2020-01-30, 02:55
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänker så, du tänker så, men de flesta gör inte det, och även om du berättar hur de ska göra, så gör de inte så, människor fungerar inte på det viset.

Jag vill se dig få alla barn, äldre och begåvningshandikappade samt funktionshindrade att leva sina vardagliga liv med ett andningsskydd på ett säkert sätt.

Lycka till.

Varför ställer du den frågan till mig, är du slut i skallen, självklart ska alla leva sina vardagliga liv, alla personer, funktionshindrade osv men vad har det att göra om denna diskussionen, är du kommunist?
Citera
2020-01-30, 02:55
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är så att det rapporteras om dödligheten numera är 15% på nCov och stiger. Vi har inte sett så mycket nyheter från Kina senaste 48 timmarna. Statistiken som visars upp är ofta felaktig. Min uppskattning är att 20% av dom som smittas med det muterande viruset nCov kommer dö. Det är radiotystnad från Kina just nu och jag tolkar det som att panik råder i Kina.

Trams. Det är virus på nyheterna hela tiden och någon landsomfattande panik är det inte att tala om. Paniken frodas däremot friskt här i tråden.
Citera
2020-01-30, 02:58
Medlem
Faceless-Voids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
En guide i Japan som reste med busschauffören är konstaterat smittad nu, det är nr 8.

Av de evakuerade japanerna i första planet så har 12 lagts in på sjukhus med feber och hosta som symptom, 2 av dem har lunginflammation. Inge.n bekräftad corona än dock. Vet ej om det är pga att analys pågår eller att man fått negativt resultat.

https://english.kyodonews.net/news/2020/01/1626247bdedf-plane-evacuating-japanese-nationals-departs-from-virus-hit-wuhan.html

Det är relativt nära där jag bor, busschauffören jobbade i Nara, som är staden bredvid Osaka. Mycket turister där, men hade vart 1000gånger värre om det skedde i Osaka. Det är nog bara en tidsfråga. Har sett en klar fördubbling av masker i Japan.
Citera
2020-01-30, 02:58
Medlem
Ett exempel på varför man inte ska lyssna på folk när de argumenterar "helsäkert" med källor.
Det har länkat tidigare att vi kan vara helt lugna, för alla utanför Kina rapporterar att de har kontroll.
För bara något dygn sedan togs Thailand upp som ett sådant exempel, med källa på uttalanden.
Nu plötsligt är det omöjligt att stoppa:

https://www.dailymail.co.uk/health/article-7938887/Thailand-admits-unable-stop-spread-Chinas-deadly-coronavirus.html
Citera
2020-01-30, 02:59
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Kineser bär andningsmask för att vis respekt inför andra.

Varför spottar, rapar och pruttar de så mycket? Är det också för att visa respekt? 🤔
Citera
2020-01-30, 02:59
Medlem
Faceless-Voids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadeN
Om man läser expressen och vill veta hur man skyddar sig mot viruset så vill dom tydligen ha betalt.
https://imgur.com/JOuo7i8

Lol, vem vill ha hjälp av expressens skit experter.
Citera
2020-01-30, 03:00
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänker så, du tänker så, men de flesta gör inte det, och även om du berättar hur de ska göra, så gör de inte så, människor fungerar inte på det viset.

Jag vill se dig få alla barn, äldre och begåvningshandikappade samt funktionshindrade att leva sina vardagliga liv med ett andningsskydd på ett säkert sätt.

Lycka till.

Tack, men förklara för mig hur man ska då lyckas?

Men ska du inte slappna av lite, vi är inte där än på långa vägar, relax.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-01-30 kl. 03:07.
Citera
2020-01-30, 03:02
Medlem
Faceless-Voids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Varför spottar, rapar och pruttar de så mycket? Är det också för att visa respekt? 🤔

Han är uppenbart butthurt, låter som ett förinspelat meddelande sen barnsben.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det går väl även att sanera sig med ansiktsmask på?

Ja, det skrev jag ju, man sanerar ju innan man tar av masken så att inga virus på kläder, i hår och annat ramlar ner i ansiktet och in i masken när du tar av den.

Det är ju därför vi ser de här i Kina med hazmat, dräkten åker av och kastas, andningsskydd kastas, handskar kastas, glasögon eller visir vet jag inte om de saneras eller om det är engångs.

Tvätta händerna och du är clean.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceless-Void
Det är relativt nära där jag bor, busschauffören jobbade i Nara, som är staden bredvid Osaka. Mycket turister där, men hade vart 1000gånger värre om det skedde i Osaka. Det är nog bara en tidsfråga. Har sett en klar fördubbling av masker i Japan.

Ja, fördelen de har är vanan att signalera försiktighet till omgivningen med ansiktsmask i Japan. Finns alltid folk med det på stan var jag än varit i Japan. En annan fördel är deras fixering vad gäller renlighet och sitt personliga space i sociala situationer. Den stora nackdelen är trängseln i städer där personlig space glöms bort helt av nödvändighet.
Citera
2020-01-30, 03:04
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Jag håller med i mångt och mycket, vill bara tillägga att den absoluta majoriteten av de som fått viruset men inte sökt vård, nog inte är med i någon som helst statistik, så det är väldigt vanskligt att prata om dödlighet i % av populationen generellt.
Av 4 influensor har jag sökt vård endast en gång, så officiellt har jag bara haft det 1 gång i mitt liv.

Ja visst är det vanskligt under pågående utbrott. Men både folk här och media pratar om 2%(170/7800). Men har man ett humm om matematik inser man ju hur fel det är att räkna så. Funkar endast när utbrottet är över och inte sprids längre.
Tänk om smittan slutade spridas av nån anledning just nu, folk fortsatte ändå att dö i 7 dagar. Med tanke på att det är över 90% av alla smittade så blir den en rejäl ökning i dödsandelen.
Senast redigerad av boored 2020-01-30 kl. 03:13.
Citera
2020-01-30, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Precis. Blanda inte ihop kineser med japaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in