Citat:
Ursprungligen postat av
Cating
Du kan ha rätt, och du kan ha fel. Som sagt jag förstår hur du menar, men jag håller inte riktigt med dig. Att förlita sig på taktiken med flockimmunitet, när man inte vet om människor de facto blir immuna är i mitt tycke ett alltför högt spel att bedriva.
Du har absolut en poäng, en poäng jag hoppas är fel

Tiden får utvisa, det är en jäkla verklighet vi lever i. Jag håller tummarna för oss alla!
Edit: troligtvis därför man pratar så mycket om att stänga skolorna vid rätt tidpunkt, man måste få en viss andel barn smittade och vill därför inte dra i den spaken för tidigt. Troligtvis därför Stefan Lövén såg så trasig ut på pressträffen idag, han är insatt i vad för spel som spelas och vad som ligger i vågskålarna. Fy fan, fick helt plötsligt mer respekt för alla inblandade. Att tvinga sig själv att agera såhär (om min tes stämmer), tufft.
Att man däremot låtit vården och vår förberedelse där falla så förbannat, det skall man stå till svars för efter allt är över. Men... baserat på de fakta som finns och de förutsättningar vi har... jag tror banne mig de agerar så bra man kan. Samma med UK.