2020-01-30, 01:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
https://www.thelancet.com/pb-assets/Lancet/pdfs/S0140673620302117.pdf

"acute respiratory distress syndrome" är just det som jag beskrev.
Citera
2020-01-30, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
7811 bekräftade fall nu. Hur ska detta sluta tro ni? Anmärkningsvärt att ingen dött av viruset utanför Kina. Möjliga slutsatser?

Enligt beräkningarna som postades här för ett par dagar sedan av VitruvianskeMannen så kommer första dödsfallet utanför Kina idag (30:e). Låt oss se ifall han har rätt.

Väntar fortfarande på att han ska posta sitt Excel-sheet dock.
Senast redigerad av libertay 2020-01-30 kl. 01:22.
Citera
2020-01-30, 01:19
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
För enbart Wuhan 2261 sjuka i lunginflammation orsakat av coronavirus, en ökning med 356 sedan igår. Siffrorna för Hubei (och dess städer inklusive Wuhan) presenteras löpande här:
http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/dtyw/

Tack, jag behöver givetvis translate, men har läst en del och det verkar som att rapporterna är äkta.
Citera
2020-01-30, 01:20
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"acute respiratory distress syndrome" är just det som jag beskrev.

Ja, ville bara länka en källa för att bekräfta det du gissade.
Citera
2020-01-30, 01:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag håller med, men har du aldrig hört talas om att mota i grind.

Oh ja. Jag har till och med fått folk avrättade utifrån den premissen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det kostar knappt något extra men resultatet är avgörande och varför inte. Som man säger, better to be safe then sorry.

That's how I reasoned, men ett Rättssäkert samhälle opererar tyvärr ufrån andra premisser. Ett rättssäkert samhälle opererar utifrån premissen 'Hellre Fria än Fälla', varpå man i nuläget hellre Testar folk snarare än dödar dem On Spot, trots att vi VET att deras enda roll här är att infektera andra och sprida Misstro och Infektion bland andra västerlänniingar.

If I ruled this society, there'd be NO chinese people alive in the west by now.

Would you be Happy or Sad about That?
Citera
2020-01-30, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
dels för att smittämnena inte överlever länge utanför en värd i den kylan.

Där måste jag säga emot dig. Ett virus omges av mikroskopiska vätskedroppar som i kallt väder hjälper viruset att färdas längre.
Citera
2020-01-30, 01:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Enligt beräkningarna som postades här för ett par dagar sedan så kommer första dödsfallet utanför Kina idag (30:e) eller imorgon (31:a).

Eller ingen utanför Kina, men en extra i Kina.
Citera
2020-01-30, 01:24
Avslutad
Citat:
För enbart Wuhan 2261 sjuka i lunginflammation orsakat av coronavirus, en ökning med 356 sedan igår. Siffrorna för Hubei (och dess städer inklusive Wuhan) presenteras löpande här:
http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/dtyw/

Vartifrån rapporteras dessa statistiker?
Citera
2020-01-30, 01:25
Medlem
Kan folk SNÄLLA sluta gå till jobb/skola när de är sjuka, har stött på flera personer som hostat som galningar den här veckan och det är inte vi friska som ska behöva undvika dem, utan man får väl ha vett att förstå att man inte går bland folkmassor när man är sjuk!! Speciellt nu när ett nytt virus härjar, blir galen
Citera
2020-01-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag ifrågasätter Faktapåståenden som görs av forumdebattörer.
Can they back up their Facts?

Vad Du säger om WHO är irrelevant.
#climasol hävdar att sjukhusen i Wuhan är överfulla, och Du bryter in och försvarar hans oförmåga att besvara om så är fallet.

That's pathetic.

Märk väl att jag fortfarande inte fått något svar från #climasol på den frågeställningen ännu.

WHY are you defending him?

Can He not Talk unless You OK it first?

Har du sett vilket kaos det blir i Sverige av en större bussolycka? Akuten går på knäna och man flyger patienter till andra sjukhus.
Hur tror du situationen ser ut med ett antal 1000 på kort tid, och det fylls på konstant? Lägg därtill in smittfara, stort behov av specialutrustning för lunghjälp, osäkerhet på behandlingsmwtod, brist på testkit, skyddsdräkter, medicin osv. Allt detta utöver all vanlig sjukvård man normalt bedriver.

Jag förstår inte ens varför du diskuterar det.
Citera
2020-01-30, 01:26
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Oh ja. Jag har till och med fått folk avrättade utifrån den premissen.

That's how I reasoned, men ett Rättssäkert samhälle opererar tyvärr ufrån andra premisser. Ett rättssäkert samhälle opererar utifrån premissen 'Hellre Fria än Fälla', varpå man i nuläget hellre Testar folk snarare än dödar dem On Spot, trots att vi VET att deras enda roll här är att infektera andra och sprida Misstro och Infektion bland andra västerlänniingar.

If I ruled this society, there'd be NO chinese people alive in the west by now.

Would you be Happy or Sad about That?

Jag säger så här, låt oss mötas i ett parti schack och en öl efteråt.
Citera
2020-01-30, 01:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Där måste jag säga emot dig. Ett virus omges av mikroskopiska vätskedroppar som i kallt väder hjälper viruset att färdas längre.

Slemhinnorna i näsan blir öven de mer mottagliga då de blir fuktigare o mer blod strömmar igenom näsans ytliga blodkärl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in