2020-03-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Fast det är ju bevisat att inga bebisar dött, män blir inte fertila. Finns ännu inga vetenskapliga underlag för detta. Dem som säger detta är bakom flötet. Men ja du kan få permanenta skador på lungor och andra organ OM du varit intensivvårdad eller i kritiskt tillstånd och tillfrisknat från detta.

Hur kan man bevisa detta när viruset endast funnits sen årsskiftet?
Citera
2020-03-16, 11:42
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinexl
Uppmaning till alla......

Det skulle va bra om vi försöker hjälpa till med att tipsa Socialstyrelse på möjliga företag som kanske har skyddsutrustning i lager eller företag som skulle kunna ställa om produktionen till skyddsutrustning.

Det man ser idag är att Tyskland och Frankrike har slutat sälja utrusning till övriga i EU. Vi kommer att ha problem med att skydda vårdarbetare.

Känner ni till företag som kanske har munskydd eller annan skyddskläder, kan ställa om produktionen eller starta upp ni produktion.

PM mig eller skriv här eller tipsa Socialstyrelse.

Vi kan alla hjälpa till. Stå inte och titta på. FB är bäst på att samla tips runt i Sverige.

Finns 750 000 M90 gasmasker i lager som arbetsmiljöverket stoppar så att de
ej kommer sjukvård mm, tillgodo.... Sug på den....
Citera
Medlem
Jag måste meddela att jag har en kompis som kan ha hittat en fungerande behandling.

Motmedel mot coronavirus..

En kompis har antagligen fått coronan, och hans son. Dom insjuknade i onsdags.
Genast när han märkte symptom började han med Liposomalt C-vitamin.
(ett extra starkt C-vitamin).
Han kände hur symptomen gick tillbaka.
Både han och hans son har haft ont i lungorna, feber, halsbesvär och allmän sjukdomskänsla i leder och muskler.
Hans son säger "det är som att andas genom ett sugrör". Och han själv fick svårt med andningen när han lagade mat.
Han brukar använda liposomalt c-vitamin när dom är förkylda, och har stoppat infektion flera gånger.

Nu vet man ju inte säkert om detta är coronavirus, men skolan hade lagt ut information (på school-soft), att det finns elever som kunde vara smittade, för dom hade varit i norra Italien på sportlovet. Och flera barn hade varit i skolan med svår hosta.
Han har försökt ringa vården, men inte kommit fram.

Jag ska följa upp hur detta och rapportera vidare hit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
14% of recovered #Corona patients discharged from hospitals in China have later tested positive for the virus again with “the mechanism behind the virus' apparent ability to re-infect”, scientists don’t know why.
https://twitter.com/rntk____/status/1233611214871097344?s=21

Infekterade ja.

Men sjuka?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Vi, inklusive mig är ju handlingsförlamade för jag kan inte tänka ut ett sätt att stoppa Tegnell och FHM och regeringen. Det hela är mycket tragiskt. Vad ska vi göra?
Sprid korrekt information till alla du känner samt på nätet, och bygg nätverk för kommande tider!
Det kommer att bli tufft även ekonomiskt så vi måste hjälpas åt.

VI ska göra detta, inte stat, regering och FHM.
Kör hårt!
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Varför är det ett vänster fenomen att svälja myndigheternas beslut fullt ut? Varför kan inte folk tänka själva? Jag menar jag är småborgerlig liberal och jag är skarpt kritisk till flatheten!
Alla vänner med vänstersympatier på sociala medier delar om att det är så bra med flock immunitet och FMHs beslut ! Nya trenden! 👍🏻

Det är nåt med att man lär sig att betjäna staten tidigt i livet. (Hjärntvätt) De som tar det på för stort allvar/mindre intelligenta behöver andra som tänker åt dem.
Även de som har bra betyg i skolan. De är bara bra på att arbeta som anställda åt staten.

