2020-03-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det där är intressant. Varför är Italien så drabbat? Sämre handhygien? Många äldre?
Personligen gissar jag på otroligt annorlunda sociala mönster. Tätbefolkade städer, med mycket gamla människor blandade med unga ute på cafeér och torg och restauranger, och varanda jävel kysser den andra på kinden och skriker rakt i munnen på dom, ungefär.

För en gångs skull kommer svensk asocialt beteende, med våra gamlingar ensamma i lägenheter och hus ute på landet, vara en gåva
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
[quote=Lyckligagatanden|70727444]
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2

Jag kan lova dig att i Kina testar man olika vaccin på människor i en stor skala.
Det företag som först kommer med ett väl fungerande vaccin kommer äga världen.
Om inte annat ÄGA människor.
Citera
Medlem
Francos avatar
Hur trovärdig är denna sida?

https://www.youtube.com/watch?v=qgylp3Td1Bw
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Rapport 19.30 idag. Börjar med 10 minuter om SAS och resande. Sedan kort om vårt 3:e dödsfall. Inget om Italien eller några siffor om dödsfall runt om i världen. Ett gulligt reportage om pensionärer i USA.

Blir jag som den 95-årige mannen blir jag lycklig. Har han tagit nåt föryngrande?
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferhatinho1
Jasså? Titta här:
https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_14marzo%20ITA.pdf
Vad har antalet döda med att göra att det har visat sig att ett flertal yngre får lunginflammation och behöver sjukhusvård?
När detta virus letat sig genom de flesta universitet och arbetsplatser med lite yngre och det är fler som får lunginflammation än det finns hjälp att få är då de stora problemen kommer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Antalet dödsfall är nog inte det mest oroande i Sverige just nu utan att ingen blir frisk. Det samlar bara på med fler och fler sjuka.
Att det är så beror på att man i princip aldrig blir fri från detta virus. Även om man känner sig någorlunda frisk finns det kvar i kroppen och man kan bli sjuk igen. Det enda fallet som har blivit utskrivet i Sverige är fortfarande bärare av viruset.

Jag får inte ihop detta. Kina har ju typ 50.000+ som är friska?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Siffrorna ditt spån

Siffrorna i Italien kontra Kina? Siffrorna skiljer sig åt en hel del om det är vad du vill ha sagt.
Citera
2020-03-15, 19:59
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Så nästa vecka får vi veta att skolor stänger på måndagen därpå.

Mest troligt konmer vi få höra om kris inom vården, att det är katastrofläge med personalen som fattas, material som fattas och att man ställer in än flera operationer.

Troligen kommer fler företag att få problematik, i.o.m. att föräldrar får vara hemma med sina barn.

Detta kommer leda till än mer hamstring av matvaror.

Jag delar din prognos. Dessutom kommer förtroendet för våra myndigheter då vara ännu lägre vilket kommer att leda till ännu mer hamstring och så vidare...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
...... Mamma Mia.
... Milda symptom de första två VECKORNA ja.

Sen när man tror man klarat det så attackerar viruset interna organ.

Vi hörs om 2 v.

Folk är så SJUKT i förnekelse. Första stadiet. Denial. Jag är nere på Bargaining redan. Step up to my level.

Attackerar inre organ? Hahahah om man är nedsatt så kan viruset sätta sig i lungorna... Att med uppsåt sprida lögner som leder till tex hamstring eller panik är extremt dumt. Sen så inser jag att du ej har förstånd nog att förstå detta. Men eftersom du förmodligen är en förlorare i livet så borde du fråga dig själv varför din åsikt ens borde yttras. Jävla WT drägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja, som togs HELT UR SITT SAMMANHANG!

Vad Tegnell menade var att 1-3 miljoner svenskar just nu har förkylningssymptom och att det skulle vara omöjligt att testa alla dessa för Corona. Han menade inte att vi hade 3 miljoner Coronafall.

Bra att du redde upp detta.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Antalet dödsfall är nog inte det mest oroande i Sverige just nu utan att ingen blir frisk. Det samlar bara på med fler och fler sjuka.
Att det är så beror på att man i princip aldrig blir fri från detta virus. Även om man känner sig någorlunda frisk finns det kvar i kroppen och man kan bli sjuk igen. Det enda fallet som har blivit utskrivet i Sverige är fortfarande bärare av viruset.

Visst blir flera friskförklarande men det rapporteras inte?
Har läst flera intervjuer i diverse medier från folk som blivit friskförklarade och mår bra. Dock har dom väl ändrat riktlinjerna för att klassas som frisk jämfört med i början.
Citera
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fast Danmark och Norge har betydligt fler smittade per capita och det är för tidigt att räkna dödsfall då man inte dör i början av sjukförloppet. Titta på Italien, Iran och Spanien nu så får du se hur det ser ut i Skandinavien när sjukhusen swampat till sig.
Omöjligt att vid detta nu säga hur Sverige kommer se ut om en månad, det kan komma se ut som Italien eller så klarar vi oss med mindre än 100 döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in