2020-03-15, 16:21
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moodyfied
Pressträff med Stadsministern om 20 minuter på Regeringens hemsida.
https://www.regeringen.se/

Kom ihåg att det bara är Stadsministern som kan stänga av städer, det är kanske vad pressträffen har för syfte? Stänga ner Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
CNN rapporterar nu att man på satellitbilder utanför staden Qom har upptäckt vad som verkar vara enorma massgravar.

Man har även lyckats intervjua folk som varit med att gräva dessa, och de hade fått direktiv att gräva långt bort och extra djupt. Brevid massgravarna ser man på satellitbilderna högar av ett vitt pulver, som CNN beskriver som någon form av disinfektionsmedel som man gräver ner med kropparna.

Länka till där CNN talar om detta som gravar.

För det vi sett tidigare, de rektangulära hålen längs vägen, precis vid vägen, är inte gravar....
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Klokt.
Alla ansvarstagande regeringar stänger landets gränser i detta läge.
Ja det kan det ju vara men Sveriges regering har storhetsvansinne som vanligt.
Skulle viruset mutera och folk skulle börja tappa kroppsdelar så skulle Stefan stå och prata inför folket medan näsan ramlade av och säga. Det är lugnt, det är ingen fara, oj då min näsa ramlade av hi, hi, hi

Nu är jag personligen inte rädd för viruset.
Och ser personligen på saken på ett helt annat sätt.
Jag ser det mer som ett " vapen". Alldeles för många människor världen över har börjat ifrågasätta saker och då är det läge att låta " storebror" ta över. Ett skapat virus.
Eller också är det ett virus som kommer att vara ett virus som avbefolkar jorden rejält.
Naturens egna sätt att göra sig av med överskottet ungefär (Walking dead 2020)

Eller annat. Bara att tänka fritt som man vill.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Nästan alla experter säger samma sak. I det här läget har inte stängda gränser någon betydelse. Det finns redan en allmän spridning i samhället. Tyskland har garanterat tiotusentals fall redan. Danska Folkhälsomyndigheten blev överkörd av sin myndighet i frågan. Danskarna har hyllats här på Flashback för den åtgärden, men det är ju bara ett politisk och känslomässigt beslut.

På vad sätt skulle det vara politiskt?
Det finns ingen nackdel med att stänga gränserna när det gäller virusbekämpningen. Även skolor och andra icke nödvändiga samhällsinstitutioner bör stängas.
Fast om nu alla andra länder stänger sina gränser så ger det ju önskad effekt. Då kan dårarna som styr vårt land ha öppet så mycket de vill.
Österrike stänger restauranger m.m. och förbjuder folksamlingar över fem personer. Bra. Följ det.
Citera
Medlem
insaniacs avatar
Är det inte konstigt med sån global panik för "bara" ca 6000 döda?
Kinas siffror är väl kanske inte så sanningsenliga men paniken?
Jag var i affären innan och tomma hyllor på basvaror..?

Kommer börsen gå ner 20% imorgon...tänk alla restauranger bio mm
Prostituerade kommer bli arbetslösa bara den tanken..

Nä nåt osar katt ja tror nästa steg är en meteorit eller alien invasion.

kul tråd ,första gången man inte hinner läsa alla inlägg.
btw TS får du betalt för så många visningar.?.hoppas för din skull.

Nä nu sjunger vi
We shall overcome så är allt som det brukar på måndag och allt var bara en dröm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Resten säger jag ingenting om, men att göra som alla här och gråta om stängda gränser ser jag inte riktigt poängen med. Det skulle väl vara om hela Skåne migrerar till Danmark då, men i slutändan är stängda gränser enligt min åsikt en överdrift.

Det är nog mer effektivt att begränsa flödet i själva samhället än mellan länder.
Nej, det är väl marginellt men jag känner till en del som fortsätter resa, antingen lite oroliga om dom verkligen ska eller helt oberörda, men reser gör dom.
att stänga har förutom praktisk effekt en psykologisk tillsammans med mer åtgärder.
Dock så länge vi inte utför andra åtgärder håller jag med att det känns meningslöst.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Lycka till att stänga landsgränsen. Vi har 161,9 mil gräns mot Norge och 55,5 mil gräns mot Finland. Även om vi kunde göra det på ett effektivt sätt så vore det verkningslöst, eftersom vi redan har allmän smittspridning i Sverige.

Det fattar dom ju. Den enda anledningen skulle vara politisk. Dom lite mindre begåvade skulle se det som en kraftåtgärd av regeringen. När det i själva verket inte spelar någon roll övh längre. Det enda det kan påverka är regeringens populäritet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Spännande det här.

Det har gått 6 dagar sedan jag fick skit i tråden när jag efterlyste varför vi inte har 6-8% dödlighet och 15-20% IVA-fall i Sverige.

2 dödsfall och 4 IVA-fall hittills. Vi har säkerligen 10x fler fall än vad som är officiellt.

Vi borde ha hundratals dödsoffer och tusentals på IVA de kommande dagarna.

Hur försvarar ni att ni har konstant fel era idioter till alarmister?

För att strategin med att smitta unga och barn fungerar just nu?
Citera
Avslutad
Vad gäller fartyget Diamond princess så blev så många som 131 st friskförklarade idag och antalet serious/critical sjönk från 32 till 15. Inga nya dödsfall. 233 pågående fall kvar.
Senast redigerad av trazke 2020-03-15 kl. 16:24.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Var ifrån kommer uppgiften om presskonferans idag 16:40?

Står inte på aftonbladet i alla fall.
16:30 som sagt så att ingen missar det.
Citera
2020-03-15, 16:22
Medlem
majkenofdooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kan lika gärna ha att göra med ett åtgärdspaket för att hjälpa de branscher som vacklar.

Kan även vara något kring att man har "ordnat" inhemsk produktion av de sjukvårdsprylar som behövs eller likande. De närvarande tyder snarare på något kring smittan/beredskapen för den än ekonomiska åtgärder.
Citera
2020-03-15, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Dödligheten för folk under 50 är låg vid det första infektionstillfället, vid andra och tredje och fjärde så stiger dödligheten starkt uppåt. Det beror på att viruset använder dina egna antikroppar för att döda av immunförsvarsceller så du blir försvagad inte bara mot viruset utan även alla andra infektioner. Första gången du blir infekterad har du inga antikroppar så då blir det sällan allvarligt om du inte är en immunsvag åldring.

Det här har inte sjunkit in hos europeiska läkare än eftersom denna information bara finns beskriven i nyheter och rapporter från asien och europeeiska stater inte har någon oberoende sjukvårdsinformationsinhämtning utan alltsammans går via judeinfekterade WHO som naturligtvis utlämnar sådan här vital information.

Det är alltså av extremt stor vikt att minska smittspridningen eftersom du aldrig blir immun mot denna sjukdom, du blir konstant reinfekterad tills du är död. Skolor och dagis kommer att vara fulla av symptomfria supersmittsamma barn som kommer att reinfektera varandra non-stop och sedan kommer de att infektera mamma och pappa därhemma tills de kolar. Till slut så dukar även barnens immunförsvar under från upprepade virusangrepp men det tar ett tag.
Hur ska man skydda sig enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in