2020-03-15, 13:53
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
För 1 vecka sen sa jag att det skulle vara 1000 bekräftat smittade i Sverige.
Klockan 14 idag kommer uppdatering.
Bräcker vi 1000 personer idag???

Tänk på att Sverige sedan slutet av veckan slutat testa alla utom de som ligger insjuknade.

Mörkertalet är antagligen redan mycket stort och växer lavinartat för varje dag, varje timme.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Har någon lite goda nyheter?
Vad som helst.

Leksand slipper kvalet
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Hur tänkte du där ? Räknar både grupperna 2 gånger ?
Du räknade ju så som jag visade. Du la ihop 0,2+0,2+0,2+0,4+1,3 och skrev att 2,3% av alla under 60 skulle dö. Om du inte förstår varför det är fel så kommer du inte förstå min förklaring heller, därför utelämnar jag den.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Min mor är 65 och är lärare på en lågstadieskola i en mindre stad landet.
Hon har ett år kvar till pensionen.

Antalet vårdplatser för kritiska patienter med COVID-19 är redan fulla i länet.

Hon riskerar bokstavligen talat livet när hon skall gå på jobb imorgon på grund av att FHI inte tillåtit stänging av skolorna.

Blir hon smittad och tar med den hem så kommer det även drabba min snart 70-årige far som har astma.

Det är otroligt hur ansvariga myndigheter agerar i denna situation.

Bor hon i Norge eftersom du hänvisar till FHI? Om hon är 65 har hon ju uppnått pensionsålder i Sverige, så då är det hon själv som valt att inte gå i pension.

Hon måste väl kunna fatta ett eget beslut?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takeuschi
Så nu har Norge gått ut och sagt att alla utan uppehållstillstånd måste lämna landet.. Eftersom den Danska gränsen är stängd så kommer dom hit antar jag? Vad tycker vi om det?

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/offisielt-fra-statsrad-14.-mars-2020/id2693613/

Det där vore nåt för Sverige. Leta reda på alla utan uppehållstillstånd som gömmer sig i vårt land och skyffla ut dem!
Citera
2020-03-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Nej, 80% har (för tillfället) en mild symtombild. Det är detta som är problemet med statistik, man kan påvisa nästan vadsomhelst utan att ljuga per se. Även cancer kan vara mild i början.

Njaeeee man har analyserat statistik på avslutade fall i Kina. 80% av testat positiva hade en mild sjukdomsbild. Och då räknar man med att man missat de som blev så lindrigt sjuka att de överhuvudtaget inte sökte sjukhusvård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Med tanke på isoleringen lär det kunna vara ett gäng som man hittar om ett par månader när lukten börjar sprida sej.

Detta var inte svar på min fråga, även om det säkert kan finnas enstaka sådana fall. Undrar fortfarande om någon vet hur Spanien uppdaterar dödsfall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Här i Sverige lär vi ju aldrig få veta hur antalen ser ut.
Ja skrev tidigare tex att ja tycker att de är märkligt att det inte ökar i vissa län (Gävleborg 6, Kalmar 5, Västmanland 5, Dalarna 4, Gotland 2) men de kan ju ber på att man inte registrerar fler fall där, kanske.
Några påstår att våra intensivvårdsplatser redan är slut (eller börjar att ta slut) men de lär ju finnas större antal platser för intensivvård i varje län än de som ja nämnt som insjuknat i de lägre länen.
Antar att Stockholm bör få brist först.
"Döda per dag" kan vi ju vara rätt så säkra på. Det finns alltid ett stor mörkertal, även i Italien.
Hittar inte dagens satistik.., men samtidigt är jag rätt säker på att det bara ökar.
Citera
2020-03-15, 13:55
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
De få siffror som kommit idag om antalet smittade:
Örebro: +4, nu 13. +44%
Östergötland: +5, nu 27. +23%
Skåne: +20, nu 195. +11%
Västerbotten: +2, nu 13. +18%

Snittökning +24% vilket är i linje med tidigare siffror.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Vad som helst.
Javisst!
Den goda nyheten är att regeringar (och andra myndigheter) runtomkring i Europa denna vecka kommit på att de bör följa det kinesiska exemplet. Spanien införde utegångsförbud från inatt. Italien tidigare än så, gränser stängs för utlänningar, flygbolag ställer in verksamheten...
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-ove
Varför testar du inte c vitamin i högdos 2 gram var sjätte minut i 3 timmar.

En köttbit om dagen håller endast hungern borta. Gillar man inte frukt och grönsaker så får ni ett tips. Eskimåerna käkade fiskinälvor. Där har ni er livsviktiga näring.
Citera
Medlem
Citat:
Vad som helst.
Inga fler Invandrare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto