2020-03-15, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tegnell idag, det kan redan finnas ett par miljoner smittade i Sverige:

" Något annat som diskuterats flitigt i veckan är Sydkoreas hantering av coronakrisen. De har hyllats som ett föregångsland med större drive in-testning för viruset.
Men det är inte aktuellt i Sverige. Bland annat eftersom det kan röra sig om ”ett par, tre miljoner” svenskar som just nu har någon form av lätta symtom, säger Anders Tegnell."

https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-om-morkertalet-haller-pa-att-bli-storre/

Intressant att ca tre miljoner i Sverige är redan smittade med lätta symptom. Jag är väldigt snorig, snuvig , jag kanske har viruset redan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Läs studien och återkom.
Under tiden kan du sluta relativisera.
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2002032

Studien är inte relevant för Europa. Det har visat sig att Europa och Sydkorea har VÄSENTLIGT lägre dödlighet bland yngre än Kina. Alltså under 65 år. Det kan mycket väl bero på att Kinas luft är katastrofal och kineser har dåliga luftvägar.
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Så enkelt är det inte. Vore det så behövs inga stängda gränser, karantän, osv.
Folk stannar inte hemma med lite torrhosta och nästäppa.
Eller också kommer det att bli massjukskrivningar ett tag framöver här.
Nej, det gör ju inte folk, och inte jag heller normalt sett. Nu gör jag dock det, både för att det känns rimligt och för att det rekommenderas. Är jag sjuk så stannar jag hemma, jag måste inte veta om jag har Corona eller inte, det är ju svaret på inlägget jag citerade. Meningslöst att testa alla som inte är svårt sjuka så länge de stannar hemma menar jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Den stämmer ju bevisligen inte så sluta posta skräp. Skräm upp din grannkärring istället
Vilka data är felaktiga?
Säg gärna det innan du påstår det är skrräp.
Citera
2020-03-15, 20:18
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Sanningen kommer fram. Filmerna visar ju även att det är lägenhetsdörrar i trappuppgångar

Man visste inte bättre och de lokala poliserna gjorde vad de tyckte var bäst för att förhindra smittan och barrikaderade vissa lägenhetsdörrar. Sedan vad som hände är att i Kina så har varje område en ansvarig "polis" som har lite koll och de sökte igenom sina områden och vid behov blev det tvångskarantän för en del.

Samma sak kommer att hända i Italien och även här om vi ska stoppa spridningen men INTE om vi ska låta smittan löpa lina ut och hoppas på att immunitet ska fungera för då kan alla vara lugna.......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hon är frisk från covid-19: ”Jag smög ut när grannarna inte var i trappan”
Från livsfarligt smittad till kvinna med en superkraft – Eva Holm friskförklarades från covid-19 i lördags. Nu vill hon ha nytta av sin immunitet.

https://www.hd.se/2020-03-15/hon-ar-frisk-fran-covid-19-jag-smog-ut-nar-grannarna-inte

Så med andra ord har hon varit ute bland folk när hon satt i hemkarantän? Fyfan isåfall, det kallas för hemkarantän av en anledning.

vem har sagt att hon nu är immun, finns väl inte belägg för att det är på det viset
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
632 dödsfall!?!
25.000 människor dör DAGLIGEN i cancer!
Coronaviruset är en piss i havet av risker och dödshot vi lever under.

Sluta med fantasier och skrämselpropaganda tack.

Kan du länka din cancer-statistik?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
South Korea developed an entire testing infrastructure that gets results in 6 hours and is able to test 20,000 people a day. And they did it in 17 days.
https://twitter.com/IvoHDaalder/status/1237946736007680001
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Hur gamla är de andra då? 50 år? 40 år?

Rimligen är väl hälften över 60 år om andra hälften är under 60 år?
Citera
2020-03-15, 20:19
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det där vet du ingenting om. Det är flera som blivit friska, även i Italien.

Vad menar du med att »bära viruset«? Det låter som någon hemsnickrad teroi som du slänger ur dig bara så där. Ingen »bär ett virus«. Antingen är man virusinfekterad, dvs sjuk eller så är man inte virusinfekterad, dvs frisk. Det är inte annorlunda med detta virus än med vilket som helst virus.

Ja det är garanterat något hen fått för sig. Jag har inte sett några som helst källor på att viruset skulle ligga latent i kroppen under en längre tid, tvärtom så finns det studier från Wuhan som pekar på att genomsnittstiden är 20+ dagar och en hade visst varit positiv i 37 dagar eller något sånt. Kan dock ej länka men går säkert att kolla upp.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Vad duktig du är som såg att ett virus kan sprida sig från Kina till Europa. Du måste vara expert eller något.
Det duktiga i det tycker jag var att jag ignorerade de som pratade om att detta att det inte kommer att drabba annat än Kina och i Lugnochro fortsätta ge en annan bild än de bildade smarta människorna som förminskade detta i två månader.

Oavsett. Läser en person mitt inlägg och fattar mer än dig och tar till försiktighetsåtgärder så är det värt att sitta här och skriva.
Citera
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khidr
Intressant att ca tre miljoner i Sverige är redan smittade med lätta symptom. Jag är väldigt snorig, snuvig , jag kanske har viruset redan.
Nej. Mer troligt så menar han att det finns miljoner folk som visar symptom på Covid-19 smitta som lika gärna kan vara någonting helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in