2020-03-12, 18:33
Medlem
Rodjas avatar
Hoppas att de ställer in ESC som ska hållas i Rotterdam i maj.

Det är, om man ska tänka på covid-19, otrolig onödig risk att samla så mycket folk i en stad som denna. En jättestad som distribuerar livsmedel, teknologi och medicin!

Någon som hört om hur man tänker göra angående Eurovision song contest?

https://investinholland.com/business-operations/logistics-distribution/
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Som det ser ut är Italien det enda landet som visar riktiga siffror och Italien har ett av de bästa sjukvårdssystemen i världen. Jag litar inte på de andra och inte heller på siffrorna i Sverige. Allt är manipulerat för att inte skapa panik.
Om denna pandemin inte hämmas med restriktiva åtgärder och ett effektivt vaccin, med Sveriges dysfunktionella sjukvårdssystem kan vi tyvärr räkna med minst 50.000 döda svenskar innan augusti.
MSB, FHM, och regeringen kommer att säga att "vi har varit naiva".

Lombardiet är dessutom Europas rikaste region efter London och Paris-regionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Du kan inte riktigt lita på det där då den bara tar statistik av siffrorna rakt av. Många länder rapporterar naturligtvis helt fel och vissa väljer att inte rapportera vilket tillstånd de sjuka befinner sig i m.m.

Vill vi ha en realistisk bild av situationen och vad vi kan vänta oss så är det just nu främst Italiens siffror vi bör studera.

Vänta oss är helt fel ord.
Det är ett i absoluta worst case scenario, om man ska titta på Italien.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Vem är det som inte tänker äta upp maten? Har du preppat? Om inte, vem gjorde dig till talesperson? Ska jag behöva påpeka att man preppar mat som man normalt äter, varför skulle det behöva kastas för att man inte behöver storhandla en gång i veckan? Det är hållbarhetstid på grejerna, de behövs inte ätas upp inom två veckor (vissa räcker till 2024). Så, vad gaggar du om?

Om man går in på affären idag och hamstrar så är man en egoistisk hamster som förstör våra normala flöden av livsmedel
Citera
2020-03-12, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Dumheter. De rapporterar inte ens milda fall, testar inte ens dem.

Självklart är det inte 100% då det ej är praktiskt möjligt att testa mer än en liten minoritet av alla smittade, det förstår väl jag också. Poängen är att relativt sett så är det just nu mer relevant att se på Italiens siffror. Man kan inte räkna ihop alla länders statistik eftersom många (t.ex. Iran) underrapporterar gravt, även när det gäller dödsfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Grattis alla invandringskramare kompisen var på Sahlgrenska sjukhuset för ett benbrott.
Där är fullt med Ytlänningar som skriker att dom skall bli kollade för att det rinner lite från näsan.Hoppas det är mest Invandrarkramare
som avlider i Influensan.Guldläge för Sd nästa val.

Hörde samma sak från en kollega. Hans flickvän jobbar inom vården och tydligen så stormar det in invandrare hela tiden som kräver hjälp
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tar mitt ansvar och har pengar så jag klarar av det. Till skillnad mot vanliga Svensson som förväntar sig bli hämtad av en helikopter insvept i svenska flaggan när deras sms-lån-resa skitit sig

Det är inte säkert att pengar är något värda längre om några veckor... Det kan mycket väl vara byteshandel som gäller. En liten flaska handsprit mot tre små burkar med inlagd sill, typ...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gottisa
Vet inte hur när det gäller antal döda. Men när det gäller antal bekräftad smittade så handlade om ungefär 600.

https://www.youtube.com/watch?v=fYp-yAoAS1I&feature=youtu.be
Infotmationen finns här, men det är på italienska.

Fast det enda jag är riktigt intresserad av nu är antalet döda då mörkertalet bland smittade säkerligen är gigantiskt. Det spekuleras väl i över 100 000 smittade bara i Italien men att det är svårt att fånga upp alla med tester. Om dödstalet slutar öka i samma takt och kanske t o m kan sjunka något så borde dom vara på rätt väg.
Citera
2020-03-12, 18:35
Medlem
motarbetars avatar
Jag gissar på att media snart kommer börja propagera för att människor ska börja bunkra på sig ordentligt med mat, än är det för tidigt att skrämma upp stadsborna. Men jag gissar på att maten kommer ta slut relativt snabbt i våra större städer, efter det får restauranger stänga igen.

Det är våra äldre som kommer få det tuffast, lämnade åt sina öden. Det svenska samhället är totalt handfallna när det gäller samhällskriser likt detta, men vi vet alla vart våra skattepengar gått till de senaste decennierna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Enligt min analys ser man en mycket stor inbromsning i testar i Sverige nu.

Det saknas ungefär 300 nya fall i statistiken för idag. Dom är inte rapporterad pga Sverige slutat smittspårning.

För dom som inte ser hur detta fungerar så se hur dom i UK gissar att det är upp mot 10 000 personer smittade, men officiella talen är ungefär 600.

https://twitter.com/Independent/status/1238150740897665024?s=20

Det är då sannolikt ungefär 10 000 smittade i Sverige.

Japp.
10 000 smittade, och ändå traskar folk omkring, helt som vanligt!
Folk arbetar, går i skolan, äter lunch på stan, äter middag på restaurang, träffar vänner och handlar på Ica.
10 000 smittade. Var är apokalypsen?!
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Hoppas att de ställer in ESC som ska hållas i Rotterdam i maj.

Det är, om man ska tänka på covid-19, otrolig onödig risk att samla så mycket folk i en stad som denna. En jättestad som distribuerar livsmedel, teknologi och medicin!

Någon som hört om hur man tänker göra angående Eurovision song contest?

https://investinholland.com/business-operations/logistics-distribution/
Självklart kommer det att ställas in, alternativt att man kör inskickad musikvideo eller live från studio i varje land.
Citera
Medlem
Europeiska smittskyddsmyndigheten ECDC: Vi behöver göra allt för att bryta smittkedjor.

Hoppas FHM och regeringen tar till sig av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in