Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Myndigheter har inte munskydd. De har andningsskydd. Det är stor skillnad. Att gå omkring med munskydd är bra om du är smittad för då när du hostar eller nyser sprids din smitta inte lika bra. Annars är munskydd värdelösa som redan påtalats otal gånger i tråden.
Själv är jag inte helt säker att det är värdelöst.
Jag läste denna studie: N95 Respirators vs Medical Masks for Preventing Influenza Among Health Care Personnel A Randomized Clinical Trial, Länk:*
https://jamanetwork.com/journals/jam...rticle/2749214
Jag förespråkar inte att folk ska lita på att kirurgisk mask skyddar men om man enbart har kirurgisk mask så kan man ta denna studie i beaktning.
Utdrag:
"Respiratory viruses are primarily transmittedbylarge drop lets. Because a fraction of respiratory viruses may be transmitted by aerosol,N95respirators have been presumed to provide better protection than medical masks against viral respiratory infections in health care settings
However, definitive evidence of greater clinical effectiveness of N95 respirators is lacking. "
Och studiens egna slutsats:
"Among outpatient HCP, N95 respirators vs medical masks as worn by participants in this trial resulted in no significant difference in the incidence of laboratory-confirmed influenza."