2020-03-11, 00:03
Medlem
VincentLels avatar
Någon annan som märkt att det är väldigt mycket ambulanser ute? Bor i en liten stad och har sett säkert 10-15 stycken nu senaste veckan. I vanliga fall kanske jag ser 1 om året.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det här är hemskt. När sjukvården inte fungerar. Han gjorde mun mot mun på sin syster så han lär också vara smittad.

Fattade inte ett skit av det som stod..
Citera
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Fast det är ju exakt tvärtom din tomte. I Italien dör äldre som flugor eftersom man prioriterar (läs: man låter dom dö) bort äldre för att hjälpa de yngre. Är du hjärndöd?
Vad jag menar är att om man exempelvis uppskattar dödligheten till igenomsnitt 2% nu så kommer den siffran sjunka betydligt när man får en bättre bild över på hur många som var sjuka.
Det lär ju vara många fler än dom bekräftade coronafallen.

Jag ska utomlands nästa v.
Om jag får influensa så kommer jag ju göra som vanligt och stanna hemma tills jag blir frisk när jag kommit hem. Jag bryr mig ju inte om ifall jag har influensa lr corona-influensa.
Så gör nog dom allra flesta, är nog bara dom som tror dom ska dö som söker vård.
Dom flesta är inte flashback hypokondriker...

Föresten, du låter väldigt barnslig när du kommer med påhopp som hjärndöd och tomte. Flashback har 18-års gräns.
Citera
2020-03-11, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Någon annan som märkt att det är väldigt mycket ambulanser ute? Bor i en liten stad och har sett säkert 10-15 stycken nu senaste veckan. I vanliga fall kanske jag ser 1 om året.

Stämmer bra, ser en hel del om dagarna - nu när du säger det. Kan det ha med smittan att göra tro?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du kan 100% ha Corona men inte veta om det. Utan feber eller andra symptom alls.

vilket är ett mysterium i sig. så jävla mycket skiljer sig inte immunförsvar åt mellan människor överlag
Citera
Medlem
PrivateBusinesss avatar
I Norge er 400 tilfeller bekreftet.

Oppdatert:
10.03.2020 23:20

Kartet nedenfor viser de 400 rapporterte tilfellene i Norge fordelt på kommuner.

https://www.vg.no/spesial/2020/corona-viruset/
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Man kan alltid hoppas att Erdogan smittas och dör. Han har rätt ålder (66 år) för att viruset ska vara dödligt.

Ja håller tummarna för det
Citera
2020-03-11, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Stämmer bra, ser en hel del om dagarna - nu när du säger det. Kan det ha med smittan att göra tro?

Dem har så lite att göra så dem kör runt och lallar.
Citera
Medlem
Ingen panik

https://www.aftonbladet.se/a/9vQ1Xl?refpartner=link_copy_app_share
Citera
Medlem
Citat:
I have already said this several times, but I repeat it again because it gets excited.

Two growing concerns at who : Denmark and Great Britain.

Denmark because it is starting to test a little late and the spread seems to have started a while ago; as I said, at the WHO level, there is concern about a possible big outbreak.

Great Britain, which does not test enough and still refuses to test people who do not come from risk areas.

Danmark och Storbritannien illa ute.
Källa: Anonym personal inom WHO.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gottisa
Här kan du se Sverige
https://www.coronakartan.se/

På worldometer kan du se

Italien
Kina
USA
Sydkorea
Iran
Frankrike
Spanien
Tyskland

För att förtydliga: jag vill se siffror dag för dag i Italien, hur många nya från mitten av februari fram till nu, för att jämföra med Sveriges dag-för-dag utveckling. Grafer duger inte, kan inte se siffror där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
En förälder till min dotters klasskompis har enligt henne testats efter en resa till Italien, och klasskompisen var idag ej i skolan (ej Sthlm). Lärare berättade tydligen för klassen att föräldern corona-testats, och därmed är risken stor att hans familj, inklusive klasskompisen är smittad. Men, inte ett LJUD från skolan, inget brev, info, förutom vad mitt barn hört själv i skolan. Dåligt.

Vill helst att barnen stannar hemma nu, men de har fått info av skolan att det är luuuugnt....
Föräldrars magkänsla i strävan att skydda sina barn vs experters lugnande rekommendationer... En ojämn kamp experterna försöker vinna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in