2020-03-14, 08:12
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Ja, jag vill också att 80% ska bli smittade = flockimmunitet.

Du kommer att bli smittad, förr eller senare. Eller bli vaccinerad. Det är liksom hur vi besegrar den illvilliga RNA-strängen.

Finns fortfarande ingen dokumenterad immunitet!!!
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Ja, jag vill också att 80% ska bli smittade = flockimmunitet.

Du kommer att bli smittad, förr eller senare. Eller bli vaccinerad. Det är liksom hur vi besegrar den illvilliga RNA-strängen.

Det scenariot kräver typ 100000 respiratorer o 50000 kommer dö. Dessutom vet vi inte hur länge antikropparna finns kvar. mers antikroppar försvann efter 6 månader.

I värsta fall är de borta innan vågen är över o det bara börjar om. Extremt riskabel taktik.
Citera
Medlem
Covids avatar
Ett litet problem med det är att Sverige har varit extremt uppkäftigt mot Kina. Gui Minhai, fantasier om koncentrationsläger, rasistisk "satir" i statstelevisionen och så vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så här kommer det att utspela sig. Om Löfven lyfter på luren och ringer Beijing så har man en storleverans på tester med nästa flygtransport till Sverige. Om det behövs ställer man säkert upp med personal t.o.m. Man har i Kina testkit där man får ett preliminärt svar på mindre än femton minuter.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
FFP3 mask hjälper. Tegnell och gänget inklusive S regeringen har medvetet gjort allt för att få stor smittspridning i Sverige. De kunde gjort som Kina och kväst utbrottet i början. Istället uppmanades folk resa till smitthärdar. Sossar är en katastrof för landet.
Mja sossar och vänstern e ju Inga ljushuvuden men hade varit kul om svt ordnade en debatt mellan sjöstedt om vinster i välfärden nu.

Faktum är ju att privata sjukhus vägrar ha lager da det innebär en kostnad.

Smart?
Citera
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Om nu alla sjukhus i Stockholm har slut på munskydd, handsprit och förkläden (förutom test-pinnar) så de nu går ut och ber allmänheten donera. Varför går man inte upp i katastrofläge då? Detta innebär ju att sjukhusen inte kan fullfölja sitt uppdrag utan hjälp från allmänheten. I ”världens bästa sjukvårds-land” där ”ingen ser det komma”.
I Italien går man ut med att man intuberar inte patienter över sextio eller patienter med underliggande sjukdomar. Man måste helt enkelt välja bort människor och låta dem dö pga att sjukhusmateriel inte räcker till alla. Redan för två veckor sedan bad Italien Sverige om hjälp med munskydd men fick nobben. Nästa gång kommer Italien skita i om Sverige brinner upp.

Jag har en mycket olustig känsla att läkarna i Sverige också drar gränsen vid 60 år, och då skiter sig alla "löften" från FHM m.fl. Att be allmänheten donera är också skumt sett till vad som sker i kulisserna.
Det finns grejor i andra länder, här är det bara för regeringen att beordra en Hercules eller flera st att flyga till land x y z och hämta, förutsatt att dom också betalar.
Citera
2020-03-14, 08:13
Medlem
https://www.expressen.se/gt/gustav-har-blivit-frisk-fran-coronasmittan/

Killen var knappt sjuk i 4-5 dagar.

Detta inlägg är ämnat till de med ångest och oro för corona-viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Jag hoppas att du inte kom på det först nu (efter att ha tittat på alla siffror som rapporterats in från diverse håll)
Nei da Jeg var bare ikke helt våken
Jeg vet ikke om de som har vært registrert smittet og syke (og som har blitt friske) men som ikke har vært innlagt på sykehus, er med i statistikken over "total recovered" her? https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Active cases betyr vel antall registrerte smittede, og ikke antall registrerte syke?
Hvor finner man ev tall for registrerte syke totalt?

Det hadde vært bra med egne kolonner i statistikken for:
-smittede, men ikke syke.
-smittede og syke.

fordi jeg forstår det som at under kolonnen "Active cases", viser tallene ikke hvor mange av de registrerte smittede som faktisk er syke.
Senast redigerad av POlROT 2020-03-14 kl. 08:29.
Citera
Medlem
Kan inte Sverige / eu be kina om hjälp? De borde väl rimligen ha bäst kunskap om hur man överlever detta, mer än tegnell eller vilken annan forskare som helst då det är helt nytt.

