2020-03-10, 17:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Det finns en skillnad mellan dessa virologer och dina hjältar på FHM. Virologerna ser människans hälsa som sitt främsta mål. FHM är en politiskt färgad myndighet. Lycka till!

Virologerna är i en egen värld. FHM har jag inte till övers för. Vet inte var du fått det ifrån, men det är väl ryggradsreflexen att alla som inte ser massdöd är för FHM. Kom med något bättre!
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Japp jag vet en person som kommer direkt från Thailand, ingen karantän.
Fick veta detta nyss från dennes kollega som inte var road av detta faktum.

.... Vår slappa mentalitet & inget tjänstemannaansvar kommer vara vår undergång!
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja, detta får vi hålla ögonen på. Kommer sjukpenning till svenskar som har blivit sjuka pga regimens kriminella inkompetens och vårdslöshet att få mindre pengar, medan skäggbarn och kulturberikare fortsätter få svennes pengar på samma nivå som tidigare? Så kan det mycket väl bli.

Man har ju redan nu skickat ut gamla och sjuka på gatan för att ta pengarna till invandringen så det lär nog fortsätta.. Ett är dock säkert..Det är att myndigheterna kommer begränsa sjukpenningen om många blir smittade.. De planerar med all säkerhet detta redan om hur de skall anordna minsta möjliga ejonomiska förlust för staten.. Många kan få lämna hus och hem..Kommer det ex att betalas ut anhörighetspenning och liknande om folk vårdar sina äldre och döende ? Finns många sådana saker som ingen tycks tänka på ännu folk är mer fokuserade på spridningen..(som kommer att bli landsomfattande)
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Samma som i Sverige då. Hoppas att Danmark stänger gränsen mot Sverige snart, så slipper ni några smittade i varje fall...
Kastrup har öppna sväng dörrar för alla C-19 länder inkl.Iran
Citera
2020-03-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Men den lilla slynan (Corona) muterar sig och du kan dra på dig skiten flera gånger om. Fungerade spanska sjukan likadant?

Jag frågar för att jag undrar.

Yes, spanska sjukan försvann för att den muterade och slutade att vara farlig.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ca hälften av de som är 65 år och äldre väljer att vaccinera sig mot säsongsinfluensa. Det gör ca 10 procent av befolkningen. Resterande ca 90 procenten har inget vaccinskydd.

Frågan tål alltså att upprepas. När inte 40-50 procent av det svenska folket inte smittas av den betydligt smittsammare säsongsinfluensan, varför skulle en så stor andel av befolkningen, som dessutom nu är på alerten, smittas av Coronaviruset?

Så sluta vara oärlig!
Ursäkta men Covid har väl en r0 som är högre än säsongsinfluensa?
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Jag har astma och en vanlig influensa för det skitsvårt för mig att andas normalt. Så denna Corona borde vara extremt tuff för oss med astma. Och kol.
Diskuteras att ta fram ett frågeformulär vid inskrivning av covid, har du frivilligt rökt de senaste 10 åren? Detta för att kunna prioritera vilka som ska få tillgång till IVA platser och ECMO maskiner. Rökning och därmed ”frivilligt” skaffat sig kol och astma blir sista köplats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
För några dagar sedan så var rådet fortfarande att man kunde åka till visa delar av norra Italien men det är ändrat nu.
Men givetvis så skulle man starkt avrått från att åka till norra Italien för drygt 2 veckor sedan ja omedelbart efter att information om deras problem dök upp.
Istället så fortsatte svenskar att resa ner till Italien på skidsemester, mycket dummare än så blir det inte.

Jeg har i danske nyheder hørt at man nu ikke kan komme ind i Italien uden en lægeatest som viser at man ikke er coronavirus smittet - jeg har ikke et link til nyhedskilder.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det kommer nog att hända. Det är mest arbetande svenskar som drabbas av detta dock. Somalierna i förorten kommer nog däremot inte att få sänkta bidrag först i alla fall, för då blir det KAOZ.

Nej precis, socialbidragen kommer betalas ut till sista kronan.
Citera
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleB87
Hej
Bor i Stockholm och har själv ett jobb som gör att jag som tur är kan arbeta hemifrån. Vilka försiktighetsåtgärder tycker ni är rimliga ( alltså som inte är fullblodade preppers). Själv skulle jag absolute inte takollektivtrafiken just nu och går endast ut senare på kvällen efter 7 och försöker då hålla avstånd till folk, använder alltid handskar när jag går ut. Det som blir jobbigt är när det gäller att handlar mat, vilken tid är det minst folk i butikerna ? Gymmet skippar jag också tränar hellre på utegymmet i skogen.
Om du bor inne i stan, handla på Daglivs eller Maxi Lindhagen efter kl 20. Köp saker som både håller och räcker länge, så du inte behöver handla mer än en eller två gånger i veckan. Om du har möjlighet, gå eller cykla dit du ska. I övrigt verkar du ha rätt bra rutiner.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det är kanske ett sätt att lösa pensionsproblemet.

Möjligen om man struntar i att ge ut sjukpenning till alla andra..
Citera
2020-03-10, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Svenskar är får, inte som italienare dvs åsnor. Svenskar kommer göra det staten säger dom ska göras, varken mer elle mindre. Tro inget annat
Hold your horses. I en panikartad situation med livet som insats vill jag tro att man lyssnar på inkompetensen (läs myndigheter) men gör det bästa instinktivt för sina egna intressen såsom nära och kära först...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in