Citat:
Ursprungligen postat av
Xade
Jag säger inte det, jag säger att corona ger en icke bakteriell lunginflammation vid ett fåtal fall och då kan man dö och inga respiratorer eller mediciner eller kurer kan rädda en. Händer oftast äldre, men kan hända exakt alla. Hur kan någon vara lugn?
För att det är vanligare än du tror med lunginflammationer där man måste få hjälp andningen.
Men det är inte så många varje år som åker på lunginflammation om man ser på antalet sjuka.
Om minst 80% av befolkningen blir smittad av Corona Och 20% får lunginflammation så hade många dödsfall kunnat undvikas om sjukvården inte redan gått på knäna.
Det är vad som kommer att ske, finns inte tillräckligt med utrustning eller personal att hjälpa folk som behöver hjälp.
Man målar upp detta virus som något det inte är ännu och man kan bara hålla tummarna på att historien inte upprepar sig ergo Spanska Sjukan.
Men jag håller med många i tråden om en sak. Jävligt oansvarigt och kanske folk börjar förstå att skattepengarna räcker inte till allt och det handlar om prioritering.