2020-03-12, 13:29
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Just nu?
Du är ju så blåst så klockorna stannar.

Nej, det är jag inte. Det är du som inte har koll på väder och klimat i nu smitthärjade områden och hur det förhåller sig till vårt eget klimat och väder längre fram i vår (och för norra Sverige även sommaren).
Citera
Medlem
Arrangemang med över 50 deltagare förbjuds nu i Oslo på grund av corona, rapporterar norska TV2.

När ska sverige ta efter? om några dar?Sverige är liksom efter några dar hela tiden
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
14.00 idag har FHM en presskonferens. Tror de droppar bomben där.
Var kan man se det någonstans?
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Han kommer att överleva, åtminstone virusangreppet.

Återigen, du kan inte veta att han kommer att överleva.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du är väl medveten om att doktor och läkare inte är samma sak?

Javisst, en läkare besitter inte med automatik mer kunskap och förståelse än en doktor, men det är du väl medveten om.

Det är ju rimligt att en lärare hyser ett visst mått av kunskap, annars ingen lärare så att säga.
Citera
Medlem
Coronan kan finnas kvar i patienten 5 veckor.

Patients with the new coronavirus keep the pathogen in their respiratory tract for as long as 37 days, a new study found, suggesting they could remain infectious for many weeks.

In yet another sign of how difficult the pandemic may be to contain, doctors in China detected the virus’s RNA in respiratory samples from survivors for a median of 20 days after they became infected, they wrote in an article published in the Lancet medical journal.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-12/coronavirus-can-live-in-patients-for-five-weeks-after-contagion?srnd=premium
Citera
Medlem
Madagascars avatar
I vårt östra grannland gör utrikesministeriet det lätt för sig:

Utrikesministeriet avråder från alla resor – slutar uppdatera reserekommendationer

https://www.hbl.fi/artikel/utrikesministeriet-avrader-fran-alla-resor-slutar-uppdatera-reserekommendationer/
Citera
2020-03-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Löfven sade igår att ladorna är fulla, så det stämmer nog att dom är tomma då. Verkar som dessa lador är tomma kontra fulla helt beroende på aktuell frågeställning.

Schrödinger's lada?
Citera
Medlem
SeymoreHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Jag kommer döda alla som försöker vaccinera mig.

De som klubbar igenom ett sådant lagförslag i Sverige kommer bli lönnmördade allihop medans de sover.

Det kommer, var så säker. Så det kan vara klokt att börja förbereda det motståndet redan nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Alltså Tegnell arbetar tillsammans med en hel myndighet och det är inte han som ensamt tar beslut om sådana här saker förstår du väl, det är en hel stab som tar fram underlag i samråd med andra skandinaviska länder.

FHM borde inte vara mindre försiktiga än andra länder men vi har också testat väldigt många.
Alla är lika hj-rntvättade
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beklagligt
Jag har panik

Folk hostar på min arbetsplats. Chefen har feber men är ändå här. Vet dessutom att en som arbetar här bor med en person som är smittad med covid-19.

Kan jag arbetsvägra? Detta är typ ett skämt. Är helt mållös.
Sjukskriv dig/jobba hemma om det går, karensdagen är borttagen!
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har undersökt Dr Campbell och såvitt jag kan se är han doktor och utbildar sjuksköterskor, och minns jag inte fel så har han även studerat virologi eller epidemiologi, dock kan mitt minne vackla just på den punkten, går dock att ta reda på.

Citat;

Dr. John Campbell, Nurse teacher UK.

Det här blivit en trådsanning att Campbell är en sjuksköterska, allting talar för att han är en doktor, särskilt det faktum att han utbildar sjuksköterskor.

Han har disputerat. Sen får folk anse vad de vill om det, men han är inte direkt någon snabblärd USK:a.

https://uk.linkedin.com/in/dr-john-campbell-5256223b
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in