2020-03-07, 10:47
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
För att ökningen i Sverige har klingat av. Om två veckor kommer ingen tjata om Corona.

Detta var exakt vad som sas för 2,3,4 veckor sedan oxå, av idioterna.

Hittills har "Foliehattarna" haft rätt varje gång.

Varför skulle idioterna få rätt nu när de haft fel hittills?
Citera
2020-03-07, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Om nu Corona är så ofarligt så vi kan Arbeta, gå på konserter mm varför har då sjukvårdspersonalen munskydd och skyddskläder?
Om inte munskydd hjälper, varför har dom det på sjukhuset?

För att i största möjliga grad undgå att överföra smitta TILL patienter med försvagat immunförsvar.

Dessutom finns det munskydd som ger ett visst skydd men de måste skiftas ut flera gånger varje dag (30kr st i handeln). Dessa måste också hanteras riktigt för att inte öka smittorisken istället för att reducera den.
Citera
2020-03-07, 10:48
Medlem
carminaburanas avatar
Borde även smitta via alla livsmedelsförpackningar som folk tar på?

Att testa sig för corona om man är lite snuvig och sen basunerar ut det faktumet på social medier är det nya sjw skrytet, hehe
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
Sverige: 137
Norge: 134

Blir tett om hvem som tar 1 plass til slutt, men Norge vinner som regel

"Fun" fact:

Av alle land i Asia så er det bare Kina, Sør-Korea, Japan og Iran som har flere smittede enn Norge og Sverige.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Efter kvällens virusfest lär Sverige bli ohotad vinnare.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Ett utbrott som detta är bara en tidsfråga, olika händelser på jorden drar ner befolkningen till en mer lämplig nivå. Ungefär som viltvård, fast det styrs mer av en evolutionär process.
Enligt mig är jorden överbefolkad och mänskligheten behöver denna typ av händelser.
Citera
2020-03-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Har dom olika geografiska upptagningsområde?

Ja, SÖS får ta mycket mer från Söderförorterna. St Görans på Kungsholmen har mer medelklassklientel från stan, från Bromma etc.
Citera
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
I Danmark har Statsminister Mette Fredriksen meddelat att evenemang med över tusen åskådare bör ställas in. En åtgärd som statsepidemiologen Anders Tegnell inte tycker är nödvändig i Sverige.
Vi har bara importfall och då behövs inte sådana åtgärder, säger han till SVT

NOLL smittspridning i just Sverige, enligt Corona Bob
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
En ny smitta sprids och ingen har en aning om konsekvenserna av den, är det VERKLIGEN ett bra tillfälle att bunta ihop 15000 personer på ett litet utrymme och dansa till låtsas vindar och spruta konfetti. 🤦🏻‍♂️
tills skiten träffar fläkten
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Viruset smittar upp via anus, penis, vagina, mun, näsa, ögon, och eventuella sår.

Har du någon referens på att det inte smittar via Öron?

Eller är det bara ett antagande?
Citera
2020-03-07, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ironi på högsta nivå. Ja Tegnell hoppas på sommaren o vaccin till hösten. Undrar vad ett bettingbolag gett för odds för det?
Ja högt odds på det iaf.
Som om man skulle spela oddset på att jorden går under. Det är i samma klass som diktatorn Tegnell spelar.
Citera
2020-03-07, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Ska de ringa upp dig? Eller hur kommer testet gå till?

Har också fått OK att testa för Corona (efter att ha legat sjuk i ca en vecka), de sa att de kommer ringa inom 36 timmar. Missade dock ett samtal från hemligt nummer igår, misstänker att det var dem men kan ju inte ringa upp dem! Hoppas bara de ringer igen...

Man har ju ingen lust att sitta i 1177s telefonkö en gång till.

Jag fick en tid jag skall befinna mig utanför sjukhusets alternativa ingång (de har som en gång dör nu, avskärmad) så tar de emot mig.
Jag fick vänta ungefär 15 minuter innan jag talade med smittskydsläkare (kopplad från 1177). Jättebra bemötande.

Samma ingång användes förövrigt när man transporterade dit en misstänkt Ebola patient gör flera år sedan.
Citera
2020-03-07, 10:53
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
”Klingat av”?

Det är en eufemism för "helvetet vad det tog fart i krisen".
Citera
2020-03-07, 10:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Ett utbrott som detta är bara en tidsfråga, olika händelser på jorden drar ner befolkningen till en mer lämplig nivå. Ungefär som viltvård, fast det styrs mer av en evolutionär process.
Enligt mig är jorden överbefolkad och mänskligheten behöver denna typ av händelser.
Så 3 500 döda har fått ner befolkningen till en lämplig nivå? Eller hur många räknar du kommer att dö av snuvan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in