2020-03-07, 14:37
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Du påstår att du fått info av en närstående till familjen. Ändå har du ingen aning om familjen varit i Italien eller Iran, inte heller barnets ålder.
Och du avslutar med att antyda att vi kanske aldrig får veta svaret...

Trovärdigt!

Kan vara så att den "närstående till familjen" jobbar inom vården o läckt nyheten till närstående. Hade barnet astma kommer döden att skyllas på detta, oavsett om hen testat positivt för viruset.
Citera
2020-03-07, 14:37
Medlem
Kalla fakta eller uppdrag granskning kanske kan ta en närmare titt
Citera
2020-03-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
När jag fick veta detta beklagade jag enbart sorgen. Inga följdfrågor är ställda för respekt till familjen

Du har alltså fått information direkt från den drabbade familjen? Inte av en närstående till familjen?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
21 nya fall i Stockholm idag, alltså. Snart fler smittade här än i Storbritannien.

101 bekräftat smittade i sthlm.
Tror ni man har koll på smittspårningen?
Citera
Medlem
Hur kommer det sig att det är så många yngre som dör i Iran? De har en väldigt ung befolkning jämfört med Italien men har fortfarande lika många döda som i Italien.
Citera
2020-03-07, 14:39
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Okej.. jag tycker ju att jag varit frisk i över en vecka nu, bortsett från huggen på höger sida exakt där hjärtat sitter... får vänta lite till. Är det farligt? Tillhör inte de som söker akuten för influensa 🤧 😅

Kanske inte relaterat till det du skrev men jag gick förbi två familjer på primärvårdsjouren idag. Mammorna satt och öppet pratade om att deras söner väntade på att testas för corona för uppvisande av symptom, hosta och ont i halsen nämnde dom bl.a. Jag hörde lite av vad dom pratade om för jag blev lite stel och funderade en stund på om jag vågade gå förbi dom, men till slut gjorde jag det men höll andan trots att jag vet att det inte är luftburet.
Citera
Avslutad
Italien börjafe med restriktioner efter 65 fall. Sverige har 161 men inga restriktion.

Är skillnaden att vi har tur att vi har koll på varje enskilt fall?
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Du behöver inte göra den här tråden till ett större skämt än det redan är. Varför skulle du gå ut med något sånt om du inte vet säkert? Speciellt när du vet att det sitter personer i tråden som letar efter det minsta lilla som stödjer deras domedagsprofetia.

Försök och ta lite ansvar för vad du säger.

Sen finns det den typ av människor som vill ha vetskap. Då får man lära sig att sortera bort domedagsprofeterna.
Det kommer alltid finnas båda delarna i en diskussion.
Citera
2020-03-07, 14:40
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
** 21 NYA i REGION STOCKHOLM IDAG **
Är det inte dags att sätta Stockholmarna i karantän nu, för det verkar krylla av dumma jävlar där, som bara måste fara på sina lustresor till Italien oavsett vad . Som den så kallade ”medarbetaren” som stolpar in på Danderyds sjukhus direkt efter sin utlandsresa, för sånt går jättebra-a-a att göra säger Anders Tegnell så då är det ju så, och träffar kolleger där som han/hon kan smitta.
Är det här Sveriges och huvudstadens ”spetskompetens” som vi nu har att göra med och som vi alla tillsammans kan bevittna hur jävla huvudlöst de beter sig, ja då är detta arma land illa ute
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/personal-pa-danderyds-sjukhus-coronasmittad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Är säkert mer importfall. Var lugn.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Kalla fakta eller uppdrag granskning kanske kan ta en närmare titt

Skulle statspropagandan granska statspropagandan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
101 bekräftat smittade i sthlm.
Tror ni man har koll på smittspårningen?
Haha nej
Citera
2020-03-07, 14:41
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Du har alltså fått information direkt från den drabbade familjen? Inte av en närstående till familjen?

Rättar mig: med respekt för de närstående....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in