Fick nedanstående mail från EF språkresor idag; jag står listad där p.g.a. att jag hört mig för om språkresor för min dotter. "Peace of mind protection"!
De är desperata nu, och hur sjutton tror de att några föräldrar ska köpa detta? 30 dagar är en oerhört lång tid i detta sammanhang - situationen på resorten kan ändra sig från godtagbar till helt kaotisk på bara några dagar, ju! Och "14 dagar eller senare" om UD avråder, varför ska det stå "14 dagar" överhuvudtaget, om det inte finns någon tidsgräns? Jätterörigt!
"Många skolor börjar bli fulla till sommaren" - dream on!

"sommarens äventyr" - ja Herregud vilket äventyr det troligen skulle bli...
Dessutom har de stavat fel på "bedömer"... på ett SPRÅKreseföretag...
EFs trygghetsförsäkring ingår
Hej "Merwinna",
Vi på EF vill att ni ska känna er trygga före, under och efter er språkkurs med EF. Därför introducerar vi nu EFs trygghetsförsäkring, Peace of Mind Protection, som just nu ingår när ni bokar en språkkurs med EF.
Med EFs Peace of Mind Protection kan ni avboka språkkursen fram till 30 dagar före avresa kostnadsfritt. Detta skydd är applicerbart då internationella och svenska myndigheters bedömmer att den aktuella destinationen ligger i en riskzon för smittspridning av viruset Corona. Skulle UD dessutom avråda från icke-nödvändiga resor till den valda destinationen 2 veckor före avresa eller senare har ni rätt att avboka språkkursen kostnadsfritt.
Med vår trygghetsförsäkring kan ni känna er lugna när ni bokar sommarens språkkurs. Många av våra skolor börjar bli fulla för sommaren och det är hög tid att reservera plats till sommarens äventyr. Beställ prisförslag för att komma igång!