2020-03-12, 19:07
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag har beställt skyddsmasker men idag såg jag ingen använda dem ute, är folk blyga att gå med skyddsmask? Jag kommer också skämmas om jag är den enda som har det!

Jag var och handlade på ICA idag. Jag använde min FFP3-klassade mask, bar glasögon samt tog på mig engångshandskar innan jag gick in i affären.

Jag kände mig rätt trygg.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej och den är fullständigt ointressant för den enda pålitliga källa som finns idag är Italien och de prioriterar medveten att rädda yngre nu på flera sjukhus vilket gör att det ser ut som äldre råkar värre ut, men saken är att 10%- var tionde person som infekterats behöver intensivvård och får de inte denna dör de, utan sjukvård kommer alltså var tionde person du känner (eller du själv) stryka med när sjukvården blivit överbelastade och i väl förberedda Sverige är vi nästan där redan.

Aha okej, så du menar att jag som är 30 år har 10% Chans att behöva intensivvård?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Vad har han gjort som inte görs annorstädes då menar du? Inte ett dyft är svaret, utom det i nuläget totalt meningslösa och rent politiska show off-beslutet att stoppa europeiskt flyg.
De har ju knappt ens testat fler än vi gjort i Sverige totalt, detta jätteland, och har samhällsspridning överallt.
han stoppade mig veterligen flygen fran kina i januari Medans vi fortfarande tillater flyg fran kina och Iran inom eu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Är du utvecklingsförstörd? Första gången på nätet?
Sök själv jävla latjävel.

Utvecklingsförstörd?
Är det nivån du ämnar hålla? Tolkar det som att du helt enkelt inte har något svar.

Tillåt mig småle.

Får försöka igen.
Som sagt. Kom med ett enda vetenskapligt svar på frågan jag ställde. Länka inte till nån jävla youtube-video.

I svaret kan du ju passa på att föra ett resonemang kring hur ett virus fungerar. Om du vet det?
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Militären e ju avskaffad i sverige de har ju ersatts av ett gäng HBTQ Feminster som vill ga i Pride?

Sa att dessa skulle kunna gripoa in tvivlar jag pa?

Men ärligt när smittan fatt ett sadant fäste att polisen uteblir fran sina arbetspass, da maste väl de kriminella passa pa att plundra?

Hade jag vart kriminell hade jag dragit direkt till Djursan dragit pistol och länsat?

Eller är jag ute och snurrar?? Kanske det inte funkar sa?
Ja jag har enbart bunkrat fläskkött hemma för att avhålla ISklanerna att råna mig.

Livsmedelsrån är 2020 års motsvarighet till 2019 års Rolexrån

Välfyllda Östermalmsfrysar kommer att tömmas på godsaker under vapenhot. OM samhället bryter samman.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
En person har dött av coronaviruset i Norge, säger Norges statsminister Erna Solberg, enligt NRK.

Expressen.
Citera
2020-03-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Trots det har Sverige finanser att klara beredskap inom sjukvård. Jag tror inte för fem öre att, även om vi hade haft bara tre invandrare i landet, våra myndigheter hade rustat bättre för denna kris...

Klart som fan de hade varit, även om de inte lagt en krona i skillnad på sjukvården hade det varit lite över en miljon färre potentiella patienter.
Citera
Medlem
Heja Sverige 👏👏👏. Vänta tills det blir som i Italien och reagera då det blir för sent. Jävla mesar och idioter som tar beslut
Citera
Medlem
Nu träder vi alla på djupt vatten.
Mörkertalet växer i skrivandes stund och vi sjunker allt djupare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag har beställt skyddsmasker men idag såg jag ingen använda dem ute, är folk blyga att gå med skyddsmask? Jag kommer också skämmas om jag är den enda som har det!

Jag har knappt sett någon bära det och då bor jag i Stockholm. Tänker samma sak, skulle också skämmas. Och folk kommer jag tro att jag eventuellt har COVID-19! Det är väl i och för sig bra då folk kommer troligen inte vilja sitta nära mig och mindre risk för mig att utsättas för det. Win-Win
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Spanska sjukan?

Tillhör du riskgrupp? Om inte är dödsrisken väldigt låg för dig.

Visst fan är det tråkigt att gamla och sjuka kommer stryka med. Men det dör mängder av folk av olika saker varje dag.

Ytterst få smittade kommer bli riktigt sjuka.

Spanska sjukan var inte "i modern tid".

Jag tillhör inte själv någon riskgrupp, men närstående till mig gör (astma bland annat).
Citera
2020-03-12, 19:09
Medlem
Madagascars avatar
Det här är innovativt och proaktivt av Sahlgrenska. De flyttar akutmottagningen till tält utanför sjukhuset:

Konkret innebär det att sjukhuset är restriktiv med fysiska möten för att minimera smittspridning inne på sjukhusområdena. Tält kommer att upprättas utanför ett antal akutmottagningar som tillhör sjukhuset.

– Sjukhusets grupp för samordning av insatser kan komma att planera ytterligare åtgärder under de närmaste dagarna, säger Per Olof Hansson, chefläkare, Sahlgrenska Universitetssjukhuset.

https://news.cision.com/se/sahlgrenska-universitetssjukhuset/r/sahlgrenska-universitetssjukhuset-intensifierar-insatserna,c3058198
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in