2020-01-28, 23:37
Medlem
Varför är 73% män? Någon teori?
Citera
2020-01-28, 23:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Har du några säkrare källor än "folk på apoteken och byggfirmor" ?
Har du ev. namn och telefonnummer till dessa personer? Annars kan jag inte ta dig på orden.
Då är det tyvärr ditt problem. Då rekommenderar jag dig att själv fråga dess personal. Som jag gjort.

HAR ÄVEN POSTAT LÄNKAR OM DET FÖR DAGAR SEN. orka upprepa sig:

iaf

-
NYTT FALL
en ung pojke med "walking pneumonia"
Det låter ju bra...
https://7news.com.au/lifestyle/health-wellbeing/coronavirus-update-boy-with-no-symptoms-suffers-lung-irregularities-c-669975

One of the infected members, a six-year-old boy, showed no symptoms of coronavirus outwardly but a scan of his lungs showed deterioration known as ground-glass pneumonic changes.

“These cryptic cases of walking pneumonia might serve as a possible source to propagate the outbreak,” the report said. “Further studies on the epidemiological significance of these asymptomatic cases are warranted.”
Citera
2020-01-28, 23:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Varför tror du dom gjort detta?

If you know how to make 'the body', it's easier to understand how an 'antibody' can be created.
Citera
2020-01-28, 23:39
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Varför är 73% män? Någon teori?

Tänk nu på att det var ett litet kluster och nödvändigtvis inte representabelt för de fall vi vet om idag.
Citera
2020-01-28, 23:40
Medlem
Det är bara en tidsfråga innan skiten når alla europeiska länder. Förhoppningsvis blir inte skadan alltför stor. Vore högst förvånad om inte Stockholm är drabbat inom en vecka.
Citera
2020-01-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traxdata
Här. Skrämmande läsning.
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30183-5/fulltext

Ett citat :
Findings

By Jan 2, 2020, 41 admitted hospital patients had been identified as having laboratory-confirmed 2019-nCoV infection. Most of the infected patients were men (30 [73%] of 41); less than half had underlying diseases (13 [32%]), including diabetes (eight [20%]), hypertension (six [15%]), and cardiovascular disease (six [15%]). Median age was 49·0 years (IQR 41·0–58·0). 27 (66%) of 41 patients had been exposed to Huanan seafood market. One family cluster was found. Common symptoms at onset of illness were fever (40 [98%] of 41 patients), cough (31 [76%]), and myalgia or fatigue (18 [44%]); less common symptoms were sputum production (11 [28%] of 39), headache (three [8%] of 38), haemoptysis (two [5%] of 39), and diarrhoea (one [3%] of 38). Dyspnoea developed in 22 (55%) of 40 patients (median time from illness onset to dyspnoea 8·0 days [IQR 5·0–13·0]). 26 (63%) of 41 patients had lymphopenia. All 41 patients had pneumonia with abnormal findings on chest CT. Complications included acute respiratory distress syndrome (12 [29%]), RNAaemia (six [15%]), acute cardiac injury (five [12%]) and secondary infection (four [10%]). 13 (32%) patients were admitted to an ICU and six (15%) died. Compared with n

Fast detta inte är statistik om dödsfall. Det är statistik om 41 patienter i ett sjukhus t en viss tidpunkt.

Eventuellt kan vara så att de med flera andra sjukdom och små chanser för överlevnad inte hamnar i specialsjukhus och ännu mindre på IVA. Dör nånstans i enkel isolering
Därför ser vi i denna statistik relativt unga medelålders individer med låg komorbiditet. Kanske.
Citera
2020-01-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Det hade inga problem att nå Tyskland.
Hörde att tyskarna flög hem en massa landsmän vilket är idiotiskt eftersom alla riskerar smittas på en sån flygning dessutom så är det mildare klimat i Tyskland
Citera
2020-01-28, 23:43
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
If you know how to make 'the body', it's easier to understand how an 'antibody' can be created.

Oh yes därför ställde jag frågan tiil postaren som gjorde sig lustig över att de i Australien har lyckats återskapa viruset.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nja, smittan är lokal än så länge på en arbetsplats alltså, och dom hålls isolerade. Har du hört något om länderna utanför Kina som har haft smittan i flera dagar? Ökar det eller?

Har för mig att det har ökat i något land om jag inte minns fel, dock vet jag inte om det är personer som har smittats i Kina, eller av en kinaresenär, eller om det är någon som har smittats i andra hand sedan det kom in i landet.

1:a hand 2:a hand
Till Tyskland Inom Tyskland
Kines -----------> Tysk ----------> Tysk

Spridning till Spridning inom

Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Håll mig underrättad när jag ska spendera alla mina besparingar på burkmat och gömma mig i källaren!

Om du är så rädd för detta så ska du kanske gå ner i källaren redan nu.

Som jag har skrivit tidigare. För den enskilde är risken inte särskilt stor att drabbas av svår sjukdom, men för samhället och sjukvården kan det bli enormt dyrt och svårt om smittutvecklingen håller i sig.

Men du gör som du vill!
Citera
2020-01-28, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det är bara en tidsfråga innan skiten når alla europeiska länder. Förhoppningsvis blir inte skadan alltför stor. Vore högst förvånad om inte Stockholm är drabbat inom en vecka.
Det är min teori med. Det räcker med att promenera runt på stan för att förstå varför. Kinesiska turister överallt.
Citera
2020-01-28, 23:44
Medlem
Siffrorna uppdaterade. Den exponentiella ökningen har avtagit. Är det effekt av isoleringen som kapar tillväxten?

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in