2020-01-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Är någon svensk på 4chan som påstår att det som rapporteras ifrån Hubei inte är infekterade utan de som diagnosticerats med lunginflammation, ska stå i dokumentet de rapporterar in pga av att de screenar alla vid feberkliniker istället för vid sjukhusen. Man tar inte in folk i sjukhusen som inte har lunginflammation och saknar tester för att kontrollera för viruset.

Han som skriver där bör väl läsa här så han får gärna skicka lite länkar och förklara!

Så det innebär?
Citera
2020-01-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTravel
När och var kan man se WHOs presskonferens? Om jag inte inbillat mig att en sådan skulle hållas idag.

Jag hörde den skulle hållas 13.30 idag men vet inte var, det var ett krismöte
Citera
2020-01-30, 13:41
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag kollar på denna mappen som visar smittade och döda i realtid:
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Mitt intryck är att den stämmer om jag multiplicerar smittade och döda med X10.
Idag ska det alltså då finnas 77 800 smittade och 17 00 döda.
Varannan dag så dubblas dessa ovan siffror också så i övermorgon 150 000 smittade och 32 00 döda.
Framtiden lär visa om vi hade rätt och dom forskarna som gjort den matematiska simuleringen på detta.

Nej, allt talar för att dödligheten är betydlugt lägre. Du kan nog multiplicera antalet döda med 2-3x och antalet smittade med 10x för att komma närmre det slutliga resultatet. Det är vad jag gissar i alla fall.
Citera
2020-01-30, 13:41
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Så det innebär?

Jag läste ett sådant dokument där det stod att 40.000 vårdades för feber förra veckan och att det minskat med 10.000. Om det här faktiskt stämmer så är det ju ganska goda nyheter.
Citera
2020-01-30, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
andas på en fönsterruta eller spegel så får du se dropparna

ta på dej ett enkelt munskydd typ tandläkarmunskydd och andas på en fönsterruta så blir den
fuktig även med munskydd av enkel modell.

Nej det är helt felaktigt. Att det blir droppar på en spegel beror på kondens. Man andas ut vattenånga (gas) och när den träffar den kalla spegeln kondenseras den till droppar. Spridningen av virus måste vara minimal vid normal andning.

Det som är det farligast är händerna. En person som bär på smittan tar på sig i ansiktet, petar näsan gnuggar ögonen. Sedan tar man i något som en annan person sedan tar på och får virus på handen.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Idag har det rapporterats om infekterade i två nya länder: Indien och Filippinerna.

Men det är bara drygt hundra smittade utanför Kina.
Citera
Medlem
Citat:
Fick höra precis att Sverige inte sätter folk i karantän (sades på P1 igår) pga att det inte var konstaterat smittande under inkubationstiden.
Men om det nu är så att det smittar under så var det ett korkat drag.

Reagerade också på det igår !
Citera
2020-01-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
andas på en fönsterruta eller spegel så får du se dropparna

ta på dej ett enkelt munskydd typ tandläkarmunskydd och andas på en fönsterruta så blir den
fuktig även med munskydd av enkel modell.

Varm utandningsluft träffar kall ruta = kondens
Citera
2020-01-30, 13:44
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Så det innebär?

Att Hubei rapporterar fel siffror jämfört med andra, dvs osäkert hur många som är smittade där.
Citera
2020-01-30, 13:44
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Here we go. Om 25 är smittade så är det naturligtvis många fler egentligen och viruset finns redan i Sverige.

25 personer har haft kontakt med henne i någon form, enligt finnarna. Det blir intressant hur många som visar sig vara smittade. Är det nästan samtliga är det allvarligt. Det kan även vara noll.
Citera
2020-01-30, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Idag har det rapporterats om infekterade i två nya länder: Indien och Filippinerna.

Men det är bara drygt hundra smittade utanför Kina.

Drygt hundra utanför Kina? Nu slår vi på bongotrumman hela västvärlden ljuger bara det är långt över 10miljoner som är smittade runt 15000 i Sverige redan förstår du inte sossarna och EU och väst bara ljuger om alt likt Kina hela Kina är ju infekterat nu!!!!! De som påstår att marknader e öppna o dem får gå ut i wohan är bara betalda folk som egentligen är inlåsta !!
Citera
2020-01-30, 13:46
Medlem
Var kan man se WHOs presskonferens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här