2020-01-28, 21:56
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Hur länge ska dödligheten diskuteras? Forskarna är eniga om att den FÖRMODLIGEN ligger mellan 2 och 3 procent. Att sitta och diskutera det fram och tillbaka över 30 sidor är meningslöst.
Precis! LÄGG NER NU!!!
Citera
2020-01-28, 21:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Finns så vitt jag vet inga barn som dött av viruset än.
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är väl ingen under 15 år som har dött ännu.
Ni har rätt, barnet är ännu bara smittat, låt oss hoppa hon klarar det.
https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-hnk-intl-01-26-20/h_97cea2031c448b3e68fbedf5f7a1f8fb

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag har inte sett några åldersstats på de smittade, lust att dela med dig av dessa?

Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
NEJ. "Vissa experter, även svenska, har sagt att det bara är redan gamla och sjuka som blir ordentligt sjuka av viruset. Men enligt en studie av de första 41 fallen som publicerades i den vetenskapliga tidskriften The Lancet i fredags stämmer inte det. Bara var tredje hade någon underliggande sjukdom och medelåldern var bara 49 år. Samtliga hade lunginflammation, de flesta hade feber och hosta. Var tredje fick ARDS, en slags livshotande lungskador, eller behövde vårdas i respirator. Sex dog, motsvarande 15 procent."

ArgusOne - Se ovan, sök" lancet" i tråden, vi år många som postat den länken.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-01-28 kl. 22:00.
Citera
2020-01-28, 21:57
Medlem
fernebos avatar
Citat:
En fortbildning... Hur stor är sannolikheten att han tagit i hennes snor eller ens rört hennes bara kropp? Det smittar helt uppenbart av ren närvaro om han inte är uberkänslig.

Alltså om uppgifterna på smittvärde stämmer, så är viruset klart mer smittsamt än influensa, så därför bör det vara oerhört lättsmittat vid helt vanliga kontakter.

Som jag har skrivit tidigare, så har jag lite förstå hur så många här kan inbilla sig att det här ska upphöra. Smittan är för spridd och viruset alldeles för smittsamt. Vad exakt skulle kunna stoppa fortsätt smittspridning i nuläget? Att viruset plötsligt muterar och slutar smitta? Jag förstår det inte riktigt..
Citera
2020-01-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vem har sagt att viruset inte är smittsamt?

Klumpigt uttryckt av mig. Menade hur man smittar. Alltså att man kan bli smittad kollegor emellan. Tidigare uppgifter handlade om familjemedlemmar och vårdpersonal.

Här liten sammanfattning.

https://www.dw.com/en/germany-confirms-three-further-cases-of-coronavirus/a-52181064
Citera
2020-01-28, 22:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
En fortbildning... Hur stor är sannolikheten att han tagit i hennes snor eller ens rört hennes bara kropp? Det smittar helt uppenbart av ren närvaro om han inte är uberkänslig.

Vid affärsmöten mellan en asiatisk kvinna och en tysk man så kan jag förklara för er att det är mycket reserverat. Det inledande handslaget är med stor sannolikhet den enda beröringen (om det ens var någon sådan).

Sen har de suttit på var sida om ett mötesbord. Möjligtvis ätit middag tillsammans.

Ni som drömmer om "Multiple German men on solo Asian girl" kan sluta drömma nu.
Citera
2020-01-28, 22:00
Medlem
120 smittade i Tyskland. Var kommer den uppgiften ifrån? Dragen ur arslet?
Citera
2020-01-28, 22:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Fler dog eller drabbades av narkolepsi av massvaccineringen i Sverige än som dog av influensan i Danmark, där endast någon procent av befolkningen
vaccinerades

Diskussionen handlade inte om dödlighet eller biverkningar
Citera
2020-01-28, 22:01
Medlem
Citat:
Svinunfluensan hade en obefintlig dödlighet på 0.026%
Och svininfluensan ingår numera i våra årliga influensor...
Citera
2020-01-28, 22:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det jag räknar upp är spridning inom de länderna. Troligtvis har smittan förts dit från Kina, då någon besökare därifrån smittat invånarna i respektive land. Sen förs smittan vidare.

Viruset har ju ingen aning om att det rest utanför Kina, det smittar precis på samma sätt mellan människor utanför Kina som det gör mellan människor i Kina.

Det nu upptäckta fallet visar oss flera oroande saker:
1. Att inkubationstiden är så pass lång, så en person kan bli smittad i Kina, åka på tjänsteresa till Tyskland, smitta ner personer där, och inte bli sjuk förrän på vägen hem till Kina.
2. Det bevisar också att viruset smittar innan någon känner sig sjuk.
3. Det visar också att det räcker att sitta på ett tjänstemöte med någon, för att kunna bli smittad.

Åtminstone i Tyskland vet man inte om den smittade mannen har smittat sina kollegor, eller om det är kinesiskan som har smittat mannen och de övriga.

Hur ser det ut i övriga länder där det finns smittade?

Sprida smitta till ett land är inte synonymt med spridning inom ett land.

Hur ser det ut i de olika länderna, det är ju intressant av den anledningen att man kan få ett hum om det är under kontroll eller om det sprids okontrollerat.
Citera
2020-01-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Och svininfluensan ingår numera i våra årliga influensor...

Ja och det här verkar ha patetiska symptom utomlands för alla utom äldre. Detta får en att undra hur en kines ens kan leva i deras söndergasade tillvaro om de inte har något immunförsvar.

Det är ändå 5 dagen och vi har en hel del smittade utomlands, inklusive i skitländer utan någon högre utbildning. Inte ens där verkar tillstånden vara kritiska.
Citera
2020-01-28, 22:04
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Hon har inte vetat om att hon har någonting alls och gått symtomfri i 2 veckor.. Så det tror jag inte.

Hör mer här:

https://www.youtube.com/watch?v=JGAcQ6UeIIM

Hur menar du? Hon behöver väl inte vara medveten om att hon varit sjuk för att hon, nyst, hostat, andats eller tagit på ett dörrhandtag?
Citera
2020-01-28, 22:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vid affärsmöten mellan en asiatisk kvinna och en tysk man så kan jag förklara för er att det är mycket reserverat. Det inledande handslaget är med stor sannolikhet den enda beröringen (om det ens var någon sådan).

Sen har de suttit på var sida om ett mötesbord. Möjligtvis ätit middag tillsammans.

Ni som drömmer om "Multiple German men on solo Asian girl" kan sluta drömma nu.

Uteslutet att kvinnan lite försynt har hållt handen för munnen och harklat sig, därefter saltat maten, saltkaret gick sedan runt, och de flesta är i ansiktet med händerna mer än de är medvetna om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in