2020-03-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det är nog punkt 4. som är skillnaden - L-varianten är svårare än S. (de två olika varianterna kallas L och S - och Italien har fått den svårare, och Sydkorea den lättare).

Sen har jag varit och kört i området i norra Italien - och det är fruktansvärt dålig luft. Det finns kartor med luftkvalitet och när man kikar på dom så är det alltid röda siffror i detta området i norra Italien. Alltså jag tänker lungorna är nedsatta av att folk lever i så smutsig luft. Italiens mest tätt befolkade område!

Källa på att det är bekräftat att fallen i Italien främst är L-typ?
Citera
2020-03-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Nä faktiskt inte
Tog bara ett exempel. Sorry för missförståndet

Det finns många företag som säljer liknande och bara exemplifierade
Va bra, då har du såklart en källa på ditt påstående , konstigt att efter typ miljoner inlägg har ingen nämnt visir som det viktigaste skyddet!
Citera
2020-03-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
svart regn faller i japan, antagligen pga alla dessa kroppar som kina bränt.

https://www.thesun.co.uk/news/11107857/black-rain-japan-conspiracy-cremated-coronavirus-bodies/
Ja antagligen så
Citera
2020-03-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Många ansvariga är nog lediga över helgen. I morgon blir det mer fart.
japp nästa vecka blir nog väldigt intressant,börjar ta lite lätt på mina förråd här,ska ut och handla tidigt imornbitti när det inte är nåt folk🙂
Citera
2020-03-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
TheSun en ding ding värld

varför svart regn kan förekomma.

https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Rain
Citera
2020-03-08, 14:15
Avslutad
Hur många verkligt smittade tror ni det finns i världen nu? Jag tror det är spannet 500 000 till 700 000 personer.

Med tanke på hur många som nu blir smittade på resor, undantagstillstånd osv.
Citera
2020-03-08, 14:16
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
I karantän på fartyg ökar smittan. Bättre att sätta folk i karantän på annan plats.

Ja, det har vi lärt oss när det gäller båtar, men hur hantera en stad där 1 % konstaterats smittade? Sprida folk till omgivande små orter? Blir det säkert bra? Ett hus ventilation sprayar knappast lägenheter såsom båten sprayar hytter (vet att DaimondPrincess stängde av ventilation, men hytter redan förorenade?).
Citera
2020-03-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Varför lånas inte skyddsdräkter till läkare/ sjukvård från exempelvis läkemedelsföretag som jobbar med diverse som kräver hög säkerhet? För jag antar att typ AstraZeneca inte jobbar med att få fram vaccin för det här viruset only utan det förekommer annan typ av forskning där. De dräkterna är heltäckande. Den där snubben på akademiska hade hals och hår exponerat liksom. Å andra sidan tänker väl läkemedelsföretagen på sin egna forskning först utan något altruistiskt tänk.

engångsdräkter så slängs ju efteråt, så man behöver en stadig tillgång för att täcka åtgången, dräkter som är menade att användas flera gånger funkar säkert, men de ska ju tvättas mellan användningarna
Citera
2020-03-08, 14:17
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Tvätta sig lika länge som det tar att sjunga blinka lilla stjärna i normal takt avsluta med handsprit.
Inte ta i hand och inte besöka eller träffa sjuka (neka besök om det upptäcks)
Om pandemi utbryter skyddskläder (visir, mask och skyddsrock och handskar) för tillsyn av sjuka som vårdas i hem och inte på sjukhus
Det lät som en adekvat åtgärd. Hoppas bara att de ekonomisk beroende får sin utbetalning under Corona trots sjukdom av socialtjänsten. Hur tänker du kring det? Papper och sådant flödar ganska friskt hos socialtjänsten med ansökningar mm.
Citera
2020-03-08, 14:17
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
varför svart regn kan förekomma.

https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Rain

Jag menade mer att hon skrev att det kom från krematorier i kina.
Citera
2020-03-08, 14:18
Medlem
Haloumis avatar
Läser i Aftonbladet att en svensk smittats på sin resa i USA, och denne har sedan smittat sin familj.

Verkar som viruset redan är relativt utspritt i USA. Dom har ju dock problem att få fram testutrustning för att testa folk har jag för mig.
Citera
2020-03-08, 14:18
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Va bra, då har du såklart en källa på ditt påstående , konstigt att efter typ miljoner inlägg har ingen nämnt visir som det viktigaste skyddet!
Handlingsplan på många inrättningar som bedriver vård på något sätt eller annars kommer i kontakt med många människor som kan smitta eller riskerar att skadas av smitta)
Det är framtaget på min arbetsplats (socialtjänsten) av personer med den kompetensen
Du behöver inte tro på det, det är ditt val. Men många kommuner runt om i landet utarbetar just nu handlingsplaner för pandemiutbrott

Exempel https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2020/mars/hon-vardade-den-forsta-svenska-patienten-med-corona/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in