2020-03-09, 10:32
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Det finns studier på inkubationssmitta. Har aldrig sett motsatsen. Att det inte finns risk för inkubationssmitta är nog bara en "FHM-sanning".

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.26.20028431v1

Jag vet, men enligt TAD2 är enskilda fall inte bevis (eller belägg)
Citera
2020-03-09, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jag ville bara poängtera att det just förekommer absurda siffror. Om du läser det inlägg som jag kommenterade och du citerade förstår du.
50% av dom som behöver intensivvård avlider.
Det i det fallet intensivvård är tillgänglig.
Citera
2020-03-09, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det har utvecklats nästan exakt som man kunde förutse förutom en sak, nämligen att Kina har fått stopp på spridningen. Hade man inte genomfört ett åtgärdsprogram som saknar motstycke så hade rent matematiskt miljontals kineser varit smittade idag. Europa befinner sig där Kina var för någon månad sedan men här kommer praktiskt taget inga åtgärder alls. Dessutom verkar FHMs strategi vara att inte vidta åtgärder utan i stället vill man ha ett snabbt förlopp. Sprid smittan så snabbt som möjligt i stället för att dra ut på det.
Jag vet inte om du har någon koll på statistik och matematik. Men med den spridningstakt som vi har i Europa så kommer Sverige inom en månad att ha runt en halv miljon smittade. Det är bara ren matematik. 200 idag, 30% ökning per dag i 30 dagar. Sedan kan man ju minska det med åtgärder men det är ju det som våra myndigheter inte vill.

Du missar ju några saker. Det mest uppenbara; åtgärder ger resultat. Mindre uppenbart; du verkar förväxla upptäckt med faktisk smittspridning. Viruset misstänks ha funnits i Italien sen i januari vilket innebär att det som ser ut som spridning i själva verket är upptäckt av fyra till sex veckors spridning.
Citera
2020-03-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ett par tusen svenskar finns fortfarande i Italien som vill hem. Även i Iran.

Det är den svenska regeringen som ansvarar för att ingen svensk som finns i Italien kommer hem utan att testas. Vad gäller Iran hoppas vi att dom aldrig kommer tillbaka.
Citera
2020-03-09, 10:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Ja, jag tycker också det är dags att vakna. Konspirationsteorierna fallerar ju hela tiden i den här tråden. Man bara flyttar målet varje gång man har fel.

Enligt vissa I den här tråden så skulle ju det här "biovapnet" ha dödat runt 20 miljoner människor redan.

Varje gång nån av alarmisterna här har fel så glömmer de omedelbart bort sina fel och drar igång en ny spekulation.. Upprepas i absurdum.
Det verkar inte finnas någon självinsikt hos dessa människor, det kanske inte fick plats bland all självförnekelse

Låt oss säga att vi får fem döda i Sverige pga Corona - vilken typ av skitstorm kommer vi se om vi jämför med Akilovs jihad-truck på Drottninggatan tror du?
Tänk lite extra den här gången!

Btw: en av de då mördade var av en händelse också elev på Campus Manilla. De vill nog inte gå igenom något liknande igen. Vila i frid, vackra Ebba.
Citera
2020-03-09, 10:37
Medlem
johan.sthlms avatar
Ursprungligen postat av johan.sthlm
Alla håller sig lugna, strax bara 24 timmar kvar innan kulmen och antalet smittade sjunker.
Tegnell är en toppenkille, han gör mig lugn.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ett par tusen svenskar finns fortfarande i Italien som vill hem. Även i Iran.

Inga problem, de blir magiskt friska när de passerar gränsen till Sverige, ungefär som alla vuxna afghaner blir barn igen. Måste vara något heligt med svenska gränsen.
Citera
2020-03-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
2018 dog 822 i Sverige av influensa....

Ni som säger att corona är farligt och bunkrar upp som att världen är på väg mot sitt slut, är delaktiga i denna hysteri och börskrasch.. jävla dårar!!!

Ni är ett gäng fårskallar som saknar förmågan till källkritik och egentänkande...

Ha en bra dag =)

De vill att det ska gå åt helvete.
De vill använda sina bunkrade prylar.
Oavsett om viruset dör ut och landar på en grad av normalitet kommer denna tråd att för all tid att leva vidare för att man kommer hitta nya infallsvinklar.

Exemplen om att ifrågasätta Kinas pålitlighet säger ju allt. Varför har man inte ifrågasatt det förut? Nej, det länkas youtube-videos och bristfällig fakta om diverse misär. Allt sant såklart!
Nu när man rapporterar om förbättringar i Kina både för befolkning produktivitet - Då ska det ifrågasättas.
Ha!
Tillåt mig småle
Citera
2020-03-09, 10:38
Medlem
Citat:

Ni som säger att corona är farligt och bunkrar upp som att världen är på väg mot sitt slut, är delaktiga i denna hysteri och börskrasch.. jävla dårar!!!

Ni är ett gäng fårskallar som saknar förmågan till källkritik och egentänkande...

Ha en bra dag =)

Det är fortfarande inte en vanlig influensa din dumma jävel.
Citera
2020-03-09, 10:39
Medlem
magpests avatar
Citat:

Ha en bra dag =)

Det fetmarkerade är bara bra. REA på börsen är något jag välkomnar Jag har redan nu börjat föra in pengar på börsen och kommer att göra det under hela nedgången.
Citera
2020-03-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
50% av dom som behöver intensivvård avlider.
Det i det fallet intensivvård är tillgänglig.

Vad har du för källa på det?
Citera
2020-03-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Jag vet, men enligt TAD2 är enskilda fall inte bevis (eller belägg)

Jo men det är ju inte enskilda fall, det är en forskningsstudie på inkubationstider bla på smittade utanför Hubei.
Citera
2020-03-09, 10:41
Avslutad
Citat:

Ha en bra dag =)
Oj då! Sitter du fullsmetad (all-in) på kraschbörsen? Eller är det ”bara” dåligt morgonhumör?
Här diskuterar vi Coronan bl.a
Medans du har kvar lite pengar så kan du , tillsammans med många andra, ge en gåva till Flashback så sidorna kan fortgå??
Gör det alla så vi även kan läsa om Corona vers. 2.0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in