2020-01-30, 02:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag tror inte det tar så längst tid innan anarki råder i en del kinesiska städer.
kanske redan nästa vecka? Fruktar folk för sina liv finns det ingen regering som är kommunistisk nog att kontrollera massan.

Ja, jag har också funderat på hur det här skulle kunna utveckla sig, det hänger på att sjukvården möter upp behovet och att befolkningen får livsmedel och andra förnödenheter.

Brister det rejält, vilket det kan göra om vi får se massiva utbrott i många städer, så kan partikamraterna åka rätt åt helvete, landet har haft revolution, kan hända igen.
Citera
2020-01-30, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boored
För trött för att kontrollera, men här har en iaf gett sig på att räkna ut andel döda i verkligheten. Och det visar sig överensstämma med "the lancet" studierna av de tidiga patienterna:
Det är dock fortfarande av officiellt testade fall, om man utgår från att mörkertalet inte är lika sjuka så sjunker siffran givetvis.

[COLOR=#000000][FONT=&quot]https://twitter.com/zenden31/status/1222679783236165634?s=20[/FONT][/COLOR]

Ja, Lancet gav 11%. Men viktigt att göra skillnad på att Lancets siffror rör inlagda på sjukhus, dvs de med svårare symptom. Alla som klarat sig med thé och Paracetamol hemma finns ej med där. Så det säger bara något om dödligheten bland inlagda.
Däremot är det bekymmersamt att 20% av de inlagda blev kritiska och 11% dör.
Det visar att om man väl är sjuk nog att bli inlagd, så är sjukdomen väldigt aggressiv och kräver stora resurser.
Citera
2020-01-30, 02:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Du måste på allvar vara begåvninghandikappad.

I am.
Min högfunderande autism ser till det. Det som inte kopplar logiskt, kopplar inte alls.

Citat:
Mitt exempel är för att du tjatar om att så länge du inte ser tidsstämplat videobevis så är det inte kaos i vården i Wuhan.

Svenskar som bor i Wuhan har inte rapporterat om överfyllda vårdinrättningar.

Citat:
Jag visar hur lite som krävs för kaos, idiotjävel.

Teoretiska modeller för hur lite som krävs för KAOS, har inget värde i denna tråd.

Citat:
Men det är klart, du är ju upptagen med att trolla

Jag är upptagen med att ifrågasätta och kräva belägg för påståenden som görs i denna tråd.
No more, no less.

Citat:
inne in ett dussin trådar konstant och som en jävla tönt blanda engelska och svenska hela tiden. Inte lätt för dig att då hålla reda på all skit du hasplar ur dig, och då lätt att inte förstå vad folk svarar dig.

Har du belägg för de påståenden som postats, eller har du det inte?

Citat:
Jag är nog svenskare än vad din skitfamilj någonsin kommer vara, senaste släktforskning har gått till 1600-talet, där vi fick ge upp för prästjävlarna inte kunde skriva som folk då. Töntfan.

Infotaktisk Derailing, i syfte att styra bort frågan från den info som originellt efterfrågats, vilken var belägg för att sjukhusen i Wuhan är överbelagda?
Hur långt tror du att du kan driva din trollska frågeställning innan trådläsare ser hur ihålig du är?

Citat:
Så, återigen. Om ett tillskott på 30 patienter skapar kaos,

Ett tillskott på 30 patienter skapar inte kaos i något sjuksystem.

Varför kan du inte verifiera att vårdsystemet i Wuhan är överbelagt?
Citera
2020-01-30, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Gjorde exponentiell regression av antal smittade för dag 0-11 (dag 0 är 2020-01-16). Som synes är anpassningen mycket bra fram tills i förrgår. Vi har dock en avmattning de senaste två dagarna.

Förväntat antal smittade är idag drygt 10000 istället för rapporterat 7711 men siffrorna kan ju revideras upp tills imorgon.

Dag Smittade y=46*1.5147^x
0-------- 45--------- 46
1-------- 62--------- 70
2-------- 121-------- 106
3-------- 198-------- 160
4-------- 291-------- 242
5-------- 440-------- 367
6-------- 571-------- 555
7-------- 830-------- 841
8-------- 1287------- 1274
9-------- 1975------- 1930
10------- 2744------- 2924
11------- 4515------- 4429
12------- 5974------- 6709
13------- 7711------- 10162
14------- ------------- 15393
15------- ------------- 23316
16------- ------------- 35318
17------- ------------- 53498
18------- ------------- 81034
19------- ------------- 122745
20------- ------------- 185926
21------- ------------- 281627
22------- ------------- 426589
23------- ------------- 646168
24------- ------------- 978770
25------- ------------- 1482570
26------- ------------- 2245700
27------- ------------- 3401620
28------- ------------- 5152540
29------- ------------- 7804710

Kina har slut på testkit har jag för mig jag läste.
Citera
2020-01-30, 02:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Kina har slut på testkit har jag för mig jag läste.

Lyckligtvis så har virusets sedan länge kartlagda genstruktur givit en mängd datormodeller emot vilka man kan matcha sina tester emot by now.
Citera
2020-01-30, 02:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det beror på hur du själv tänker. Har du någon som helst överlevnadsinstinkt så vet du att om det finns en smitta så för att skydda sig finns det FFP3 ansiktsskydd och hel och halvmasker med filter som funkar rätt bra. Ansiktsskydd har en fungerande tid på runt 8tim, halvmasker har filter som räcker några dagar och du kan byta dem.
Det Folkhälsomyndigheten säger är du är dum som inte förstår din egen säkerhet utan lita på oss.
Och det kan du göra, gå utan skydd för annars hade du petat näsan.

