2020-03-14, 18:18
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Men det där är ju en fråga som inte gäller endast nu. Varje människa, oavsett ålder, bör ha bra koll på sitt häsotillstånd. Det går inte att ha det till 100 %, men om man är exempelvis 40 år och inte på något sätt upplever sig sjuk då är man inte riskutsatt.

Sedan är det en annan sak att det finns 40-åriga individer som känner sig jättebra för att plötsligt få problem med magen och vid undersökning kostatera att de bar på en elakartad cancer som försätter dem i ett palliativt tillstånd.
Ytterst få har stenkoll på sitt hälsotillstånd.
Många har högt blodtryck t ex som upptäcks vid rutinkoll. Högt blodtryck är en riskfaktor för att få allvarliga symtom av Corona.
Citera
Medlem
Trump har nu testats för Corona viruset och inväntar resultat

https://www.businessinsider.com/trump-has-been-tested-for-coronavirus-and-is-awaiting-results-2020-3
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag kan inte annat än att hålla med dig i ditt bro-exempel.

Sunt förnuft och magkänsla är ofta bra att gå efter. Men Sveriges strategi i detta läge fattas av folk som tillsammans har tusentals år av utbildning och erfarenhet emellan dem. Vem fan är jag att ifrågasätta dem? Du kanske vet bättre men det gör inte jag.

Men du ser väl själv? Tegnell har haft fel i allt han har sagt och gjort hittills. Hur många bevis måste du ha på att han har fel, för att du ska våga börja tro på att en "utbildad" myndighetsperson har fel? Du kan inte bara svälja allt du får serverat från en person, bara för att han har en fin titel!
Citera
2020-03-14, 18:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Innebär ju att Sverige snart blir inneslutet, en slags karantän, fast omvänd.

Utmärkt, då situationen är värre i Norge och Danmark.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Norge stänger gränsen och alla flygplatser

Hemvärnet kallas in

Oj oj nu är det riktigt illa. Men undrar vad hemvärnet ska göra.
Citera
Avslutad
Lägsta antalet döda på 4 dagar i Italien och över 500 friskförklarade. Överlägset mest friskförklarade på en dag ännu! Italien kan börja få det under kontroll? För tidigt att fira såklart men jag kommer sova bättre inatt än igår. Förhoppningsvis gäller samma sak imorgon.
Citera
2020-03-14, 18:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
???

??? Vad menar du? Har vi stängt våra gränser under dagen, när jag inte har haft tid att kolla nyheterna?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hur många människor får intensivvård i Stockholm normalt? Är två många? Och om det är gamla människor kan det tänkas att de varit där ändå pga något annat?

Vet inte, men tror det finns knappt 90 platser i Stockholm. De brukar nog vara ganska upptagna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Du har ju bara rakt av fel. Man kan inte stoppa en pandemi, korrekt. Du kan däremot både minimera smittade och försena toppar för att minska dödsfall. Integralen som finns är inte konstant utan ändras drastiskt beroende på kurvans planhet. Men det fattar du nog inte, idiot.

Moget.

Och nu diskuterade vi ju förekomsten av långtida komplikationer och eventuell risk för sterilitet efter att ha varit smittad, varpå jag antar att ditt förslag för att förhindra detta skulle innebära att stoppa smitta mer eller mindre, vilket är varför jag poängterade att det inte är möjligt. Det lär inte spelar nån särskild roll om Kalle och Pelle får pungskador idag eller om två veckor.

Minimera smittade och försena toppar är ju precis det som sker nu överallt i världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ni som anser det vara smart att ha skolorna öppna - tror ni, eller vet ni om barn inte kan vara smittbärare och därmed sprida viruset och smittan vidare, utan att själva drabbas utav några symptom?

Det tror jag, jag kan bara gå på egna erfarenheter, när hela familjen blir sjuka och inte jag; någonstans i kroppen har jag ändå känt en förnimmelse av att jag också fått samma "sjuka", men har inga riktiga symptom. Kanske kliande i halsen efter några dagar. Då är man väl bärare och kan smitta?
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Man kan lita mer på den ryska siffrorna än på de svenska. De har testat över 70.000 och hittills hittat 47 fall. Nu börjar det (de senaste två dagarna, i princip) dyka upp fall som är mer spridda till andra städer. Fortfarande kan dessa smittspåras och kopplas till utlandsresor, precis som i Sverige för en vecka sedan. Men tyvärr har det ju antagligen sipprat in fler smittade som på något sätt missats, trots rigorös scanning och hårda karantänregler. Jag skulle tro att det i Ryssland under den kommande veckan går från nuvarande dussintals fall till hundratals. Sedan får vi väl se om den situationen hanteras bättre här i Ryssland än i Sverige. Jag tror ju det, men ingen vet förrän det händer.

Mitt förtroende för rysk trovärdighet dog när de ljög för världen angående ubåten Kursk för tjugo år sen. Sen dess har de ljugit gång på gång om allt möjligt (tex Malaysia Airlines nr 17). De har NOLL trovärdighet enligt mig.
Citera
2020-03-14, 18:21
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
OK, tack för input, jag fixade inte att scrolla 8000 sidor, mod har kanske själv fått coronan....
Men att Sverige inte finns på listan då pga för låg databas-insamling visar då att FHM själva inte är trovärdiga i ett internationellt perspektiv om man jämför med andra länder. Corona-Bob är en jävla bra liknelse, tyvärr är han inte ensam i Goebbels-gänget, fan vet hur mycket skit som döljs under mattan.

Finns det någon i tråden som jobbar med virusstammar ?
Undrar t.ex om Covid-19 har samma storlek som de andra 4 influensavirusen som inte är så skadliga, det handlar om hur kritisk det blir på filter när man kommer ner på um i storlek.

Mask hjälper, men WHO rekommenderar inte att man använder dem om man inte jobbar med patienter efterssom det råder brist på dem, och de ska gå till vården. Samma visa som Tegnell har med andra ord. Individen är mindre viktig än samhället med andra ord.

So, the size of 2019-nCoV coronavirus is around 125 nm (0.125 microns). The smallest particles are 0.06 microns, and the largest are 0.14 microns. The electron microscopy image showing SARS-CoV-2 virus can be seen here. https://factly.in/false-and-unverified-covid-19-claims-are-circulated-in-the-name-of-unicef/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in