2020-03-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Om så vore fallet så borde väl inte Iran ha så stor smittspridning som dom har i dagsläget. Temperaturen i Iran idag är ungefär densamma som vi har här under sommaren, om det nu endbart är temperaturen som gör skillnad vilket det nog i och för sig inte är.

Jag vet liksom du att såna Här sjukdomar minskar mycket på sommaren. Spridningen minskar för folk är mycket mer utomhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan bli så om man har en policy att man kan jobba som vanligt om man inte har symptom, eller att man kan resa hem från Italien och gå direkt in och jobba.

Svenskar alltså, sicket naivt och blåögt folk.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Så folkhälsomyndigheten och regeringen slutar nu helt enkelt att testa individer för misstanke om coronaviruset.

Vår statistik kommer vara bäst i hela världen!
Det blev bara 500 smittade i Sverige, är ju helt kanonfint!

Hur ska jag veta hur många som är smittade i min egna stad och när jag personligen bör vidta åtgärder för min 55+ mamma med diabetes, astma & dåligt hjärta & min 80+ åriga gamla mormor jag helst vill ha kvar i livet många år till?
Italien gjorde samma sak - deras siffror har knappast avstannat.

Du bör prata med dina anhöriga så att de förstår att de bör undvika folksamlingar och begränsa social samvaro. Du bör handla mat och andra förnödenheter åt dem (eller arrangera hemtransport av mat) så att de inte behöver lämna hemmet.
Citera
2020-03-12, 12:16
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornflakesfasoner
Sitter på kurs. Polackerna berättar att barn och unga börjat dö i Italien?!

Något ni uppmärksammat?!
Vilka polacker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Bra nyheter, jag har varit inne på detta innan, dagens regelverk tillåter inte ansvarsfulla arbetstagare att sätta sig själv i hemkarantän två veckor vid misstanke om corona utan att riskera uppsägning för arbetsvägran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ja. Värmen tar död på viruset.

Nej men spridningen reduceras när vi är utomhus.
Citera
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
När stänger domstolarna? Domare har ju också barn och måste vara hemma när skolorna stänger, likaså fängelser och häkten.

Tack för presskonferenstiden.

Vad är det du hoppas på inte ska ske? 😂😉
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jo jag hörde det extrema uttalande, tror inte på det. Det här är inte värre än fågel viruset som Kina skrämde världen med.

Samhället faller endast om ingen går till jobbet eller om alla är för sjuka för att jobba.
Tecken redan nu:
https://www.expressen.se/nyheter/lakemedelsverkets-kinalista-medicinerna-som-kan-ta-slut/
Citera
2020-03-12, 12:17
Medlem
Någon som har koll på öppna webbkameror för Stockholm?

Hittar bara en potatiskamera för Stureplan, ser ut som en vanlig regnig dag

Artikel i expressen säger att stan är öde https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fem-smittade-pa-intensiven-i-halland/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Sverige kommer ha det största mörkertalet i hela världen när det gäller det här viruset.

”Du som har symtom som påminner om coronavirus kommer inte att provtas. Det gäller oavsett om du varit i de områden som tidigare varit utsatta för smitta eller haft nära kontakt med någon som du vet är sjuk i covid-19”, skriver regionen i ett uttalande. "

https://www.expressen.se/nyheter/beslutet-personer-med-symtom-ska-inte-provtas/

Det är ju myndighetssvenska. Symtom som påminner om Corona provtas inte. Hur i helvete skall folk i gemen själva kunna ställa en diagnos om huruvida symtomen är Corona eller "påminner" om Corona?
Citera
Medlem
Ni är så rökta. I Italien är varenda respirator upptagen. Om man är över 65 och behöver mer än enkel syrgas så blir det i princip morfinspruta och snabb kremering istället. Det finns inte resurser att hantera det här. Dödligheten är nu över 8%.

Undrar hur många lediga intensivvårdsplatser det finns i Sverige? Senast jag hörde något så var det ungefär 100% beläggning redan i vanliga influensatider.

Inom några veckor är det nog andra ljud i skällan i den här tråden.
Citera
2020-03-12, 12:18
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Någon som har koll på öppna webbkameror för Stockholm?

Hittar bara en potatiskamera för Stureplan, ser ut som en vanlig regnig dag

Artikel i expressen säger att stan är öde https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fem-smittade-pa-intensiven-i-halland/
Beror väl delvis på att regnet öser ner, men vänta ett par dar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in