2020-01-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Globalt nödläge. Det är nog första gången i historien. Att flygningar inte stoppas är trist, men vilken idiot skulle sätta sig på ett plan idag? Möjligen Kineser som flyr. Nu borde i alla fall vettiga regeringar förbjuda flyg från Kina.

Vi har två veckor på oss att få stopp på skiten sa de. Ja om allt resande upphör och man verkligen gör allt som kan tänkas för att kolla upp personer som har blivit smittade.

Men man får verkligen hoppas att alla människor nu fattar att det är allvar. Chefer på varenda arbetsplats måste nu gå ut och tala om för personalen hur de skall bete sig. Alla måste hjälpas åt med hygienen. Inga folksamlingar, inga nöjen, ingen kollektivtrafik. Då kanske det går att få bukt med. Men Kina är nog mer eller mindre kört.

Jag hoppas även att skolor och dagis stängs. De är samhällets största smitthärdar.

Tyvärr gissar jag på att om man hittar statistik på hur många som flyger från Kina just dessa tre eller fem senaste dagarna så känns det som om att man har nog inte velat stoppa smittan med alla medel i alla fall. Jag gissar på att det är ett stort antal svenskar som tycker att det är överdrivet och åker ner på solsemester i asien med sina barn.. som sen går till skolan, och dom går till jobbet..
Citera
2020-01-30, 21:30
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det 30-tal jag känner åkte inte till Kina.

Vilken branch?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warwar
I blekinge har vi Volvo i Olofström där flera anställda varit i dom utsatta områdena. Dom hålls i karantän i sina hem. Undra varför detta inte skrivs om? Är bara en fråga när det börjar spridas här

Media väljer sina nyheter med omsorg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Världsekonomin ÄR människors liv. Jag håller helt med om att världsekonomin går före, kraschar den så kraschar precis allt. Halva jordens befolkning skulle kunna dö på sikt och vi är tillbaka med sten och yxa.

Ja du har nog rätt i det, tyvärr.
Fyfan. Det är ett högt spel vi spelar trots allt.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Bara human trials tar väl flera månader?
Ja, utvecklingen av antikroppar tar ju tid.
Men Corona är ju inget nytt, och nCov i detta fall är enligt australiensiska forskare väldigt lik tidigare Coronavirus i uppsättningen, som det redan har forskats på i massa år.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Svenskar ska evakueras från Wuhan under helgen:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7398229

De ska tydligen vid ankomst eskorteras hem och där få stanna i två veckors hemkarantän. Inget utöver en uppmaning ska hålla dem hemma, utan personen från MSB säger att man ju får lita på att de förstår att de ska hålla sig hemma.

Edit:

Det tror jag faktiskt att de kommer att göra. Grannarna blir väl vansinniga om dom ser dom ute på stan.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Så sjukt att pengar går före människoliv, visst att det varit känt sedan innan men det är extra svart på vitt nu.
"Dö om ni måste men sluta för fan inte konsumera"

Det handlar om att göra överväganden, att skademinimera.

Hur många dör om världsekonomin rasar, hur många riskerar att dö av smittan.

Du har väl inte glömt att det innefattar att dö om man är en människa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag med. Ja, det här är otroligt allvarligt.

Vk måste stoppa flygtrafiken - helst igår. Vi har det lilla, lilla försprång som Wuhan hade mördat för. Vi får inte slarva bort det.

GLOBALT NÖDLÄGE enligt FN - nu kanske de shills/övermänskliga i tråden som sagt att "det bara är en vanlig influensa" slutar snacka så mycket skit.

Näe, de kommer att fortsätta i vanlig ordning med nya argumentations konstruktioner medans GRETA/Soros vännerna kommer att skåla i champagne och hurra till Georgia Guidestone inskriptionen, allting är efter NWO planen och den rullar på.
Citera
2020-01-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Penttinen menar att ett vaccin rimligen ligger 5-10 år fram i tiden!

Ja det saknades några följdfrågor där. i det här läget kan man inte vänta på ett helt testat och färfigutvecklat vaccin. Man får väl f.örsöka få fram ett som biter. Fanns ju företag vars vd var optimistisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Vilken branch?
It.

Flera av dem är dock mycket försvenskade och har inga planer på att någonsin återvända. En semester per år brukar det dock bli för dem.
Citera
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Världsekonomin ÄR människors liv. Jag håller helt med om att världsekonomin går före, kraschar den så kraschar precis allt. Halva jordens befolkning skulle kunna dö på sikt och vi är tillbaka med sten och yxa.

Nej, så fungerar det inte. En börskrash hade inte fått halva (eller ens en liten del av) befolkningen att dö. Allt som hade skett är att värdena på folks aktier hade sjunkit (för stunden). Det här med att frukta börskrasher är propaganda av bankerna för att hålla folket i schack.
Citera
Medlem
Men herregud, idiot-Sverige slår till igen:

"– I de här hemmen har vi förberett sjukvården på att de kommer dit, det kommer att finnas kontaktvägar etablerade så att de kan ta kontakt med sjukvården om det kommer några som helst tecken på att de är sjuka. Så att man snabbt kan undersöka dem och se om de behöver isoleras på något sätt. "

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7398229
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in