2020-03-16, 11:37
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det finns ingen. Finns det någon som visar att man inte blir det?
14% of recovered #Corona patients discharged from hospitals in China have later tested positive for the virus again with “the mechanism behind the virus' apparent ability to re-infect”, scientists don’t know why.
https://twitter.com/rntk____/status/1233611214871097344?s=21
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Du har uppenbarligen inte lyssnat på vittnesmålen som finns på nätet från italienska läkare. Det finns ett flertal friska personer under 60 som dött. Om du har källa på att alla är feta rökare så länka gärna.

Du menar ljudinspelningar från personer som påstår sig vara läkare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jo det vet jag, men jag menade smittsituationen.
5 personer betyder att smittspridningen är stor i Österrike. Liksom att restauranger måste stänga och att Tyrolen ska vara stängd under en vecka framöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Om du tittar på antalet smittade så är det en väldigt liten del av befolkningen ännu.
Så en annan strategi är att isolera bort viruset.
Det är inte lätt men att säga att det inte finns andra vägar är inte sant.

Vafan då "isolera bort"??? Idiot-hypotesen gick ju ut på att de smittade inte blev osmittade!! Hur i helvete ska du då "isolera bort det". Möjligen genom att incinera smittade direkt vid upptäckt men det här började ju med min invändning mot att det pågår ett folkmord...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
De smittar lika bra om inte mer precis som du själv gör.

Varför skulle det vara på något annat vis?

Är de aliens eller precis som du homosapiens av samma kött och blod med spott och slemhinnor precis som du där det snoras och droppas och hostas precis som du.

Lär dig vad ett virus är så kommer du inte fälla ett så korkat påstående mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Du har uppenbarligen inte lyssnat på vittnesmålen som finns på nätet från italienska läkare. Det finns ett flertal friska personer under 60 som dött. Om du har källa på att alla är feta rökare så länka gärna.

Men herregud din idiot. Berättade läkaren om deras vikt? Astmatillstånd? Om de rökte och drack?

Jag märker att din IQ är låg, så sluta skriv på forumet din halvapa. Du sprider bara desinformation.
Citera
2020-03-16, 11:38
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Fast det är ju bevisat att inga bebisar dött, män blir inte fertila. Finns ännu inga vetenskapliga underlag för detta. Dem som säger detta är bakom flötet. Men ja du kan få permanenta skador på lungor och andra organ OM du varit intensivvårdad eller i kritiskt tillstånd och tillfrisknat från detta.

Det är 5% som verkar hamna på IVA, 15-20% kan jag inte läsa mig till någonstans. Däremot kan upp till 10% kan behöva någon form av sjukhusvård och andningshjälp.

Källa för att man ej kan bli infertil... Allt jag läst säger motsatsen....

Det är värre än att 15-20% hamnar på iva. 20% dör vid okontrollerat utbrott.....

Real estimates of mortality following COVID-19 infection
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30195-X/fulltext
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Jo men ska folk sluta tvätta händerna då vi vill att fler ska bli smittade eller hur tänker man? Hjälper det eller hjälper det inte att tvätta händerna?

Folk ska göra som man brukar göra(eller ska göra i influensatider). Fortsätta tvätta händerna osv.
Kommer ske en helt naturlig utveckling, precis som med influensan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Nej men viruset kommer liksom inte försvinna från världen. Det har ju spridit sig till hela världen! Det kommer vara en del av den vanliga förkylningsfloran. Vi blir aldrig av med det nu. Och vi kan inte sitta isolerade resten av våra liv.

Finns ju många virus ute i världen som inte finns i Sverige, dessutom måste vi skippa globalismen i framtiden och gå tillbaka till det småskaliga, helst skippa kapitalismen på lång sikt också.
Citera
2020-03-16, 11:39
Medlem
Uppmaning till alla......

Det skulle va bra om vi försöker hjälpa till med att tipsa Socialstyrelse på möjliga företag som kanske har skyddsutrustning i lager eller företag som skulle kunna ställa om produktionen till skyddsutrustning.

Det man ser idag är att Tyskland och Frankrike har slutat sälja utrusning till övriga i EU. Vi kommer att ha problem med att skydda vårdarbetare.

Känner ni till företag som kanske har munskydd eller annan skyddskläder, kan ställa om produktionen eller starta upp ni produktion.

PM mig eller skriv här eller tipsa Socialstyrelse.

Vi kan alla hjälpa till. Stå inte och titta på. FB är bäst på att samla tips runt i Sverige.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinexl
En kontrollerad förlopp används i flertal brancher, man låter något fortsätta under strykt övervakning. Vad det gäller Corona så till den grad att sjukvården ligger på bristningsgränsen dock ej över. Brandförsvaret använder sig ofta av kontrollerad förlopp. Inget konstigt.

Att du inte begriper dig på det utesluter inte det faktum att det är fullt möjligt att tillämpa metoden på Corona.
Det är ju en förutsättning - en förutsättning som många inte tror går att uppnå.
Kommunikationen från våra styrande har varit under all kritik, och det inger inte förtroende inför en sån åtgärd.
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Folk ska göra som man brukar göra(eller ska göra i influensatider). Fortsätta tvätta händerna osv.
Kommer ske en helt naturlig utveckling, precis som med influensan.

Ja, och fortsätta gå till jobbet.
Träna på gym.
Handla i affärer, osv.
Då hade allt varit bra.

Och bara 3 döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in