2020-03-15, 02:04
Medlem
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/40-a-50-nederlandse-coronapatienten-op-intensive-cares-meer-dan-de-helft-is-onder-de-vijftig~a058aad 2/

Kan ni läsa om hur skonsamt viruset är för de yngre...
Citera
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Då undrar jag nästan om folkhälsomyndigheten kommer att stormas med högafflar.
Folk är förbannade nu men om folk börjar dö som flugor. Jäkla situation då.

Tror inte det kommer hända av samma anledning som Socialdemokraterna fortfarande är Sveriges största parti. Folk vill uppenbarligen att vi ska ha inkompetenta ledare och deras väljare litar på deras experter; som regeringen tillsatt.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2laatu
Italiens kritik är sponsrad av Kina så man ska nog ta den med en nypa salt. Om du är intresserad så kan du ta och läsa på om de nu pågående intrigerna mellan Italiens ledning och Kina där Kina nu mobiliserat en gigantisk propagandakampanj mm.

Kritiken är i grunden bara en fortsättning på den tidigare kritik Kina riktat mot Sverige till följd av Sveriges kritiska inställning till Kinas koncentrationsläger och kriminella behandling av Gui Minhais.

Även att viruset skulle vara inplanterat i Kina av USA.
Citera
2020-03-15, 02:05
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Kan vi inte bara skita i vad han säger? Han får tycka vad han vill men inget som ska lydas.
Det är dock dessvärre han som håller i trådarna, då han har den positionen han har.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Pengar är inte viktigare än liv och hälsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Går liksom hand i hand eller är sjukvård gratis nu mitt allt?

Liv och hälsa är viktigast.
Pengar går hand i hand med det eftersom det är det enda systemet alla människor kommer överens om.
Det kanske handlar om vilka vi är.

Det finns människor som hellre låter tusen människor dö än att få lägre balans på kreditkortet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är bättre än inget.

Människans sämsta sidor är det vi kommer att få se. Nej jag kommer inte att komma hem till dig, jag kommer istället att vända mig mot jakt och fiske (har all utrustning för det - och jag kommer att dela med mig till nära och kära). Jag vill absolut inte hamna på den nivån, det är inte värdigt en människa. Sen när allt detta är slut, så kanske jag kommer hem till dig, frågan är om du lever då?

Edit:
Sköt om dig!

Tveksamt...
Lite otäck tanke detta faktiskt. Rensade källaren för många år sedan och skänkte få bort triangakök, tält och massa sånt. Det kommer bli guld värt framöver.
Citera
2020-03-15, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Lägg av nu. Corona är en grupp av virus som har funnits länge. De ger vanligtvis förkylning, men det vi har nu är en ny variant. Influensa är en helt annan grupp av virus.

Detta virus är hittills det värsta som kan tänkas för globalisterna. Folk slutar resa och gränserna stängs. Globalisternas hatobjekt Nordkorea och Ryssland har klarat sig bäst hittills.

Precis! Detta är en mardröm för globalisterna men livsnödvändigt om människan som art ska fortsätta existera. Hade det varit en dröm för globalisterna så hade Sverige varit först ut efter de riktiga diktaturerna att införa undantagstillstånd. Det ser vi inte nu. Snarare en mardröm där globalisterna i styret har svårt att fatta beslut som strider mot deras vilja.

Coronaviruset är ett hemskt virus. Men det är också precis vad som krävs för att världen ska kunna utvecklas på ett säkert sätt i framtiden. Precis som vid alla oroligheter kommer oskyldiga människor dessvärre stryka med. Men gemensamt med ex. krig är att världens länder kommer ta ett steg bak efteråt och tänka på vad som verkligen är viktigt. Det har diskuterats om ett tredje världskrig. Jag är övertygad om att detta är den stora händelsen som kommer istället för ett krig.
Citera
2020-03-15, 02:07
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaabbccdd
Hur ser det ut på era jobb, håller ni er hemma/kommer det att stängas? Vad jobbar ni med?

Jag jobbar inom utbildning/humaniora. I dagsläget är åldern på eleverna alltifrån 6 till 16. Jag överväger att stanna hemma då jag är mer orolig för att folk inte följer råden och riskerar att lämpa över smittan på mig, något jag egentligen inte är rädd för kring egen del, men något jag är rädd för då min mor tillhör en allvarlig del av riskgruppen.
Jag bor så klart inte hemma men med tanke på potensen i smittan så känner jag att jag inte vill bidra till att bära viruset vidare till någon som eventuellt har en liknande situation fast boendes hemma.

Jag överväger att dra igång en tyst strejk inom lärarkåren om jag ska vara helt ärlig.
Citera
2020-03-15, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om vi slår ihop de länder i Nordeuropa med flest smittade, Tyskland, Schweiz, UK, Norge, Sverige, Holland, Danmark, Belgien, Österrike och Finland.

Jag säger inte att det här är vattentäta bevis för att vi klarar det här bättre än sydeuropéerna men jag tycker mycket tyder på att det är så.

Mortaliteten är väsentligt högre i de värst drabbade regionerna. Sjukvården där får ta hand om hundratals eller tusentals nya fall varje dag. Deras intensivvårdsavdelningar är proppfulla. Givetvis leder det till många dödsfall. Eftersom det är så ofantligt många fler kritiska patienter där så kan man också dra slutsatsen att viruset funnits där längre. Sjukdomsbilden verkar förvärras över tid.
Citera
2020-03-15, 02:09
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2laatu
Italiens kritik är sponsrad av Kina så man ska nog ta den med en nypa salt. Om du är intresserad så kan du ta och läsa på om de nu pågående intrigerna mellan Italiens ledning och Kina där Kina nu mobiliserat en gigantisk propagandakampanj mm.

Kritiken är i grunden bara en fortsättning på den tidigare kritik Kina riktat mot Sverige till följd av Sveriges kritiska inställning till Kinas koncentrationsläger och kriminella behandling av Gui Minhais.

Jaha, en till jävla idiot som vill få det till att Kinas välriktade kritik handlar om någon jävla beef länderna emellan pga att någon kinesisk bondjävel blev fängslad. Kom in i matchen för helvete...
Citera
2020-03-15, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Till ni som tror att Sveriges strategi med Flockimmunitet är bra, och att man ska skita i social distancering kan läsa vad läkaren Giuseppe Natalani från Brescia säger: Det är en ren apokalyps och fundamentalt viktigt att regeringen undviker att folk Samlas!

Källa på danska

Varför sprider ni lögner?

Viruset ger INGEN immunitet. Du kan få tillbaka den. Samma med resten av våra virus, de olika sk influensa virusen.

Ni fortsätter yjata om någon immunitet som alltså inte existerar. Ev under någon vecka, månad har man förhöjda antikropper kvar efter ett virus, detta klingar av sedan.

Vilken jädrans flockimmunitet? Finns inget sådant när du kan få viruset igen och igen, likt resten av virusarna som finjs.
Citera
2020-03-15, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
I Strömstad finns bra gränshandeln för norrmän.
Takk for tips! Jeg tenker på dere som bor i Sverige, at de butikkene kanskje har varer som det er tomt for i andre svenske butikker. Mange nordmenn kommer til å følge UDs reiseråd om å ikke reise til noen land i en måned fremover.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in