Citat:
Ursprungligen postat av
justina
Med Ebola var de tvungna att hindra folk från att ta farväl från döda familjemedlemmar, tufft javisst men kropparna spred den dödliga smittan och det gick inte att tillåta folk att vara nära sjuka eller döda. Det var effektivt på så sätt att smittspridningen hejdades.
Det kan ju vara så att coronaspridning också hejdas av att ta undan kropparna från anhöriga och då tycker jag man får respektera att man gör så.
Exakt.
Vi vet så pass lite att man får köpa att precis alla "Mänskliga rättigheter" inte kan efterlevas i kristiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
-modestyblaise-
Nej, ok jag ändrar mig. Jag tycker vi börjar med att kremera dig.
Och jo, i en stad med 11 miljoner människor, borde det rimligtvis finnas möjlighet att få en kortare ceremoni. Eller iaf bli meddelade så att de inte behöver leta för att sen få reda på att de redan blivit kremerade. Men hursomhelst så kan det ju vara så att Kina har en annan kultur där de har den efteråt etc. Det jag menar i grunden som du inte verkar FATTA är att läget är mycket värre än vad Kina vill visa. Anledningen till att de gör såhär är för att det är KAOS. Flera vittnar om det. Folk dör i sina hem och det tar timmar för kremeringsbilen att komma. Varför?! Jo för att det är så många fler kroppar som bränns än vad som utges. Fattar du nu eller?
Citera mig inte igen, IDIOT!
Ok, du är konspiratorisk också, det förklarar en del.
Du TROR att Kina har locket på, du TROR att Kina ljuger. Det finns en tråd för dig på konspirationsforumet så att du och dina gelikar kan ryggdunka varandra.
Måste säga det är lite ironi över ditt inlägg. Ena stunden verkar du tro det är "KAOS" så att "kremeringsbilen tar timmar att komma" men samtidigt så tycker du att man borde anordna så att varje avliden får en ceremoni för vänner/släkt där man ska göra vadå, tillhandahålla x antal hazmat dräkter för att få komma in och klappa på den avlidna..?
Återigen - tur att någon som du inte styr och ställer nu för det hade garanterat blivit KAOS efter det.