2020-03-16, 01:20
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Självklart kommer ett vaccin komma. Frågan är: tar det 12 eller 18 månader innan vi få ut det på marknaden?
De har hoppat över de 3-4 åren i labbet innan det kliniskt skall testas.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Håller inte med om att jag motsäger mig själv, flockimmunitet existerar om ett vaccin blir tillgängligt men du skapar ingen flockimmunitet genom att medvetet låta en majoritet bli smittad eftersom att du inte blir immun efter att ha haft viruset, och om det muterar så spelar det ingen roll längre medan ett vaccin självklart hjälper både vid nuvarande smittning och vid mutation.

Det hade varit den enda skillnaden OM det var bekräftat att du får livslång antibody egenskaper efter skottning men kineserna hävdar att så inte är fallet och då kan ett vaccin göra det som kroppen inte verkar göra fullkomligt på egenhand vid detta virus.

Hur kan kineserna redan nu veta hur lång immunitet man kan få, finns det ens säkra analysmetoder för att hitta antikroppar mot det här viruset?

Visa oss gärna en studie i ämnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
hur stor är sannolikheten eller chansen att man får en vaccin inom en månad?

www.https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Ungefär 0%
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

En månad? Mellan 12 och 18 månader säger de flesta vaccinexperter. Men bra att det testas på människor nu. Får se om vi alla har narkolepsi snart.
Citera
2020-03-16, 01:21
Medlem
Citat:

Aftonbladet skriver möjligt vaccin levereras men saknar en artikel för rubriken.
Citera
Medlem
Citat:

Obefintlig, för att bli godkänd måste vaccinet genomgå en lång process - däribland utreda långtidsbiverkningar.
Citera
Medlem
Citat:
Varför ska jag ge mig?

DU sprider DESINFORMATION, DU sprider SKRÄCK, DU sprider PANIK.

Du är vidrig.

Ni idioter till alarmister sa att vi skulle se 6-8% dödlighet och 15-20% IVA-fall i SVERIGE.

NÅ, varför ser vi inte det? Vi skulle ju alla dö. Vad hände din idiot?

Vad har jag spridit för desinformation?
Citera
2020-03-16, 01:22
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Spanska sjukan och vad som orsakade dödstalen i Sverige.
Saxat ur Wikipedia:

"Det är troligt att viruset var så nytt eller förändrat att väldigt få hade någon immunitet mot det.[14][15]

De vanliga säsongsinfluensor som årligen sprids över världen i dag angriper främst de övre luftvägarna. Spanska sjukan hade däremot förmågan att nå lungorna och orsaka stora skador där, vilket kunde vara dödande i sig självt men också öppnade för sekundära infektioner, främst lunginflammation.

Att spanska sjukan främst drabbade unga och friska vuxna bidrog till att så många dog. Bristen på vaccin och läkemedel blev en stor faktor. I Sverige drabbades Norrlands inland hårt på grund av bristande kommunikationer och brist på sjukvårdsresurser. Det är också möjligt att immuniteten var särskilt låg i dessa relativt isolerade delar av landet. Det faktum att ingen var beredd på den stora dödligheten gjorde också att folket till en början oroade sig lika lite som man gjort tidigare vid influensaepidemier."

Känns igen något?

Men var är alla döda?
Citera
2020-03-16, 01:22
Medlem
Vad händer??? Har worldometer fått spatt?

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-03-16, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hela Vatikanstaten verkar ha dött i Corona idag. Hemskt. Enligt worldometer då.

De har dött 892 gånger om. Gud har fått kämpa hårt med andra ord.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Varför ska jag ge mig?

DU sprider DESINFORMATION, DU sprider SKRÄCK, DU sprider PANIK.

Du är vidrig.

Ni idioter till alarmister sa att vi skulle se 6-8% dödlighet och 15-20% IVA-fall i SVERIGE.

NÅ, varför ser vi inte det? Vi skulle ju alla dö. Vad hände din idiot?

Du måste vänta tills sjukvården blir överväldigad av folk som behöver intensivvård. Och dom inte mäktar med. Det är då det barkar åt helvete.

Obs jag säger inte att det kommer ske här. Men det sker i Italien. Där dom måste välja vem som ska få leva.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Läs Aftonbladet.

Vi kan fullständigt bortse från Kinas info om att man har "planat ut kurvan". Och att det är på väg åt rätt håll.

Deras inställning är att mörka som satan. Dom fick veta att ett nytt coronavirus spreds den 27 december. Och den 3 januari kom order om att förstöra prover och mörklägga allt.

Har du inte förväxlat Kina med Sverige i detta fall?

Jag menar, de testar ju åtminstone alla, vi skiter fullständigt i det då sanningen svider 🤷🏽‍♂️

Så vem är det som mörkar siffror egentligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in