2020-03-10, 19:52
Medlem
Nån som vet om Vita Huset håller pressträff ikväll?
Citera
Medlem
Honkpills avatar
Kommer svenska fängelser att släppa ut alla kriminella mördare och våldtäktsmän när coronan däckar all fängelsepersonal?

Finns ju knappast möjlighet att köra alla invandrare och personal först i kön till sjukhus.
Senast redigerad av Honkpill 2020-03-10 kl. 19:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Det har kommit fall från nästan alla länder nu så det råkade bara bli Italien först.

Men gott för alla som hade sina sommar resor planerade och betalda, Force majeur allt inställt och inte ett öre tillbaka.
Ja, det vet man ju inte. Om ud fortfarande avråder får man väl omboka utan kostnad..
Italien verkar ju vara en superspridarland - du menar att vi skulle fått så många förr eller senare?
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det är ett virus ”influensa”, dock utan vaccin nu. Ett jävla tjat...

Vi är väl hypokondriker hela bunten, men störtlöjligt!

Syntomerna är som en influensa men kroppen tar väldigt mycket stryk av covid-19 Läs på lite så använder du inte "bara en influensa"
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Fick nedanstående mail från EF språkresor idag; jag står listad där p.g.a. att jag hört mig för om språkresor för min dotter. "Peace of mind protection"!

De är desperata nu, och hur sjutton tror de att några föräldrar ska köpa detta? 30 dagar är en oerhört lång tid i detta sammanhang - situationen på resorten kan ändra sig från godtagbar till helt kaotisk på bara några dagar, ju! Och "14 dagar eller senare" om UD avråder, varför ska det stå "14 dagar" överhuvudtaget, om det inte finns någon tidsgräns? Jätterörigt!

"Många skolor börjar bli fulla till sommaren" - dream on! "sommarens äventyr" - ja Herregud vilket äventyr det troligen skulle bli...

Dessutom har de stavat fel på "bedömer"... på ett SPRÅKreseföretag...

EFs trygghetsförsäkring ingår

Hej "Merwinna",

Vi på EF vill att ni ska känna er trygga före, under och efter er språkkurs med EF. Därför introducerar vi nu EFs trygghetsförsäkring, Peace of Mind Protection, som just nu ingår när ni bokar en språkkurs med EF.

Med EFs Peace of Mind Protection kan ni avboka språkkursen fram till 30 dagar före avresa kostnadsfritt. Detta skydd är applicerbart då internationella och svenska myndigheters bedömmer att den aktuella destinationen ligger i en riskzon för smittspridning av viruset Corona. Skulle UD dessutom avråda från icke-nödvändiga resor till den valda destinationen 2 veckor före avresa eller senare har ni rätt att avboka språkkursen kostnadsfritt.

Med vår trygghetsförsäkring kan ni känna er lugna när ni bokar sommarens språkkurs. Många av våra skolor börjar bli fulla för sommaren och det är hög tid att reservera plats till sommarens äventyr. Beställ prisförslag för att komma igång!
Citera
2020-03-10, 19:53
Medlem
Reservations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetorinar
Varför är det så överhypeat?!

Skulle vilja påstå motsatsen med tanke på hur förödande konsekvenser det kommer att få för hela världen.
Citera
2020-03-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Mysigt ju! Se till att ha nån sjö i närheten så kunde barnen fiska vilket stillar ner deras rastlöshet, Grilla varje kväll och låt dom vara med.. Plocka ved, hyvla och lär dom göra eld. Efter det så sover dom gott! Det behövs ingen netflix, viaplay eller nåt jäkla tv, talar av egna erfarenheter och jag älskade det livet!

Nu pratar vi om Fas 2. ;-)
Citera
2020-03-10, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skulle knappast tro det. Staten kan göra i princip vad de behagar för samhällets bästa. Ingen skulle ju direkt klaga här sett till att hela världen är i panik. De har lagstöd för det mesta. Inklusive utegångsförbud och karantän av hela städer med fängelse till följd om någon bryter mot förbud om man skulle våga sig på det. Glöm inte bort att Sverige bara för 30 år sedan var mer eller mindre en militärstat. Vi har lagarna om staten på riktigt vågar sig på att säga att det är krisläge.

Men om så är väl fruktan hos S att folket inte kommer rösta på dom nästa gång. Utan det är mer bara låtsas som att det regnar som gäller.
He he he Sverige en militärstat på -90 talet? Där hoppar grodorna på tangenterna och det är dagens bästa fake News.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Rädd? Har du tänkt på din omgivning?!

Vem fan skulle INTE vilja ut och resa, gå på konserter och uppleva saker? Om alla tänkte som du så skulle vi ha flest dödsfall i världen. Alla måste bidra, d.v.s. begränsa sitt rörelsemönster och göra vissa uppoffringar innan allt det här blir bättre.

Egoistiska jävla idioter. Fan är det för fel på folk...

Men jag bryr mig inte om nån kärring dör som jag inte känner, blir mer ledsen om min katt dör än 100 tusen svenskar som jag inte känner. Alla som jag värdesätter i mitt liv är inte i nån riskgrupp. Anser att risken är låg att dö så är inte orolig.
Citera
Medlem
Jesusmarychains avatar
Vad ryssen verkar ha klarat sig bra. Putin har pli på grejerna.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det roliga är att detta virus drabbar rökare, då de har sämre immunförsvar och att viruset sätter sig i lungorna. Mig gör det ingenting om rökare stryker med. Tvärtom välkomnar jag det.

Enligt kinesiska studier verkar det vara tvärtom, att rökare klarar sig bättre. Sök i tråden efter länkar, det finns.
Citera
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Det kallad ministerstyre om ett statsråd går in och påverkar myndigheten i någon riktning. D.v.s. inte bara det att det inte är deras ansvar, de får sparken om de gör sig till sitt ansvar.

Det är ju fegt av dem att inte våga riskera en liten KU-anmälning när allt står på spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in