Många skriver om att regeringen vill smitta så
Många som Möjligt osv, är det inte bättre att de svaga smittas k stället för den del av befolkningen som får Sverige att snurra? Varför offra den pengarinbringande skaran? Går inte ihop riktigt..
Citera
Medlem
Det är svårt att tänka på något annat än det jävla viruset just nu!
Och tyvärr kommer det uppenbart att vara så en lång tid framöver!

Hörde en gång en polis beskriva vad han tyckte om polisyrket, och han sa - Det är mestadels väldigt långtråkigt, och den enda variationen till långtråkigheten är korta stunder av total skräck.

Det är så jag ser våren framför mig!
En enda lång väntan i isolering, där man rycker till av skräck så fort någon familjemedlem råkar harkla sig eller hosta till.
Ska jag dö nu?
Ska min sambo dö?
Mina vänner, ska de dö?
Eller deras sambos?
Han som har diabetes...hon som är överviktig....och hur ska det gå för henne som har astma?....hur ska det gå för mig som rökt hela mitt liv?
Kommer jag att hosta tills jag slutligen kvävs?
Kommer min sambo att göra det?
Kommer jag måsta vårda min sambo här hemma utan minsta hjälp från vården?
Kommer jag om någon vecka lägga ut en video med ett rop om hjälp om att flytta sambons döda kropp ut ur huset?

Dessa kusliga frågor studsar runt i huvudet på mig likt en instängd humla i en glasburk.
Men mitt bland alla dessa läskiga frågor dök plötsligt en helt annan fråga upp, nämligen;
-Vem i hela helvete väljer att besöka en föreställning med Özz Nujen?
Jag menar inte bara nu, i corona-tider, utan rent generellt.
Vilken typ av människor väljer att köpa en biljett till en av Özz förställningar?
Vem väljer att lägga sina surt förvärvade pengar på honom?
Är det samma typ av människor som de som anlitar Reinfeldt när de behöver goda råd?
Vilka är dessa människor?

Kan det vara så att det är folk som till största delen röstar höger som kommer att överleva virusepidemin?
Högerfolk som är naturligt skeptiska till allt främmande. Som bygger sina beslut på fakta, och som har förlorat allt förtroende för staten.
Är det höger-folket som bunkrar mat så att hyllorna i butikerna gapar tomma?
Är det höger-folket som kommer hålla sina barn hemma från skolan?
Medan vänster-folket kindpussas och byter tuggummi med varandra under tiden de fnittrar hysteriskt åt en bergsturks som tramsar runt på en scen någonstans i landet.

Kanske det inte är de äldre som är den största riskgruppen i samhället, undan det är dem som röstat på FI, V, Mp och C som kommer att stryka med först. Då de inte tror på avstånd och gränser. Och dessutom ideligen kramar om varandra för att visa hur godhjärtade och kärleksfulla människor de är, är risken stor att smittan sprids i den gruppen.

Högerfolket har däremot en vana att hålla en armlängds avstånd till andra människor. Deras inbyggda rädsla för att bli smittade med homosexualitet, eller själva framstå som homosexuella om de kommer allt för nära någon av samma kön, gör att höger-folket redan lever mer isolerade liv än vad vänster-folket gör.

Så i slutändan kanske det blir männen i nordiska motståndsrörelsen, som alltid håller ett rejält avstånd till andra män, och som har svårt att träffa kvinnor, som står som ensamma vinnare kvar när resten av befolkningen dukat under.
De och de troende muslimska kvinnorna!
För de heltäckta muslimska kvinnorna borde också, logiskt sett, ha större chans att klara sig undan smittan.

Ingen vet hur detta slutar, och det är inte omöjligt att de enda som överlever detta blir ett hundratal främlingsfientliga män och ett gäng sunnimuslimska kvinnor.

Den som lever får se...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
50000 är beräknat enligt britternas handlingsplan så finns substans. Tyvärr har folk väldigt svårt ta in detta.

I Italien dör 250 om dagen o de är fortfarande 2 månader från sin peak.

Enda sättet att undvika detta är att göra sig av med Corona Bob o införa starkare åtgärder. Fråga Kina om hjälp. Lite expertis därifrån är vad vi behöver.

"250 om dagen"? men snälla. ..
Citera
2020-03-14, 08:14
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Finns fortfarande ingen dokumenterad immunitet!!!

Precis, inget antikropp test så vi kan inte studera hur det funkar ännu. Bara massa gissningar.
Citera
2020-03-14, 08:14
Medlem
Covids avatar
30 x officiell siffra.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
hur många smittade tror ni vi har i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in