2020-03-16, 01:27
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Om ett vaccin kommer trollas fram, tror ni att det kommer att bli påtvingat? Jag fattar ju att det vore bra för riskgrupperna i samhället, men jag är inte så pigg på vaccin. Särskilt inte när många drabbades av den där sömnsjukan sist. Hur känner ni för ett eventuellt vaccin?

Jag skulle fan hellre ta en sväng av covid19 än att ta ett framstressat garage-vaccin känner jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Hackat

Det kom upp en massa reklam och mitt ipnr poppa upp osv

Misstänker att olika myndigheter inte gillar att vi håller koll

Självklart ingen som hackar och lämnar så uppenbara spår om syftet är att manipulera data.

Det är någon parsningsbugg förmodligen.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Är det bara jag eller är de mer nån som blir torr om händerna av all handsprit och tvål och tvättade om händerna ? Fått utslag på händerna av tvätta det haha.
Finns handsprit som är som gele.
Men du behöver ju inte sprita händerna hemma mot dig själv så att säga.
Citera
2020-03-16, 01:28
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
En jävligt bra fråga, som givetvis ingen svensk journalist kommer att ställa.

Alla journalister jobbar inte på Svt o DN.

Vi hoppas de nya o mer vakna aktörerna får möjlighet att ställa dessa relevanta frågor.

En annan är varför man undergrävde staten o myndigheternas förtroende med lögnen: Vår beredskap är god?
Citera
2020-03-16, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Alla journalister jobbar inte på Svt o DN.

Vi hoppas de nya o mer vakna aktörerna får möjlighet att ställa dessa relevanta frågor.

En annan är varför man undergrävde staten o myndigheternas förtroende med lögnen: Vår beredskap är god?

Fast de 500 kommer inte från regeringen utan riksbanken i form av lån med noll ränta.
Citera
2020-03-16, 01:31
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Vad är det för snickesnack? Pandemin 2009-2010 så skapades ett vaccin på några månader.

När det gäller detta virus går det dock inte att göra vaccin.

Varför skulle det inte gå? Det testas ju på människor i detta nu.
Citera
2020-03-16, 01:31
Medlem
Som en amerikansk virolog sade - vaccin kan skapas på en dag. Det finns alltså redan mängder av prototyper - det svåra är att göra vaccinet säkert för användning, och så effektivt som möjligt.

Den processen kräver rigorösa tester och gäller det icke-akuta sjukdomar brukar man ta uppemot ett decennium på sig. I det här fallet kan det gå på 1-2 år, vilket vore blixtsnabbt.
Citera
2020-03-16, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Vad är det för snickesnack? Pandemin 2009-2010 så skapades ett vaccin på några månader.

När det gäller detta virus går det dock inte att göra vaccin.

Självklart är ett vaccin möjligt, men att svininfluensan vaccin gick fortare beror på forskning av andra liknande H1 influensor sedan tidigare. Varför skulle ett vaccin inte vara möjligt menar du?
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Självklart ingen som hackar och lämnar så uppenbara spår om syftet är att manipulera data.

Det är någon parsningsbugg förmodligen.

Källa på det?

😬
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag skulle fan hellre ta en sväng av covid19 än att ta ett framstressat garage-vaccin känner jag.

I de bästa av världar så avstår jag båda.

Jag är däremot övertygad om att har sjukvården bara fått experimentera o lära sig av att behandla C-19 på några 100 000 patienter, så kan sjukvården få fram bra behandlingar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Om ett vaccin kommer trollas fram, tror ni att det kommer att bli påtvingat? Jag fattar ju att det vore bra för riskgrupperna i samhället, men jag är inte så pigg på vaccin. Särskilt inte när många drabbades av den där sömnsjukan sist. Hur känner ni för ett eventuellt vaccin?

Det kommer nog inte bli påtvingat i Sverige iallafall.
Citera
2020-03-16, 01:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
De har mätt andelen antibodies i individer som har tillfrisknat, för att utvärdera hur kroppens immunförsvar bearbetar sjukdomen. Är det inte ganska självklart att tester görs kontinuerligt i forskningssyfte?

Jo, det är självklart, dock har vi kunnat läsa i tråden och i media samt titta på Youtube, att inga tester för antikroppar har utvecklats färdigt, och utan att kunna testa för antikroppar så kan man knappast forska på antikroppar som du inte kan hitta.

Vet du att antikroppstester finns tillgängliga, visa oss det i så fall, visa också hur långt forskningen har kommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in