2020-03-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietsBleeding
Fick du ont när du tränade kan det vara hjärtmuskelinflammation. Inte helt ovanligt.
Vänta till du varit helt frisk en vecka innan du sätter igång.

Okej.. jag tycker ju att jag varit frisk i över en vecka nu, bortsett från huggen på höger sida exakt där hjärtat sitter... får vänta lite till. Är det farligt? Tillhör inte de som söker akuten för influensa 🤧 😅
Citera
2020-03-07, 14:34
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Men jag har ju inte uttalat mig om smittspårning har fått för stor tilltro! Jag håller ju med dig så jag förstår inte ditt tidigare inlägg där du går till angrepp mot min slutsats att smittspårning i sig verkar funka bra. Men som sagt har inte insyn i hur det funkar i detalj. Har ändå tilltro till myndigheterna att det sköts ganska korrekt. Vi kan ju inte förvänta oss hur mycket som helst av smittspårning, därav måste andra metoder för att stoppa smittspårningen också användas givetvis!

Och jag skrev ju faktiskt att jag också tror att vi kommer att ha ca. 200 fall i Sverige imorgon. Så även där verkar vi ju vara ganska ense.

Ok. Om smittspridningen inte hittar alla fall och viruset fortsätter spridas i rask takt, hur kan den då funka bra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Källan är ”ett mejl”...

Är det inte ett rimligt sätt att kommunicera på?

Hur informationen anlänt bör väl underordnas postarens högst trovärdiga historik
Citera
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Misstolkat att det varit till följd av Corona.
Det jag vill säga med mitt inlägg är att jag har en pålitlig källa. Men att den mest pålitlige kan missförstå. Speciellt i en traumatisk situation.

Du behöver inte göra den här tråden till ett större skämt än det redan är. Varför skulle du gå ut med något sånt om du inte vet säkert? Speciellt när du vet att det sitter personer i tråden som letar efter det minsta lilla som stödjer deras domedagsprofetia.

Försök och ta lite ansvar för vad du säger.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Vi är nu under helg och det leder till kontakt genom människor som är lediga, efter helgen så får vi se vad umgänget mellan människor leder till. Antagligen tyvärr inte god utveckling, men vi får se.
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Men hade barnet konstaterats smittad med Covid-19 eller varför tror de det...?

När jag fick veta detta beklagade jag enbart sorgen. Inga följdfrågor är ställda för respekt till familjen
Citera
2020-03-07, 14:35
Medlem
21 nya fall i Stockholm idag, alltså. Snart fler smittade här än i Storbritannien.
Citera
2020-03-07, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Barnet har väl dött och anhöriga kan ha sagt att barnet hade corona. Det innebär ju inte att barnet hade coronasmitta. Men att någon har sagt det är väl mest troligt. Just i sin sorg så säger folk saker som är lite tokiga ibland.

Näe. Verkligen inte! Man hittar inte på att barnet blev smittad av ett virus som härjar i landet och i Europa - om nu barnet i verkligheten dog av något helt annat.

Vilka märkliga människor det tycks finnas (här på nätet)..
Citera
Medlem
** 21 NYA i REGION STOCKHOLM IDAG **
Är det inte dags att sätta Stockholmarna i karantän nu, för det verkar krylla av dumma jävlar där, som bara måste fara på sina lustresor till Italien oavsett vad . Som den så kallade ”medarbetaren” som stolpar in på Danderyds sjukhus direkt efter sin utlandsresa, för sånt går jättebra-a-a att göra säger Anders Tegnell så då är det ju så, och träffar kolleger där som han/hon kan smitta.
Är det här Sveriges och huvudstadens ”spetskompetens” som vi nu har att göra med och som vi alla tillsammans kan bevittna hur jävla huvudlöst de beter sig, ja då är detta arma land illa ute
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/personal-pa-danderyds-sjukhus-coronasmittad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Trots det så begås det massor med misstag av den myndighet som han företräder och av honom själv.

Medans stora delar av övriga världen går in i ett annat skede, från att vara reaktiva till proaktiva, så kör Tegnell på utifrån hur det såg ut igår...

Han kanske sover länge på förmiddagen och inte hinner uppdatera sig med dagens nya information innan han gör sina uttalanden för dagen?

Jag skulle också vilja se bättre proaktivt arbete från ansvariga myndigheter. Om situationen eskalerar kan vi stå ganska handfallna som det ser ut nu. Norge arbetar ju utifrån att 2 miljoner kan smittas i landet, något liknande worst case scenario borde även vi ha i åtanke. Inte förkasta tanken slentrianmässigt för att det är för jobbigt att tänka så iaf.
Citera
2020-03-07, 14:37
Medlem
naturtvåls avatar
Italy calls in retired doctors to help fight coronavirus

The measure was one of several adopted by the government during a cabinet meeting

Rome: Italy on Saturday began recruiting retired doctors as part of urgent efforts to bolster the healthcare system with 20,000 additional staff and fight the escalating viral epidemic.

Källa: https://gulfnews.com/world/europe/italy-calls-in-retired-doctors-to-help-fight-coronavirus-1.1583587206743
Citera
2020-03-07, 14:37
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Kan det vara ett antagande? Eller har de verkligen fått ett dödsbesked på papper att det var Corona?
Är ju inte Oki att fråga ut föräldrarna om det.

Men att mörka att barn dör av det gör en misstänksam.

Jag kan inte bekräfta om det är ett antagande eller en misstolkning. Inte heller om det är en sanning eller ej.
Här enbart delgett information vidare.
Precis. Det är 0 social kompetens att börja utfråga mitt i sorgen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in