2020-03-15, 01:53
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag läste igår, att Kina har fått kontroll över det, och att det börjar gå tillbaka.
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-51813876

Verkar bra.
Citera
2020-03-15, 01:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Hur stort lager har du om jag får fråga? Hur länge klarar du dig? Efter det då...?

Jag klarar mig i 3 månader, men då blir det inte fett, men jag överlever. Efter det så kommer jag och tar din mat.
Citera
2020-03-15, 01:54
Medlem
Hur ser det ut på era jobb, håller ni er hemma/kommer det att stängas? Vad jobbar ni med?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Sverige komme bli så enormt knullade av Corona när det visar sig att man kan bli smittad flera gånger och när som i Nederländerna mer än hälften på intensivvård är under 50 år.

Att enbart testa riskgrupper har WHO gått ut och sagt kan vara ett ödesdigert misstag.

Sverige riskerar att bli så jäkla körda om denna ryska roulette chansning misslyckas.

Dessutom är ju risken att det blir en ny vända till hösten, enligt Björn Olsen.
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
I så fall 6-7 procent av dem som bekräftats smittade. Naturligtvis är procentsatsen betydligt lägre i verkligheten, då många smittade inte är registrerade.

Ja, att räkna antal smittade och jämföra länder med andra länder eller andra sjukdomar/virus är bara fel.

Nu ska man börja testa symptomfria i italien vilket är betydligt mer intressant då det kommer att ge en bättre indikation på hur många som verkligen har viruset i sig.
https://www.repubblica.it/cronaca/2020/03/14/news/coronavirus_veneto-251302194/
Citera
2020-03-15, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag klarar mig i 3 månader, men då blir det inte fett, men jag överlever. Efter det så kommer jag och tar din mat.

Då kan jag nog bara erbjuda ett russin eller en torr skorpa.
Citera
2020-03-15, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Okej, bra. Då vet vi varför regeringen och våra expertmyndigheter vill ha skolorna öppnade, man vill helt enkelt experimentera med våra barn. Snacka om att vara gisslan i sitt eget land...

Ingen som vill experimentera med någons barn. Kolla presentationen av engelska statens åtgärder så kommer du att känna igen det som görs i Sverige.

Sitt lugn i båten

https://www.youtube.com/watch?v=91jK9F_pTSU&feature=youtu.be
Citera
2020-03-15, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Jag har 25 kg vetemjöl om någon behöver

Är du sädesodlare eller?
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Pengar är inte viktigare än liv och hälsa.

Går liksom hand i hand eller är sjukvård gratis nu mitt allt?
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Dessutom är ju risken att det blir en ny vända till hösten, enligt Björn Olsen.

Tegnell får kritik från Italien, Kina, WHO och massvis andra professorer och läkare.

Hur bemöter Tegnell det genom att idiotförklara dem mer eller mindre.

Om denna ryska roulette chansning misslyckas och det blir som i Norra Italien.
Då undrar jag nästan om folkhälsomyndigheten kommer att stormas med högafflar.
Folk är förbannade nu men om folk börjar dö som flugor. Jäkla situation då.
Citera
2020-03-15, 01:58
Medlem
Citat:
Samma i min stad >100 000 invånare. Dasspapper framför allt, i kundvagnarna låg balvis. Vad ska de med papper till när det inte finns mat?
Har du en grensehandel-butikk i nærheten, som kanskje har mye varer på lager?
Mange av de butikkene mister mange norske kunder fra og med nå (og 1 måned fremover) fordi UD i Norge har innført reiseråd til nordmenn om å ikke reise til noen land i det hele tatt.
https://www.nrk.no/norge/utenriksdepartementet-frarader-reiser-til-alle-land-1.14944127
Citera
2020-03-15, 01:59
Medlem
Hollänska sjukhus rapporterar att mer än hälften av de har på intensivvård är under 50, hur kommer sig detta? Röker hollander mer gräs, är de i sämre skick än oss urstarka svenskar? Eller är det så att idioter inte kan invänta fakta innan man säger att det är som influensan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in