2020-03-15, 20:25
Medlem
godhetsapostelns avatar
Försvarets 750k gasmasker får inte användas föe dom är inte ce märkta? Under en pandemi?
Svenskar måste ju vara världens mest imbicilla folk?
Och dessa myndigheter har folk förtroende för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Förstår inte hur du resonerar egentligen?
Ponera att dödsantalet per dag fortsätter att stiga, då kommer genomsnittet per dag ändå snart vara ca 350-400 per dag; förstår om du har svårt att ta till dig sådana möjliga fakta om det fortsätter i den här takten.

Men att från ena dagen gå från 250 dödsfall till 368 dödsfall är inte samma sak som 368 dödsfall per dygn. Om genomsnittet SNART är 350-400 ja, då är det just det. SNART. Förhåll dig till hur det ser ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Det är alltså fritt fram att sjukskriva sig i två veckor, utan läkarintyg.

Ja. Håll dig borta från folk och ring in dig sjuk. De förbereder för det värsta och då är detta en bra åtgärd redan nu.
Citera
2020-03-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Idiot, det är 2 skilda meningar, den ena behöver inte ha anknytning till den andra..
Tyvärr, du misstog din egna morsa när du knullade henne för du är hunden du projicerar på mig.

Finns inga vetenskapliga belägg för att man inte utvecklar immunitet mot viruset, den artikel du hakat upp dig på visar inte på detta. Ledsen men jag kan inte mer än upprepa vad som redan sagts. Borde egentligen inte ödsla tid och energi på att resonera med en person som är mer apa än människa i mental förmåga men det är smått roande så jag gör det iallafall.
Citera
2020-03-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Att 40% under 50 skulle kräva intensivvård. 99. 9% under 50år får på sin höjd stegring påstår jag. Sluta tramsa
Det är statistik från riktig data.
Att kalla det trams och hitta på data efter vad du tror är inte trams?
Dock påstods det att det kanske inte är direkt överförbart till Europa.
Men att påstå att det är farligare att gå utanför dörren är totalt verklighetsförnekelse.
Citera
2020-03-15, 20:27
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
En skakig mobilfilm är inte bevis, är allt jag säger. Och källkritik är knappast ett argumentationsfel. Du vet inget om kontexten kring det som filmats. Och att det presenteras av någon med en uppenbar agenda måste man väl ändå kunna notera och ifrågasätta? Skulle det börja poppa upp solida bevis från objektiva källor att detta har hänt så kommer jag vara mer benägen att tro på det.

Jag argumenterar inte emot nödvändigtvis, men jag anser inte att det finns bevis för att säkerställa att folk verkligen har svetsats in i sina lägenheter. Om det har hänt är det såklart katastrofalt. Har inte mycket mer att säga om ämnet.

De som har filmat detta, s.k vloggers i Kina. De har försvunnit. Konstigt va?
Citera
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Lite märkligt (?) att inget företag hunnit gjort nån reklamfilm som anspelar på situationen i världen. Eller kanske inte konstigt, men det blir en märklig situation när reklamfilmerna på TV handlar om resor o upplevelser samtidigt som gränserna är stängda o Arlanda är tomt. Är det inte lite tondövt?
Ica har faktiskt en gammal reklam film där de pratar om att det är ballt att bunkra, rätt passande med tanke på dagens situation.
https://www.youtube.com/watch?v=Tmzv2VV8omI

Ontopic: Jag tror inte man vill bidra med mer hysteri än vad som råder. Men inte omöjligt att Ica/Coop medlemmar får hem reklam där man erbjuder rabatt på konserver.

//Skalman
Citera
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
FHM+Löfven mörkar och inte en jävel säger någonting. Vad fan är det som händer?

Det är bara det gamla vanliga korrupta sosseriet.

Enda skillnaden nu för tiden är att folk märker att något är fel på grund av andra informationskanaler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Det är alltså fritt fram att sjukskriva sig i två veckor, utan läkarintyg. Kan man inte då sjukskriva sig två veckor, gå till jobbet en dag och sen sjukskriva sig igen i två veckor tills den här skiten har lagt sig. Vad kan arbetsgivaren göra vid ett sådant "sjukdomsmönster"?

Man lär inte vara populär hos kollegor och framför allt chef om man sjukskriver sig utan läkarintyg under en sån här period.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Det finns naturliga medel mot virus, men läkemedelsföretagen försöker förbjuda dom. Det går ett obekräftat rykte att dom använder ett av dom.

Vilket då?
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/QIuzLf9f5WI

Alla svenskar borde se det här klippet med John Campbell där han går igenom grafen ”flatten the curve”.

Varför resonerar inte våra svenska myndigheter som den här klipska mannen? Varför går man inte ut med sån här information i media?

Gammelmedia kan gå och dö.
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
I Italien(Lombardy) så har 16% av de inlagda på sjukhuset och 12 procent av alla smittade behövt intensivvård medan i Kina så var siffran 5%.

Det kanske beror på något som är typiskt för Italienska befolkningen eller så var Kinas siffror märkliga. Flera förklaringar kan ges men oroväckande.

Jag tror det har med medellivslängden och kosthållet och naturligtvis platsbrist på sjukhus. Hög ålder, hjärt och kärlsjukdomar, diabetes. Dessa är de största riskgrupperna. Jag tror att vi i Europa har potential att drabbas mycket hårt. Men värst kan det bli för amerikanarna, deras kosthåll är skrämmande. Jag skulle vilja slå ett slag för bra kosthåll. Undvik rött kött och håll er till fågel, fisk och grönsaker och ge fan i skräpmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in