2020-03-12, 10:48
Medlem
naturtvåls avatar
Hur skall vi hjälpa dom gamla som inte bör vara ut och handla mat?

Tänker ni hjälpa Era gamla släktingar och grannar med att köpa in, så dom slipper gå ut och bli smittade och dö?
Citera
2020-03-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
frågan är om man kan lita på statistiken?

men det ser ut ha ökat lite (staplarna) senaste 7 dagarna? +650 (men fan vet vad man ska tro?)

https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/

What ? Kulmen
Kom igen nu de har fortfarande 750 miljoner människor i någon form av karantän.
Det va ju bara spridning i 1 stad och några få utanför ... sen dess har allt varit stängt ala Italien snart.. de kommer troligtvis stänga allt snart även småföretag och enbart låta apotek och mataffärer vara öppna.

Låter de öppna upp allt igen för dessa 3/4-dels Miljarder människor så rulla viruset på det med och det öka precis som i alla länder.
De måste komma på vaccin innan alla kan återgå till det liv som de är vana vid
Citera
2020-03-12, 10:49
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det finns naturligtvis ett mörkertal där men min gissning är att Ryssland inte kommer att påverkas särskilt mycket av viruset.

145 miljoner invånare och världens överlägset längsta gräns? Lycka till.
Citera
2020-03-12, 10:50
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umtc
Varfor sitter gubbjaveln och flinar konstant genom intervjun?
Nervös, pressad situation?
Citera
Medlem
Om man skulle bli smittad och ligga hemma i karantän, vad kan man ta för att lindra symptomen? Tror ni kombinationen whiskey-ipren är sämre än bara ipren? hehe
Citera
Medlem
Inte så lite pinsamt att Sverige har mer än 10 gånger så många smittade som Taiwan:

Sweden 500
Taiwan 48

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Häpnadsväckande att Anders Tårtan Tegnell fortfarande kan visa sig offentligt och bara sitta kvar på sin chefspost som om inget har hänt.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
frågan är om man kan lita på statistiken?

men det ser ut ha ökat lite (staplarna) senaste 7 dagarna? +650 (men fan vet vad man ska tro?)

https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/

650 senaste dagarna i kina. De har bara rapporterat 18 nya fall idag och 11 dödsfall.
Citera
2020-03-12, 10:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
145 miljoner invånare och världens överlägset längsta gräns? Lycka till.

Återigen: Ryssland är inte en sojademokrati. Du är en idiot om du utgår från att alla länder fungerar som Sverige.
Citera
Medlem
Butternutsquashs avatar
Tror att skolorna kommer stänga inom kort. Tror även på totalt resestopp inom ett par dagar. Oavsett om virusets spridning kommer minska markant, är detta en total katastrof rent ekonomiskt, vilket kommer innebära betydligt större problem än viruset i sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Vilken tid på året skulle rekommenderas att tajma en resa till ett billigt pris? Det är främst Tjeckien eller Österrike jag vill besöka
Ja bara inte alla flygbolag går ner för då kan jag ej ta mig till tokyo. Vill dit och besöka sega joypolis och spela spelhallar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Hur skall vi hjälpa dom gamla som inte bör vara ut och handla mat?

Tänker ni hjälpa Era gamla släktingar och grannar med att köpa in, så dom slipper gå ut och bli smitta och dö?

Ja jag har ringt mina äldre i familjen och släkten och erbjudit mig att handla och ställa utanför dörren.
Citera
2020-03-12, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Jo men visst fan är det skillnad på 1-2% att dö av en säsongsinfluensa för en 80+ och 10-20% att dö nu av corona?

Det är säsongsbetonat. Denna säsong har än så länge bara ca 70 dött i vanlig influensa, för 2 år sedan dog 1000 personer i Sverige. Medel brukar vara kring 200.
Dem där influensasäsongerna är inget att leka med i den åldern, även om det "bara" är vanlig influensa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in