Nuff said.

Jag tänker så, du tänker så, men de flesta gör inte det, och även om du berättar hur de ska göra, så gör de inte så, människor fungerar inte på det viset.

Jag vill se dig få alla barn, äldre och begåvningshandikappade samt funktionshindrade att leva sina vardagliga liv med ett andningsskydd på ett säkert sätt.

Lycka till.
Citera
2020-01-30, 02:40
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag har också funderat på hur det här skulle kunna utveckla sig, det hänger på att sjukvården möter upp behovet och att befolkningen får livsmedel och andra förnödenheter.

Brister det rejält, vilket det kan göra om vi får se massiva utbrott i många städer, så kan partikamraterna åka rätt åt helvete, landet har haft revolution, kan hända igen.

100 miljoner käpp-kineser är inget du vill bråka med. Tycker dom kan bränna sin regering vid ett bål på himmelska-fridens torg. Sen bör nog Kina tvångsförvaltas ett århundrade eller två. Fler regeringar kommer få följa deras spår.
Citera
2020-01-30, 02:42
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ja, Lancet gav 11%. Men viktigt att göra skillnad på att Lancets siffror rör inlagda på sjukhus, dvs de med svårare symptom. Alla som klarat sig med thé och Paracetamol hemma finns ej med där. Så det säger bara något om dödligheten bland inlagda.
Däremot är det bekymmersamt att 20% av de inlagda blev kritiska och 11% dör.
Det visar att om man väl är sjuk nog att bli inlagd, så är sjukdomen väldigt aggressiv och kräver stora resurser.

Japp, men över 90% av de officiellt smittade har kommit till senaste 7 dagarna: 22/1 var det 550, nu är det 29/1 är det 7800.
De blivande döda av den gruppen saknas(om man kalkylerar att man dör inom 7 dagar efter diagnos).
Sanningen ligger nog betydligt högre än 2%, och lägre än 14%.
Citera
2020-01-30, 02:43
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Just därför fick du också ett par handskar att använda tillsammans med masken, jag minns.

Man sanerar sig innan man tar av masken.

Det är sånt här som gör att Folkhälsomyndigheten anser att ett andningsskydd inte är funktionellt och effektivt skydd för det stora flertalet i vardagen.

Du tar av andningsskyddet, och vips åker fingrarna upp till snoken för att klia, eller så rasar det ner lite virus från håret och dras in genom kranen.

Folkhälsomyndigheten vet hur vi människor fungerar, andningsmask ger en falsk trygghet, det är bara så.

Det går väl även att sanera sig med ansiktsmask på?
Citera
2020-01-30, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
I am.
Min högfunderande autism ser till det. Det som inte kopplar logiskt, kopplar inte alls.

Svenskar som bor i Wuhan har inte rapporterat om överfyllda vårdinrättningar.

Teoretiska modeller för hur lite som krävs för KAOS, har inget värde i denna tråd.

Jag är upptagen med att ifrågasätta och kräva belägg för påståenden som görs i denna tråd.
No more, no less.

Har du belägg för de påståenden som postats, eller har du det inte?

Infotaktisk Derailing, i syfte att styra bort frågan från den info som originellt efterfrågats, vilken var belägg för att sjukhusen i Wuhan är överbelagda?
Hur långt tror du att du kan driva din trollska frågeställning innan trådläsare ser hur ihålig du är?

Ett tillskott på 30 patienter skapar inte kaos i något sjuksystem.

Varför kan du inte verifiera att vårdsystemet i Wuhan är överbelagt?

Ja nog är du inom autismspektrat, så det förklarar en del. Du får jobba med att tygla dina impulser.

1. Källa på att svenskar i Wuhan sagt ngt alls om läget på sjukhusen? Har läst exakt alla inlägg här sedan start av tråden och kan inte minnas ngt alls nämnt om det. Jag kan ju ha glömt, mckt trams här från båda "läger".

2. Vad du anser har värde i tråden skiter jag i. Den här tråden existerar inte för din skull.

Lägger övriga punkter i SPOILER för att inte gå för offtopic.

5. Ditt påstående om icke kaos "av 30 personer" extra plötsligt, motbevisas flera ggr per år. Du klarar bara inte av att ngn ifrågasätter dina "bidrag" i tråden.
Citera
2020-01-30, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Japp, men över 90% av de officiellt smittade har kommit till senaste 7 dagarna: 22/1 var det 550, nu är det 29/1 är det 7800.
De blivande döda av den gruppen saknas(om man kalkylerar att man dör inom 7 dagar efter diagnos).
Sanningen ligger nog betydligt högre än 2%, och lägre än 14%.

Jag håller med i mångt och mycket, vill bara tillägga att den absoluta majoriteten av de som fått viruset men inte sökt vård, nog inte är med i någon som helst statistik, så det är väldigt vanskligt att prata om dödlighet i % av populationen generellt.
Av 4 influensor har jag sökt vård endast en gång, så officiellt har jag bara haft det 1 gång i mitt liv.
Citera
2020-01-30, 02:53
Medlem
ShadeNs avatar
Om man läser expressen och vill veta hur man skyddar sig mot viruset så vill dom tydligen ha betalt.
https://imgur.com/JOuo7i8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in