2020-03-12, 12:33
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tidigt inlägg, redan 18 jan men jag tror också på detta. Enligt en expert i går på expressen(hittar inte hennes namn) så sade hon att Thailand inte räknar smittade då dom lever på turister.

Hon avrådde mycket starkt att åka dit.

(Edit: Agnes Wold)

Precis!
Citera
2020-03-12, 12:33
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ja. Värmen tar död på viruset.
Jaså? Var får du det ifrån?
Citera
2020-03-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Låter som bullshit-forskning beställd av någon myndighet som vill rättfärdiga sin brist på åtgärder. Om reserestriktioner inom Kina inte stoppade spridningen, hur förklarar du då att Tibet fortfarande bara haft 1 fall? Eller att regionen Xinjiang, med mer än dubbelt så stor befolkning som Sverige, bara haft 78 fall? Och om restriktioner mot inresa från Kina till andra länder inte stoppar spridningen, hur kommer det sig då att massor av grannländer till Kina har mycket färre fall än Sverige?

Mongoliet: 1
Kazakstan: 0
Ryssland: 28
Vietnam: 39
Taiwan: 49
Nepal: 1
Bhutan: 1
Filippinerna: 52
Hong Kong: 129

RESERESTRIKTONER OCH NOGRANNA KONTROLLER VID GRÄNSEN FUNGERAR!

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Glöm inte Australien och Israel som också har låg andel och tog tidiga åtgärder !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
När Stockholm slutat smittspåra bryter de mot smittskyddslagen:

"Smittspårning
4 § Om en behandlande läkare konstaterar eller misstänker att en undersökt patient har smittats av en allmänfarlig sjukdom eller en annan smittspårningspliktig sjukdom, skall läkaren eller annan hälso- och sjukvårdspersonal med särskild kompetens för uppgiften försöka få upplysningar från patienten om vem eller vad som kan ha överfört smittan och om andra personer som kan ha smittats. Den enskilde patienten är skyldig att lämna de upplysningar som han eller hon förmår lämna.

Om den som enligt första stycket ansvarar för smittspårning på grund av uppgifter från patienten misstänker att andra personer kan ha smittats skall han eller hon se till att dessa underrättas om att de kan ha smittats av sjukdomen och uppmanas att uppsöka läkare.

5 § Om en behandlande läkare eller annan hälso- och sjukvårdspersonal som har ansvar för smittspårningen i ett enskilt fall finner att han eller hon saknar möjlighet att fullgöra smittspårningen, skall han eller hon underrätta smittskyddsläkaren om detta. Smittskyddsläkaren får överta smittspårningsärendet eller överlämna det till en annan person med särskild kompetens och erfarenhet för uppgiften. Sådant övertagande eller överlämnande får också ske om smittskyddsläkaren finner att smittspårningen i ett enskilt fall inte utförs på ett tillfredsställande sätt."

Men sluta. Fattar du inte att detta är Sverige. Ladorna är tomma.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsjurgen
Men HERREJÄVLAR vad folk skall vara agressiva här då? Jag har jobb, och jag jobbar hemifrån, det är inga problem.

Jag är väl inte aggressiv. Det var en enkel fråga ställd utan svärord.

Jättebra om du både sköter ditt jobb och tar hand om dina ungar. Cred till dig.
Citera
2020-03-12, 12:35
Medlem
MrSkargards avatar
La Liga ställs in ett par veckor enligt SVT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaabbccdd
Jobbar på ett kontor där dem inte vill att man jobbar hemifrån, rent teoretiskt är det dock inga problem då jag kan sköta allt hemifrån. Åker tåg ca 2h per dag till & från jobbet och börjar fundera på att fråga om home office. Hur skulle ni bäst lägga fram det till en chef som knappt gett någon information kring viruset och som normalt sätt inte godkänner att jobba hemifrån?

Allvarligt? Byt jobb.
Citera
Medlem
nilsjurgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag är väl inte aggressiv. Det var en enkel fråga ställd utan svärord.

Jättebra om du både sköter ditt jobb och tar hand om dina ungar. Cred till dig.

tack, vi försöker bara minimera risken för smitta så mycket som möjligt och har närstående i riskgrupper. vill verkligen inte smitta ner någon annan.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Än sen? Om du hade tittat på väderleksrapporten, så hade du förstått. Dubbelåsna.

Du är ju helt obildad och dum på riktigt. fatta du inte vad jag sa, Iran har enorma bergsområden där det är vinter precis som här, och där bor miljoner människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
flygbolag, gym, restauranger kommer att gå i kk. Säkert fler jag inte kan komma på på rak arm. Biografer, privatteatrar, lekland.

Jättedum fråga, varför kommer dom gå i konkurs?
Kommer dom inte klara av att betala hyra, skatt och allt företag gör om det blir mer och mer som ska stängas ner eller vad händer?

Dåligt insatt och läst att sveriges ekonomi kan/kommer gå åt helvete men förstår inte. Dåligt insatt och trög helt enkelt 😅
Citera
Medlem
Dagens Update från John Campbell Thursday 12 March
https://www.youtube.com/watch?v=TV3h0XfVm0o
Citera
2020-03-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Vet inte om den siffran är korrekt, men många äldre och personer i riskgrupper vaccinerar sig mot säsongsinfluensan annars hade siffran givetvis varit högre. Om vaccin inte hade funnits hade man kunnat göra en jämförelse.

Säsongen 2017-2018 dog strax över 1000 personer som man kan hänföra till just influensa.

49% av alla över 65+ år vaccinerar sig(den stora gruppen som dör). Så utan vaccination hade antalet kanske legat mellan 2000-3000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in