2020-03-15, 19:59
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta - att även unga, tidigare friska människor - kan få fruktansvärda lunginflammationer, borde myndigheterna gå ut med.
Det kanske de borde. Men vad handlar det om för andel?

En promille?
En procent?
Många?

Citat:
För nu tror ungdomar att de är odödliga, och springer runt och träffas på fik och klubbar och fester som vanligt. Man måste se till att de också blir rädda, så att de isolerar sig när det är möjligt för dem.
Framförallt får man inte ge ett felaktigt intryck.
Det, om något, är farligt för ett samhälle eller för en nation.
Citera
Medlem
Är det okej att röra ansiktet efter att man har tvättat händerna i sprit samt tvål och varmvatten?
Kliar gärna skägget hemma.

Såklart inte efter att jag varit och handlat men jag är preppad nu och jobbar hemifrån

2 sprittvättar och dusch + 2 timmar borde vara ok?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
DET FINNS INGEN SÅDAN!

Dom som menar att många ”yngre” drabbas hårt brukar länka till Youtube-klipp med italienska läkare som pratar ut.

MEN en sak som jag har tänkt på är att om dom inte lägger personer över 60 år i respirator i Italien, betyder det att i stort sett alla respiratorer i hela Italien huserar en person under 60år?

I sånna fall är det ganska många ”yngre” som drabbas hårt.
Citera
2020-03-15, 20:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2

Jag kan lova dig att i Kina testar man olika vaccin på människor i en stor skala.
Det företag som först kommer med ett väl fungerande vaccin kommer äga världen.
Det är inte säkert det kommer något vaccin alls. Fungerar det som ett förkylningsvirus vilket det finns tecken på leder det på sin höjd till tre månaders immunitet. Blir svårt att ta fram vaccin då. Då får man förlita sig på att få fram antivirala läkemedel.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Antalet dödsfall är nog inte det mest oroande i Sverige just nu utan att ingen blir frisk. Det samlar bara på med fler och fler sjuka.
Att det är så beror på att man i princip aldrig blir fri från detta virus. Även om man känner sig någorlunda frisk finns det kvar i kroppen och man kan bli sjuk igen. Det enda fallet som har blivit utskrivet i Sverige är fortfarande bärare av viruset.

KÄLLA? Såna här dramatiska utspel får du backa upp med trovärdiga källor. Reddit trådar och tvivelaktiga filmer på tuben av orakade "doktorer" räknas ej!
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det verkar som viruset fanns i Italien i flera veckor innan de började testa.

Italien har i särklass europas äldsta befolkning. Lägg till att dom är extremt sociala och ska kyssas hela jävla tiden så är det solklart varför dom dör. Samma med Spanien och Frankrike givetvis. Sedan dricker dom inte tillräckligt stark alkohol men det är min egen teori iofs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnricoP
Hehe, du vet att staten (även den danska) är största ägaren?!

Her kan man se en liste over de største ejere i SAS:

https://insideflyer.dk/hvem-ejer-egentlig-sas-dag/
Citera
Avslutad
Italien: Många äldre som bor med sina familjer i små lägenheter, barnbarn som snorar och sitter i mormors knä hela dagarna. Många rökare. Säger sig självt!
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Bäst att inte gå ut Hämta mat med skyddsmask på Alla borde ha skyddsmask
Citera
Medlem
Vi är mitt uppe i en samhällsspridning och MSB ska spendera 75 millar på informationsblad istället för att ta till proaktiva åtgärder HÄR och NU?

Man tror ju fan inte det är sant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Vad har antalet döda med att göra att det har visat sig att ett flertal yngre får lunginflammation och behöver sjukhusvård?
När detta virus letat sig genom de flesta universitet och arbetsplatser med lite yngre och det är fler som får lunginflammation än det finns hjälp att få är då de stora problemen kommer.

Så får vi klassikern igen. "VÄNTA BARA". "DU FÅR SE". Argumenten är bristande. Ta av dig foliehatten nu och chilla lite.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Jag reagerade på att folk svetsades in i sina hem i Kina.

Någon sa då att det inte var så. Personen sa att den hade hört att bara en av flera publika entréer som svetsades igen, och jag köpte det.

Men varför är det då folk innanför en lägenhetsdörr som skriker och bankar från andra sidan när dörren svetsas igen?
https://youtu.be/0ZgYqrZoXCs

Ping.

Sanningen kommer fram. Filmerna visar ju även att det är lägenhetsdörrar i trappuppgångar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in