2020-03-07, 10:38
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturestolpskott
Hmm... mörkläggning pågår?

Från att ha varit förstasidesnyhet och legat högst upp på ALLA stora tidningar ser man nu INGET om corona utan att scrolla ner en bra bit. Varför blev det plötsligt så?

Går du in på Expressens hemsida ser du följande rubriker högst upp:
  • 25 varslas från Stordalens hotell
  • Färre bokningar på Posthotellet • Anledningen: Corona
  • Agnes Wold svarar på coronafrågorna
  • 17 FRÅGOR: Smittar virus i simbassäng? När räknas det att man fått symtom?
  • Maten du bör ha hemma i krislådan
  • Se inköpslistan här
  • LÄS SUPERCHATTEN: Experten Agnes Wold svarade på läsarnas frågor
  • Immunsjuka Jessica: ”Jag vågar inte gå ut”
  • Jessica tillhör Coronavirusets riskgrupp • ”På liv och död”
  • Minst 3 000 testade för corona i Sverige
  • DIREKTRAPPORT: 137 smittade i landet
  • Coronavirus sprids på ny lyxkryssning
Så nej, jag tror inte det pågår någon mörkläggning.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HESKEY78
Finns det någon bra sammanställning kring vad vi vet om viruset? Som jag förstått det smittar det väldigt sällan före symptomen brutit ut, är det korrekt?

Cdc hemsida är en bra start.

https://www.cdc.gov/coronavirus/index.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Har dom olika geografiska upptagningsområde?

Det har de säkert även om det inte borde vara nån enorm skillnad då ena ligger på Kungsholmen och det andra på söder. Men oddsen är ju större att det privata har större press på sig att göra ett bra jobb..
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
För att ökningen i Sverige har klingat av. Om två veckor kommer ingen tjata om Corona.

”Klingat av”?
Citera
2020-03-07, 10:39
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag har hört att Sverige har egenproduktion på handgel, handskar och munskydd men att allt går på EXPORT! - Saker som borde delas ut gratis på gator och torg av civilförsvaret EXPORTERAS. Tyskland har infört exportförbud mot dessa produkter. Det enda jag fått tag i i Malmö är T-sprit men är osäker på om det fungerar.

Finns recept på hemmagjord handsprit här om du går bakåt några inlägg.
Citera
Medlem
Finns Coronaviruset på St Görans sjukhus?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Kan folk inte tänka själva. Ett virus går = man undviker folkmassor om man inte vill bli smittad.
Återstår att se hur många som frivilligt sätter sig i publiken.

Många kommer befinna sig i publiken ändå. Tyvärr verkar inte massan kunna tänka själva utan måste ha föreskrifter från myndigheter hur man ska agera, är dessa direktiv också totalt bristfälliga..Ja då går det åt skogen.
Citera
2020-03-07, 10:40
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Använd engångshandskar och tvätta dem som "dina händer"

Har svårt att jobba med handskar och får problem med händerna av plasten.

Och om jag måste smörja händerna ofta så är det väl större risk att viruset fastnar på den lätt kletiga ytan.
Citera
2020-03-07, 10:40
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
För att ökningen i Sverige har klingat av. Om två veckor kommer ingen tjata om Corona.

Tror jag inte. De ekonomiska konsekvenserna av utbrottet kommer märkas långt fram i tiden. Får världsekonomin desstom bestående problem av Corona kommer vi få höra mycket om viruset även in i nästa år.
Citera
2020-03-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Nu är jag inne på andra vändan av denna förkylnings influensa. Men nu har jag lite skum känsla i bröstet med.

Ringde 1177. I eftermiddag skall jag testas för Corona, ha!

Gott, får hoppas du har det då så du så att testet ger verkan 😂.

Obs ironi ovan. Naturligtvis hoppas jag du inte har det och att du blir frisk snart 👍
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumprullet
Vi har ett medelstort utbrott i Europa. Det är inget problem med att köra, vi behöver inte stänga ner Stockholms lokaltrafik, stänga alla skolar och arbetsplatser, vi behöver inte förbjuda människor att träffas. Det är bra om sjuka stannar hemma, det kommer minska spridningen. Sedan har du lovat ett vaccin till inom någon månad och då löser det sig ju.

Ironi på högsta nivå. Ja Tegnell hoppas på sommaren o vaccin till hösten. Undrar vad ett bettingbolag gett för odds för det?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturestolpskott
Hmm... mörkläggning pågår?

Från att ha varit förstasidesnyhet och legat högst upp på ALLA stora tidningar ser man nu INGET om corona utan att scrolla ner en bra bit. Varför blev det plötsligt så?

Kan MSB ha gått ut med direktiv? Minns att damen från MSB gick ut i direktsändning och sa att man övervägde att begränsa information om smittade och hanteringen då det kunde vara en "fara för rikets säkerhet" typ...

Är det vad man gör nu?

Gör en snabb genomgång av våra största nyhetssajter så ser ni hur "nertonat" det är jämfört med igår eller förra veckan.

Vilken media menar du då? Det är stora svarta rubriker i alla medier i Sverige. Men så länge det inte kommer nya fall så är det ju bara samma artiklar om hur man tvättar händerna och Fakta om Corona. Vad mer ska dom skriva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in