2020-03-07, 21:07
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Tyskland har 795 stycken just nu https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_outbreak_in_Germany

Tyskland har 893 fall 0 död och 18 tillfriskna
Citera
2020-03-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Du lär få göra det åtskilliga gånger till, eftersom du inte baserar din siffra på fakta. Resonerat du likadant när du spelar Lotto? Efter tre dragna nummer tar du ut sju rätt i förskott?

Du tror att skeendet är slumpmässigt?
Citera
2020-03-07, 21:08
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Aldrig känt ett sånt stort hat mot en offentlig person innan som jag gör mot Anders Tegnell. Det är helt sjukt att han får öppna munnen. Noll förtroende.

Hoppas att det finns rättvisa kvar i samhället och att han åtalas ifall detta eskalerar likt Italien.

Hela FHM inkompetent, ersatte väl fungerande smittskydsmyndigheten efter ifrågasatt sosse-beslut där Johan Carlsson ska ha kämpat för förändringen. Sosse-rgeringens myndighet? Läste just intervju där Johan menar att föräldrar ger barn mindre tid än lärare.
Citera
2020-03-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Frågan är vad man vill uppnå med att sätta det i karantän under 6 veckor?

Rent krasst sett alltså. Inte sprida skiten till övriga Italien? Det känns ju som att vi fått fler import fall ön Rom...

Att inte det ska bli hundratusentals smittade i området.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nu är ju FHM ingen trovärdig källa, men inte ens de säger att det smittar via ventilationen.

Läs inte in något som inte står där! Det enda jag skriver är HUR smittspridningen sker, inte om vilka vägar det kan eller inte kan ta.

Tycker du att Johns Hopkins är tillräckligt trovärdig källa?

Läs då detta inlägget: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Senast redigerad av HobbyGW 2020-03-07 kl. 21:17.
Citera
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Inte ett enda bekräftat fall i Tyskland får väl ses som förvånande?
Tyskland har 799 bekräftade fall.
Citera
Medlem
Och hur kan idioten Tegnell stå och hävda i Tv att vi bara har importfall, och därför inte behöver ta till några drastiska åtgärder? Den jäveln borde få sota för detta om några veckor när vi har 1000+ fall...
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Hur gammal var han?

Det vet jag inte eftersom jag inte är så bra på italienska. Be någon som behärskar italienska kolla videon...
Citera
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Hur fan kan Tegnell säga att han trodde att viruset skulle stanna i Kina. Är det det möjligen denna riskanalys som man baserat sina åtgäder på?

Han kommer att säga samma sak om den stora spridningen i Italien.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/anders-tegnell-valdigt-mycket-som-de-framfort-har-varit-fel/
Citera
Medlem
klempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Två saker.

Du kan inte sätta en så stor region i karantän eftersom det inte är möjligt att bevaka varenda meter utav en så stor provins. Folk kan väldigt enkelt lämna på småvägar,landsvägar och dylikt.

Inte ett enda bekräftat fall i Tyskland får väl ses som förvånande?

Menar du Turkiet ?

Jag tror inte de bryr sig att testa eller att rapportera till WHO.
Citera
2020-03-07, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Och hur kan idioten Tegnell stå och hävda i Tv att vi bara har importfall, och därför inte behöver ta till några drastiska åtgärder? Den jäveln borde få sota för detta om några veckor när vi har 1000+ fall...

Du menar nästa helg?
Citera
2020-03-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Läs om hur det gick till i Italien. Man tror att det är ett extremt mörkertal. Skulle inte säga Kina är bättre. Den här sjukdomen är ju lömsk så till vida att vissa för nästan inga symptom alls. Det kommer dröja längre än ett par månader för att utreda exakt hur många som drabbats. Sedan sätta detta till hur många som dött för att få ett bra svar på dödlighet.

Extremt mörkertal vad gäller antalet döda i Italien? Skulle inte tro det. Antar att du tänker på antalet smittade. Mörkertalet är svårt att uppskatta speciellt då de smittades symptom spänner sig från inga symptom till död. Man brukar göra undersökningar och modellera från det. Kineserna har gjort några undersökningar (snabbt avancerat då detta inte har pågått så länge) och vid det här stadiet kommit fram till att mörkertalet inte är extremt som du påstår. Finns beskrivna i WHOs rapporter. Det innebär tyvärr att dödligheten är större än det hävdas.
Vet inte om Italien har influensawatch. Skulle tro det. Nästan alla länder har det så där borde man se om de haft onormala siffror. I Sverige exempelvis publicerar FHM siffror varje vecka har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in