2020-03-12, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Att vi inte testar folk som visar alla symptom men inte behöver just akutvård tyder väl väldigt stort på att vi har ett stort mörkertal, även om man följer grafen på smittade per dygn jämtemot grannländer och länder som nu är senare i skedet.

Nu är ju detta riktlinjer som startade IDAG, så nej jag tror inte vi har ett stort mörkertal i dagsläget. Säkert ett mörkertal, men inte stort. Hade vi tusentals smittade hade vi börjat se många dödsfall tidigt. Däremot kommer ju statistiken från och med nu påverkas av att alla inte testas, såklart.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debe
https://twitter.com/hanifbali/status/1237858212759523331

HAHA DET HÄR ÄR FAN DET SJUKASTE JAG HÖRT!!
TEGNELL DOES IT AGAIN!!!
ALLA SKA MED

Hahaha, "det handlar om jämlikhet". Haha, okej bäst då att vi alla dör - det är fan det mest jämlika.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Vi har koll på läget här. Jag vill bara påpeka att du har fel. Gå och lägg dig.

För att heta coronakontot verkar du inte särskilt bekymrad av corona.

På vilket sätt har vi koll på läget? Menar du med de 145 nya fallen vi fick idag där de gett upp smittspårningen och nu låter det spridas fritt?

Nej, vi har inte 10 000 fall, men det är uppenbarligen bara en tidsfråga. Det kommer dit snart. Vi har exakt samma mönster som Italien.
Citera
Medlem
Har en flickvän med diabetes och blir lite nervös över ifall viruset skulle slå till här i hushållet. Nu är vi förvisso unga båda två, under 30. Men likväl blir man nojig när man läser att diabetes inte alls är bra att ha ifall man skulle bli drabbad..

Vad kan jag göra egentligen? Fick jag bestämma helt fritt hade jag flyttat hem till morsan och farsan och låtit henne ha lägenheten tills skiten lagt sig. Men det går såklart inte hon med på. Hon tänker dessutom såklart fortsätta jobba. Hur farligt är det för henne som fortfarande är ung och lever sunt? Ska sägas att jag bor i en region med ytterst få fall. Så ingen större risk än. Men snart så lär väl även vi här bli ordentligt drabbade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Därför att det var relevant att testa folk för smittspårning då vi hade så få fall att det var möjligt. Nu måste de begränsade test-resurserna användas för folk som verkligen blir dåliga och för sjukhuspersonal.
Detta är ju fan inte sant. Man dissar karantän och väljer smittspårning. Sedan skiter man och prova om vederbörande är smittad.
Går det med ord beskriva hur stort hål i huvudet de har ?
https://www.1177.se/Stockholm/sa-fungerar-varden/varden-i-stockholms-lan/om-corona/laget-i-stockholm-just-nu/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hävdas AIDS+annat samt gammal. 100% riskzon.

Hmm, var kommer informationen om AIDS?

Tack för att du svarade.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Intressant pressträff från USA om situationen i Washington, väl värd att lyssna på. En helt annan känsla av kunskap och tyngd än vad man sett från Sverige. Förmedlar en kompakt känsla av allvar i hela situationen.

https://www.youtube.com/watch?v=pSKn55EBp3s
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag säger inte det, jag säger att corona ger en icke bakteriell lunginflammation vid ett fåtal fall och då kan man dö och inga respiratorer eller mediciner eller kurer kan rädda en. Händer oftast äldre, men kan hända exakt alla. Hur kan någon vara lugn?

För att det är vanligare än du tror med lunginflammationer där man måste få hjälp andningen.

Men det är inte så många varje år som åker på lunginflammation om man ser på antalet sjuka.

Om minst 80% av befolkningen blir smittad av Corona Och 20% får lunginflammation så hade många dödsfall kunnat undvikas om sjukvården inte redan gått på knäna.

Det är vad som kommer att ske, finns inte tillräckligt med utrustning eller personal att hjälpa folk som behöver hjälp.

Man målar upp detta virus som något det inte är ännu och man kan bara hålla tummarna på att historien inte upprepar sig ergo Spanska Sjukan.

Men jag håller med många i tråden om en sak. Jävligt oansvarigt och kanske folk börjar förstå att skattepengarna räcker inte till allt och det handlar om prioritering.
Citera
2020-03-12, 00:40
Medlem
NormanRosemonts avatar
Sveriges feministiska hantering av pandemin kommer gå till historien som årtusendets värsta skandal.
Citera
2020-03-12, 00:40
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
*El Salvador sätter landet i karantän. Förbjuder folk att resa in i landet. De har...0...smittade
Citera
2020-03-12, 00:41
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrawfordPepsiBoner
Hmm, var kommer informationen om AIDS?

Tack för att du svarade.

Läste det i tråden. Media skrev bara underliggande sjukdom, allvarlig. Kolla Expressen et al.
Citera
2020-03-12, 00:41
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Antingen var han otydlig eller så missförstod du kanske. I vilket fall kommer inte antalet testar att minska. Däremot ändrar man strategi och testar mer på svaga patienter.

Ah okej, tacka fan för det...

Och tacka dig för infon jag misstolkade.

Var dock inte alls förvånad, det är en sådan där typisk grej som Sverige skulle kunna göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in