2020-03-10, 07:25
Medlem
mrnedms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Hade TBE i höstas. Tror ni att jag kan ha kvar antikroppar mot det viruset som kan hjälpa mot corona?

Nej, detta är ett helt nytt virus. Ingen som inte har haft det tidigare har antikroppar mot det
Citera
2020-03-10, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Gjelder det også de slimhinnene vi har i underlivet?

Ja. Men om Corona är det vet jag inte!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskurk
Tja, förstår att det är svårt att läsa.. Det finns multipla studier i mängd. I dessa framgår:
-Ålder inverkar på sjukdomsbild
-Rökare drabbas i mindre utsträckning än icke-rökare

Immunitet? Tja, i princip finns 2 varianter: adaptiva & medfött
medfött=> genetik/blodgrupp etc...
adaptivt=> kroppens immunförsvar har "lärt" sig patogen
=
nyfödd/barn/ungdom har kroppen ej "lärt" sig patogener = de har brässen som kan skicka ut en stor mängd olika försvarare => de lär upp försvar
Äldre (vid 80+ är brässen nästan obefintlig) har färdiga/"upplärda" försvarare, men färre antal (&varianter) av B/T-cells o.s.v.
DÄRAV 0-30år typ nada dödsfall & 0-9 mkt. mild sjukdomsbild.
Brässen Brässen Brässen..........
*suck*
I samtliga studier är även antalet rökare kraftigt underrepresenterade
A. Om du tror myndigheterna injicerat Patogen/coronavirus i endast icke-rökare
B. Om du tror att forskare använder "random" endast icke-rökare
=DRA till konspirationforumet + uppsök psykiatri!
typ

& urbota troll undanbedes, således: Adjö!

Ja, jo... Intressant. Inte mer än rätt så mobbade vi rökare blivit härförleden, nu får dom så dom tiger, bokstavligen!
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Jävla vad nyheterna fokuserar på ekonomin, vem bryr sig, vi kan va glada om vi överlever!
Finanskollapsen leder ju till att alla sjukhus och vårdcentraler läggs ned när landstingen ska spara in budgeten till sina många tusen samordnare och kommunikatörers skyhöga löner för att göra ingenting alls. Så visst har det betydelse. Varje procent ned i BNP betyder en halvering av antalet vårdanställda.
Citera
2020-03-10, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Gjelder det også de slimhinnene vi har i underlivet?

Kan vi väl vara ganska säkra på. Dock är det väl inte den huvudsakliga smittvägen.
Citera
2020-03-10, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Ja. Men om Corona är det vet jag inte!
Ok. Takk for svar! :-) Jeg kommer tilbake med informasjon, dersom jeg finner svar.
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, inte alla. Här handlar det om droppsmitta.

Calicevirus är ett annat exempel på ett virus som inte är luftburet.

Jag hör detta gång på gång. Varför skulle virus (som bevisligen kan följa med i utandningsluften) inte kunna färdas med luften? Det finns ingen logik i det, och jag kan satsa ett mindre viktigt finger på att det är fel.

Jag tror dessutom att det är orsaken till Italiens omfattande utbrott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Hur många svenska fall får vi officiellt bekräftade idag tror ni? Enligt A T. är ju idag "peakdagen" 😷?

Över 300 gissar jag
Citera
Avstängd
Ni idioter som klagar på "domedagsprofeter", vi har max två veckor på oss att minska spridningen. Efter det kommer sjukvården att kollapsa av överbelastningen.

Hittills har hanteringen från svenska myndigheter med Corona Bob i spetsen varit katastrofal.
Citera
2020-03-10, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Kan vi väl vara ganska säkra på. Dock är det väl inte den huvudsakliga smittvägen.
Takk! :-)
Citera
2020-03-10, 07:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Men nu låter det ju som om ni är där igen, och försöker legitimera feministstatens Bagdad Bob-ism genom att utmåla de som förespråkar proaktiv handling som att "spekulera i jordens undergång".

För övrigt är worst case-scenarior något som alla som jobbar med säkerhet har som sin uppgift att "spekulera" i. Har man aldrig ens tänkt tanken, har man inte fog för att varken bekräfta eller dementera den.

Att vägra tänka är aldrig en lösning. Endast skurkstater betraktar mänskligt tänkande som ett hot.

Skillnad mellan att diskutera MÖJLIGA värsta scenarion och deklarera att tiotusentals personer KOMMER att dö. Läs tråden, kritiken gäller inte dig som diskuterar möjliga värsta scenarion, kritiken gäller hypokondriker till ”män” som tycker att vi bör stänga ner hela landet.
Där har du anledningen till att detta land våldtas av allt och alla.

-fetma i samhället? Vem bryr sig.
-psykisk ohälsa bland män? Vem bryr sig.
-porrberoende bland män? Vem bryr sig.
-Corona!? Spring för era liv!!!
Citera
2020-03-10, 07:32
Medlem
Kan någon vara snäll och förklara för mig varför coronasjuka ligger på mage på bilderna i Italien?
Är det lättare att andas tror ni?
Tänker att lungorna blir fyllda med vätska och någon infart i lungan täpps till eller så?

Länk och bilder (scrolla till höger, bild nr 4)
https://www.expressen.se/nyheter/prast-smittad-av-corona-hundratals-kan-ha-utsatts/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in