse, böter. Vi behöver en hel myndighet som bör arbeta med dagens system i 10 år framöver och bygga upp något fungerande där PK-jon inte har tillträde.
Citera
2020-03-16, 11:48
Medlem
Får man länka till Lars Berns senaste om Corona?

På slutet finns dessutom en aktuell telefonintervju om dagens regeringsutspel.

https://youtu.be/Ew3m2YwOU8o

Han ger i alla fall mig ett lugn, samtidigt som jag anar helheten och kan ta ett eget ansvar.

Hur ser ni läsare här på FB på Lars Berns åsikter och råd i denna svåra stund?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Per capita har dom bara en femtedel så många case, så jag skulle nog säga att dom ligger efter oss, inte före.

Kanske men dom slutade väl testa före oss. Svårt att tänka mig att england som är en resehub ligger efter. Min spekulation
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Jo men ska folk sluta tvätta händerna då vi vill att fler ska bli smittade eller hur tänker man? Hjälper det eller hjälper det inte att tvätta händerna?
Att tvätta händerna kan hjälpa, precis så på samma sätt som det kan hjälpa klimatet om man källsorterar mjölkkartonger. Det är enkla åtgärder för dig och mig och ger viss effekt, men det ger knappast ett fullgott skydd.

Faktum är att smittan primärt är aerosolburen. Smittan sprids via andning (behövs ingen hostning) och kan fortsätta cirkulera i luften en stund.

Aerosoler kan även fastna på ytor, där viruset överlever en period, delvis beroende på material. Om du tar på en sådan yta med händerna, och sen kliar dig i ansiktet så kan viruset infektera dig den vägen. Därför är det vettigt att tvätta händerna.
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det är nåt med att man lär sig att betjäna staten tidigt i livet. (Hjärntvätt) De som tar det på för stort allvar/mindre intelligenta behöver andra som tänker åt dem.
Även de som har bra betyg i skolan. De är bara bra på att arbeta som anställda åt staten.

Är dina ”vänner” helt dumma i huvudet?
Har en kompis som tyckte att det var bra. Ska skälla ut henne sen för hon är intelligent.
Ja det kan man verkligen tycka. Blir så irriterad!
Just det här viruset kräver extra försiktighet och vaksamhet. Oppositionen är knäpptyst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Någon som vet om tillfrisknande är en bluff? Många kan smittar i alla fall, eller har jag missat nåt?

Det är en missuppfattning. Många har friskförklarats från Corona. Men bara för att man blir av med symptomen innebär det inte att man blir av med viruset. Man har upptäckt virus i lungorna en vecka efter att symptom försvunnit.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Corona won’t leave you for 30 days bro.
Inte skoj.
Precis min tanke, och vissa säger att men reinfekteras hela tiden vilket är mer trovärdigt och då kan man läsa alla smittade som döda.
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Det är en missuppfattning. Många har friskförklarats från Corona. Men bara för att man blir av med symptomen innebär det inte att man blir av med viruset. Man har upptäckt virus i lungorna en vecka efter att symptom försvunnit.
Ok tack.
Citera
2020-03-16, 11:49
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Storbritannien gör HELT rätt.
Flockimmunitet + isolering av riskgrupper.
Mycket smart.
Det är Italien och Kina som gör fel.
Kan du ge oss siffror vad den strategi du förespråkar kommer att kosta i människoliv och antal vårdplatser?

Hur säker är du på att flockimmunitet fungerar utifrån vad vi vet om viruset.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Imponerande siffror...

Där snackar vi om politiker i ordets rätta bemärkelse !
Ja, exakt. Sydkorea har haft stora framgångar. Vi borde låta Sydkorea tjäna som exempel.

Istället har vi en statsepidemiolog som låter sig vägledas av UK...
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Men herregud din idiot. Berättade läkaren om deras vikt? Astmatillstånd? Om de rökte och drack?

Jag märker att din IQ är låg, så sluta skriv på forumet din halvapa. Du sprider bara desinformation.

Du har ju själv inga bevis för att de var feta och rökte. Det är ju du som trollar och sprider desinformation. Läkarna i Italien säger att fullt friska människor under 60 dör av Corona just nu. Rökare och feta är väldigt sällan helt friska. De har ofta sämre värden än normalviktiga och icke-rökare. Orimligt att de skulle kallas för fullt friska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in