Är dina ”vänner” helt dumma i huvudet?
Har en kompis som tyckte att det var bra. Ska skälla ut henne sen för hon är intelligent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det är nog snarare Sverige som är diktatur och mörkar siffror genom att sluta testa folk samt mörka bristen på resurser.

WHO so har inspekterat Corona-utbrottet i Kina håller dessutom inte med dig, de håller med mig.

https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/fbt49e/the_who_sent_25_international_experts_to_china/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Kina mörkar ingenting om viruset. De har tvärtom varnat andra länder och bett oss ta till kraftåtgärder mot viruset. Sluta sprid desinformation, ditt pucko.

NU ja. Men de bad ju labben om att förstöra resultatet och försökte tysta ner läkaren som själv. dog i Corona.
Citera
2020-03-16, 11:43
Medlem
Citat:
Vi, inklusive mig är ju handlingsförlamade för jag kan inte tänka ut ett sätt att stoppa Tegnell och FHM och regeringen. Det hela är mycket tragiskt. Vad ska vi göra?

Jag är i grunden en positivt lagd person men nu börjar jag också att tvivla på hur det hela hanteras i Sverige. När nu Finansministern svamlar om att hämtmat för att stötta restauranger så gör vi inom vår lilla familj helt tvärtom då vi har möjlighet att laga all mat hemma utan att behöva gå ut i någon större utsträckning just nu. Frysen är fylld för åtminstone en månads matlagning.

I en bortre förlängning funderar jag i mitt stilla sinne vad som kommer att hända med alla pizzeriaägare etc. när de nu kommer att sakna inkomst. Blir det revolt, kriminalitet eller kommer de att springa till socialen?
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Just nu kan vi bara försöka göra det bästa ink inte få panik el liknande, men nästa val kan vi alla komma ihåg hur regeringen hanterat Corona med allt vad det innebär, och sedan låta bli att rösta på något av de röda partierna.
Citera
Bannlyst
Någon som vet om tillfrisknande är en bluff? Många kan smittar i alla fall, eller har jag missat nåt?
Citera
Medlem
Japp, så är det.
Det är inte så att vi har massa möjlighet att välja. Pest eller kollera ?

Vi kan gå in och stoppa den nu, sen igen i höst eller vår eller nästa år. Dra ut på tiden över 2 år och krascha ekonomi. Eller så provar vi den här och är klara med skiten inom 6-9 månader.

Tåget kommer att träffa oss vad vi än väljer.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
Kina bokstavligen arresterade personer som varnade om viruset i december. Jag försöker inte försvara Sveriges handlande som verkligen kan kritiseras, men vad får dig att suga av Kina så hårt? Dum i huvudet?

Jag ser på dödstalen i Italien och lyssnar på vad de som jobbar inom sjukvården där säger.

https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-italy-doctors-intensive-care-deaths-a9384356.html?fbclid=IwAR2kLd-b0anWIN_qtDfRjFtgRiSyl 7lkYysU2214v230jcXVzbnQbqrEqrQ

https://www.reddit.com/r/Coronavirus/comments/ffa2tf/testimony_of_a_surgeon_working_in_bergamo_in_the/

https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=61-gFtHJOd8&fbclid=IwAR3-PIP8a7E4wgQzNVqCZEd7l579MqEO9VxPgO-mKWk8Wf1vIhbx1-C8irs&app=desktop

https://bergamo.corriere.it/notizie/cronaca/20_marzo_07/coronavirus-bergamo-medico-humanitas-facebook-situazione-drammatica-altro-che-normale-influenza-4fdf 6866-6088-11ea-8d61-438e0a276fc4.shtml

Richard Hatchett och WHO som varit i Kina nyligen anser inte att de mörkar siffrorna.

https://www.youtube.com/watch?v=dcJDpV-igjs

https://www.reddit.com/r/China_Flu/comments/fbt49e/the_who_sent_25_international_experts_to_china/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in