2020-03-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Allright då kör vi!

Det var väl väntat med tanke på vilka stjärnor som jobbar där. AF lönebidragstagare och folk som inte gått ut gymnasiet på 70-talet

Dock inget sjukhus, som i italien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Immunitet vet vi inget om än.

Men om hon är frisk så kan hon ge blod med antikroppar. Kineserna använde väl den metoden. Undrar om de inte gjorde det under spanskan också.

Lite av min tanke också för länge sedan, om man kunde testa sig för att se om man kan bli sjuk eller om man är immun, som man kan vara mot en massa andra sjukdomar
Citera
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mytomanen123
Anställa på Umeå Universitet smittade av Corona. Fortsatt inget uttalande från universitet vad jag kan läsa.

Källa?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Nej, det gör ju inte folk, och inte jag heller normalt sett. Nu gör jag dock det, både för att det känns rimligt och för att det rekommenderas. Är jag sjuk så stannar jag hemma, jag måste inte veta om jag har Corona eller inte, det är ju svaret på inlägget jag citerade. Meningslöst att testa alla som inte är svårt sjuka så länge de stannar hemma menar jag
Jag håller inte med dig riktigt men du får ha din åsikt.
Jag tycker i en pandemi skall man vara extra noga.
Det är ju inte varje år det är en pandemi.

Jag är också hemma. Torrhosta, kliar i halsen osv. Haft skiten sedan december och det går över och kommer tillbaka. Under tiden när det är över är jag ute och ränner, träffar massor av folk osv. Nu har jag sagt ifrån ett besök på en arbetsplats, min och chefens överenskommelse och just för att jag har en envis hosta som aldrig går över. För övrigt känner jag mig något så när frisk
För mig är frågan. Hur länge ska jag va hemma, hur skall jag kunna få ta ett prov då jag inte är halvdöd och inte får.
Jag känner så här. Nu skiter jag i det. Det får väl bli smitta då. Man kan ju inte diagnostisera sig själv enbart på symptom.
Citera
2020-03-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Har ni ringt 1177?
Om det blir kristiskt är det 112 som gälller.

Har ringt till sjukhuset men de säger "Kom inte hit om du inte är i riskgruppen" De vägrar ta tester för att se om det är corona eller ej. Känns kul för honom att sitta i karantän och isolera sig från sin familj göra de orolig utan att veta om det är corona eller ej. Helt sjukt... Besvikelsen när vården säger att de inte vill ta emot dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Försvarets 750k gasmasker får inte användas föe dom är inte ce märkta? Under en pandemi?
Svenskar måste ju vara världens mest imbicilla folk?
Och dessa myndigheter har folk förtroende för?
Jo, de får användas. Kommuner och regioner får dispens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Källa?
https://www.vk.se/2020-03-15/universitetsanstallda-smittade-av-corona
Betalvägg dessvärre.

Edit: 4 anställda verkar det röra sig om, dessutom kom jag in på artikeln denna gång.
Senast redigerad av Mytomanen123 2020-03-15 kl. 20:34.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Hur kan man slänga sig med sådana procentsatser när man inte ens vet hur många som smittats?

Läs kinesiska uppgifter eller info från Italien. Då får du en bild av vad vi har att vänta gällande procentsatser.
Citera
2020-03-15, 20:33
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Det gör vi. Man skall stanna hemma om man är sjuk vare sig man är barn eller vuxen.

Felet är att vår regering inte vet om att man smittar även om man ej märker symptom.

Kommer vara lite cynisk här men jag skulle tippa på att de vet om det, men man har det som lugnande effekt när man pratar i media och liknande.

Person 1 vistades på jobbet i 2-3 dagar men hade ej symptom så alla kan vara lugna” typ så.
Citera
Medlem
longbow4ys avatar
CNN går ut med att viruset troligen smittar innan man får symptom och ifrågasätter det som FHM och dess experter haft som grund för sina rekommendationer, att man smittar bara med symptom:
New studies in several countries and a large coronavirus outbreak in Massachusetts bring into question reassuring assertions by US officials about the way the novel virus spreads.
...
But it appears that a Massachusetts coronavirus cluster with at least 82 cases was started by people who were not yet showing symptoms, and more than half a dozen studies have shown that people without symptoms are causing substantial amounts of infection.
...
Several experts interviewed by CNN said while it's unclear exactly what percentage of the transmission in the outbreak is fueled by people who are obviously sick versus those who have no symptoms or very mild symptoms, it's become clear that transmission by people who are asymptomatic or mildly symptomatic is responsible for more transmission than previously thought.
https://edition.cnn.com/2020/03/14/health/coronavirus-asymptomatic-spread/index.html?utm_source=twCNNi&utm_content=2020-03-15T19%3A00%3A10&utm_medium=social&utm_term=link

Det innebär att smittspridning går väldigt fort nu.

Vilka mer sanningar är det som experterna som inte får ifrågasättas kan ha fel om?
Immunitet? Dödstal?
Risken är att det kommer uppdagas fler tråkiga sanningar för dessa våra experter och dess lakejer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
De som har filmat detta, s.k vloggers i Kina. De har försvunnit. Konstigt va?

Försvunnit?

Hur då ”försvunnit”?

Vem har berättat det för dig?
En annan mobilfilm?
Citera
2020-03-15, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Garanterat att vitlök är ibland dom. Vitlök & varm nyponsoppa = Covid-killer. hos mupparna

Vitlök eller kanske ingefära? Två utav dom enstaka varor man kan finna i svenska grönsaksdiskar som nästan uteslutande importeras från Kina. Var planen från början att exportera mer vitlök och ingefära?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in