2020-03-12, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Och i takt med att skeppet sjunker gäller det att trappa upp försöken att dölja sanningen:

https://www.friatider.se/beskedet-du-som-har-symtom-som-paminner-om-coronavirus-kommer-inte-att-provtas

Dumt beslut. Ger man upp så här tidigt? Tänk när siffran uppnår tusentals smittade, då kommer det förmodligen vara Kaos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
"Det som hänt på sjukhuset i Varberg är unikt just nu", säger sjukhuschefen Carolina Samuelsson.
Hur vet hon det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nej det är ingen vanlig influensa. Symptomen må vara ganska lika, men Covid-19 är aggresivare både för lungor, hjärta och inte minst andningsvägar.

Bara för att de festa yngre inte drabbas lika hårt betyder det inte att det är ofarligt.
Jag vet, bara undrade varför trådens största förnekare var orolig.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Inte så lite pinsamt att Sverige har mer än 10 gånger så många smittade som Taiwan:

Sweden 500
Taiwan 48

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Häpnadsväckande att Anders Tårtan Tegnell fortfarande kan visa sig offentligt och bara sitta kvar på sin chefspost som om inget har hänt.
Varför skulle det vara pinsamt? Taiwan har agerat, till skillnad från Sverige. Taiwan gick aldrig in på förnekarspåret, de vidtog åtgärder redan i slutet av 2019.

Coronavirus Contained: How Taiwan Beat China
https://www.youtube.com/watch?v=DFxmiV2_OHs
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Självklart! Det tror och hoppas jag är självklarheter....

Din inställning gillar jag🤗
Citera
2020-03-12, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vad om en yngre familjemedlem får offra dig och handla tidigt på morgonen i mask, helst, och sedan t-röda allt och lämna utanför dörren?

Varför T-röd på matvaror? Fattar verkligen inte - går ni och slickar på mjölkpaketen hemma eller vad fan? Osannolikt att en coronasmittad pillat på dina varor alls men även om risken var hög - tvätta händerna efter hantering av förpackningar bara?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InfraGul
Min sambo jobbar på en vårdavdelning där en av personalen fick gå hem inatt med luftvägssymtom.

Jag själv jobbar i hemtjänsten och börjar mitt pass klockan 14.

Det känns verkligen inte bra just nu.

Det kommer gå bra ska du se. Nu får vi göra vårt bästa. Vi måste börja nätverka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Hörde på nyheterna att fem sjukhusanställda på en intensivvårdsavdelning i Varberg smittats. Måste vara usla rutiner och inkompetent personal på det sjukhuset.

Nu är du orättvis. De visste såklart inte att patienten hade Corona och när det kom fram kördes till Karolinska ( om jag förstår det rätt så var det han som dog igår)
Citera
Medlem
Wizardonbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Jag ser inget konstigt med att hylla vissa av Trumps åtgärder och kritisera andra av hans åtgärder.
Credd där credd ska ges, jag tyckte iafl det var bra att med flygförbjudet.

Visst men problemet är att Trump skulle ha gjort det här för 2veckor sedan. Varför tilläts resenärer som kom med flighter ifrån Italien bara dansa förbi tullen utan att myndigheterna gjorde något överhuvudtaget?

Citat:
I just landed at JFK after reporting on #coronavirus in Milan and Lombardy —the epicenter of Italy’s outbreak— for
@vicenews
. I walked right through US customs. They didn’t ask me where in Italy I went or if I came into contact with sick people. They didn’t ask me anything.

Du tycker inte att det är konstigt att Trump bara förbjuder flighter som kommer ifrån Schengen? Det kan ju inte vara så att det kan bero på att Trump har hotell i länder som inte är med i Schengen?

Citat:
The United Kingdom, which is home to Trump Turnberry and Trump International Golf Links, and Ireland, which is home to another Trump-branded hotel and golf course at Doonbeg, do not participate in the Schengen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vad med att du packar om varorna i avallsplastpåsar efter desinfektion. Dom kostar ju ingenting...

Smart, så långt tänkte jag inte. Bra idé. 👍
Citera
2020-03-12, 11:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Har de verkligen kollapsat? 1028 är tydligen "allvarligt" insjuknade i Italien. Kan inte italiensk sjukvård hantera tusen sjuka, varav de flesta förmodligen är äldre som redan hade viss vård? De hade fler svårt sårade än så inom loppet av timmar under intensiva strider i kriget.

Jag måste säga att informationen om den här epidemin gör mig häpen över hur usel den är! Vårdmänniskor kanske är vana vid att ha diffus information, men jag kan konstatera att vi inte har någon i realtid fungerande vetenskap om epidemiologi. Hur många är smittade? Vilka smittas? Hur många insjuknar? Hur svårt sjuka blir de? Hur många avlider? Svaren är som på en sommarauktion i Roslagen efter att snapsarna dragits: 6! 42! Tre! Å en halv!
Det påminner om ett krig. Det första som havererar i ett krig är korrekt information. Det stod i varenda telefonkatalog för 30 år sedan (på den tiden vi hade en beredskap mot kriser och krig).
Citera
2020-03-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nu är du orättvis. De visste såklart inte att patienten hade Corona och när det kom fram kördes till Karolinska ( om jag förstår det rätt så var det han som dog igår)

Orättvis? Det är sanningen. Resultatet tyder på stora brister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in