2020-03-15, 16:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
CNN rapporterar nu att man på satellitbilder utanför staden Qom har upptäckt vad som verkar vara enorma massgravar.

Man har även lyckats intervjua folk som varit med att gräva dessa, och de hade fått direktiv att gräva långt bort och extra djupt. Brevid massgravarna ser man på satellitbilderna högar av ett vitt pulver, som CNN beskriver som någon form av disinfektionsmedel som man gräver ner med kropparna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
även en blind höna...

Resten säger jag ingenting om, men att göra som alla här och gråta om stängda gränser ser jag inte riktigt poängen med. Det skulle väl vara om hela Skåne migrerar till Danmark då, men i slutändan är stängda gränser enligt min åsikt en överdrift.

Det är nog mer effektivt att begränsa flödet i själva samhället än mellan länder.
Citera
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Influensa

Okej men det beror väl på att det muterar? Därför vissa tar vaccin varje år?

Så om man lyckas framställa ett Coronavaccin kan det helt enkelt bli något folk behöver ta år efter år, förstår jag rätt?
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Sverige kommer göra samma klockan 16:40

*gissar jag

Det tvivlar jag på. Regeringen gör som Tegnell vill. Och han vill inte stänga gränserna.
Citera
2020-03-15, 16:16
Medlem
Undra hur många som kommer söka till läkarutb. Och sskutb, nu? Vem vågar? Antagning.se öppnar efter midnatt
Citera
Medlem
Expressen hade ju någon artikel i fredag om att man tittade på att stänga av Stockholmsregionen. Kanske är detta som kommer hända? Typ att man stänger ned SL och uppmanar stockholmare att inte åka till sjukhusen oavsett hur döende de är?
Citera
Medlem
LennyMacKenzies avatar
En sak som är till vår fördel och till coronavirusets nackdel är det milda och fuktiga väder vi har. Åtminstone här i mellan- och sydsverige. Det är inget optimalt virusväder eftersom viruset har svårt att hålla sig svävande någon längre tid i fuktig väderlek. Fukten tynger ner det. Nä virus vill ha riktigt torr luft för att kunna hålla sig i luften maximalt länge. Det är därför influensor, förkylningar och annat sprids mest på vintern när det traditionellt är kallt och luften inte har förmåga att hålla så mycket fukt.
Citera
Medlem
För er som vill följa en trovärdig person som just nu är sjuk i Corona, dag 7. Han är en Italiensk läkare och uppdaterar en gång per dag med röntgenbild på lungorna.
Länkar nedan till hans dag 7 tweet.

https://twitter.com/yaletung/status/1239129472802177024?s=19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Går ej komma fram...
Corona ger en torr hosta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Okej men det beror väl på att det muterar? Därför vissa tar vaccin varje år?

Så om man lyckas framställa ett Coronavaccin kan det helt enkelt bli något folk behöver ta år efter år, förstår jag rätt?

Exakt kan det bli så ja
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Datorer, internet, musik etc.

Musik och filmer idag suger kuk. Internet och datorer och kontantlösa samhället - ingen behövde det här. Det dök upp ändå och snart har vi 5G också. Halleluja?

Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Nej klaga inte för fan. Vad du än gör klaga inte, människa. Du måste tänka på tillväxten, sörru. Den heliga tillväxten i våran mysiga globala regnbågsvärld. Fattar du inte det?

Edvard Persson sade det bäst: https://www.youtube.com/watch?v=XO_E-FE5pBA

Ja precis. Dessutom ett tillväxthelvete som egentligen bara är bluff. Kollar man på statistik 30 år gammal (BNP jämfört med inflationen), rådde verklig tillväxt och inte nu även om det motsatta är vad som trumpetas ut. Men nu torde det ett tag bli hejdå även med påhittad tillväxt.
Senast redigerad av Mertillen 2020-03-15 kl. 16:21.
Citera
Medlem
moodyfieds avatar
Pressträff med Stadsministern om 20 minuter på Regeringens hemsida.
https://www.regeringen.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in