2020-03-12, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddsaren
Vem är Tegnell? och varför bestämmer han vårt öde?

Du bestämmer väl ditt eget öde? På vilket sätt bestämmer Tegnell över dig egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Regeringen har antagligen gjort ett uträknannde analys att detta virus är ett gyllene läge att ta död på många kostsamma äldre, kan ej se på något annat sätt utifrån deras agerande.

För att inte tala om att man har en ursäkt till att ladorna är tomma vid ett senare tillfälle.
Tro inte att det är en tillfällighet att de använde just ordet "ladorna" i gårdagens pressträff... Det återkommer, det lovar jag.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Man kan inte tolka det på annat sätt än att alla dessa journalister är i fullständig maskopi med dessa myndighetsdårar med tanke på hur sjukt okritiska och limiterade frågor och hjärtlig stämning som ständigt omger dessa värdelösa presskonferenser.
Min övertygelse är att journalistkårens inkompetens bidrar till situationens allvarlighetsgrad. Sedan finns en politisering. I gårdagens sändningar (när regeringen kallat till möte med övriga partier) satt Elisabeth Marmorstein och spann runt temat att all kritik mot regering/myndigheter är att politisera frågan och att sådant skulle slå tillbaka på oppositionen (läs = vi i media kommer göra så att det slår tillbaka mot oppositionen).

Att kritik generellt betraktas som illegitim är väldigt allvarligt då vi faktiskt har en FHM som avviker i sin bedömning jämfört med många andra länder.

Det borde ställas fler frågor utifrån detta faktum - det kan inte vara så att varje fråga tolkas som om man aktivt försöker undergräva tilltron till myndigheter och stat.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Wall street öppnar kraftigt ner efter Donald Trumps besked om inreseförbud från Europa. Indexet SP 500 rasar med 6,6 procent i öppningen.

Blir det ringar på vattnet?
Citera
2020-03-12, 14:34
Medlem
Madagascars avatar
PK Region Skåne: https://sverigesradio.se/extrasandning/24978
Citera
Medlem
meas19s avatar
Sitter o läser in olika parametrar i ett rum hela dagarna året om. Ljusskygga...

Citat:
Ursprungligen postat av Mytomanen123
Varför är samtliga personer i publika ledande positioner inom svenska myndigheter minst sagt speciella?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Nu åker jag och tar ut kontanter. Det är sista steget i min prepp.

Tog ut fem vidga på morgonen.
Blir fem till nästa vecka.
Citera
2020-03-12, 14:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Min övertygelse är att journalistkårens inkompetens bidrar till situationens allvarlighetsgrad. Sedan finns en politisering. I gårdagens sändningar (när regeringen kallat till möte med övriga partier) satt Elisabeth Marmorstein och spann runt temat att all kritik mot regering/myndigheter är att politisera frågan och att sådant skulle slå tillbaka på oppositionen (läs = vi i media kommer göra så att det slår tillbaka mot oppositionen).

Att kritik generellt betraktas som illegitim är väldigt allvarligt då vi faktiskt har en FHM som avviker i sin bedömning jämfört med många andra länder.

Det borde ställas fler frågor utifrån detta faktum - det kan inte vara så att varje fråga tolkas som om man aktivt försöker undergräva tilltron till myndigheter och stat.

Svensk media värnar om diktatur, så länge den präglas av deras politiska värderingar. Alla håller varandra om ryggen. Man spyr.
Citera
Medlem
JulietsBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Jag börjar inse att de inte kommer att skydda oss alls. Jag trodde att allt dravel om att absolut ingenting andra länder gör har någon effekt var övergående. Jag trodde att någon skulle ställa sig upp och säga ifrån. Men icke.

Från och med imorgon håller vi ungarna hemma. Vill de straffa mig eller frugan för det - go ahead.

Vi kommer göra detsamma. Dottern kommer nu bli förkyld och måste stanna hemma nästa vecka.
Sen får vi se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Jag börjar inse att de inte kommer att skydda oss alls. Jag trodde att allt dravel om att absolut ingenting andra länder gör har någon effekt var övergående. Jag trodde att någon skulle ställa sig upp och säga ifrån. Men icke.

Från och med imorgon håller vi ungarna hemma. Vill de straffa mig eller frugan för det - go ahead.

Så gör vi nog också. Tydligen en pressträff senare med utb ministern, kanske kommer något matnyttigt trots allt
Citera
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Bekräftat att det inte finns NÅGRA beredskapslager.

Mer eller mindre. Vilken förebild Sverige måste vara för andra länder. Sverige är bara ett tomt plundrat skal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Var? Vad sa han och hur blev han ditsatt?

Han blev konfronterad med något han sagt varvid han sa att tidningarna satte rubrikerna (antydde att han inte sagt det). Då sa reportern att det var ett citat av honom. Då blev idioten svarslös.
Citera
2020-03-12, 14:36
Medlem
Refunds avatar
Norska staten avråder från ALLA fritidsresor och har stängt ned alla skolor, dagis, gymnasium och universitet. De avråder från handskakningar och kramar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in