2020-03-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag är helt övertygad om att Tegnell är fullt utbildad inom läkarkonsten. Dock är ju frågan om det finns andra aktörer bakom honom som påverkar hans arbete avseende COVID-19.

Hans position handlar inte om medicin, den handlar om hur man bäst hanterar sjukdomen i samhället. Viss skillnad...
Citera
2020-03-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad ska man göra med alla äldreboenden och LSS gruppbostäder?

Dem kan man använda som gruppbostäder för nyanlända när de blir tömda på gamlingar.
Citera
2020-03-06, 16:39
Medlem
naturtvåls avatar
President Donald Trump on Friday morning signed a $8.3 billion emergency spending package to combat the virus.

Källa: https://www.nbcnews.com/health/health-news/live-blog/coronavirus-updates-live-14-dead-across-u-s-trump-signs-n1151451
Citera
2020-03-06, 16:40
Medlem
HGs avatar
Nu när vi är uppe i 100+ insjuknade till helgen så borde man få ett första dödsfall under vecka 11.

Antar att spridningen nu kommer att gå ganska snabb under de kommande veckorna. Lite patetiskt att man i Stockholm endast har stängt rikemansskolan Manilla men som vanligt vill inte de herrefolket dö utan det kan vi istället göra.
Citera
2020-03-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigturk
Jag kör halvmask med p3 filter och skyddsglasögon från och med nu.

Det här viruset är ett vapen som kommer att ligga latent hos folk. Alla med AB i blodgrupp får det.

Sen när 5g går globalt är det game over.

Georgia Guidstones
du verkar ha koll på smitta/blodgrupper,jag har ju orh minus cde negativ,ska visst vara svårare att få smittan?
Citera
2020-03-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Sök på Kjell Mo i tråden så ser du att det har pratats en del om det.

Jo jag vet det... men inte i media??? jag har ställt fragan till AB och Ex men tyst........ Flachback uppror!!!
Citera
2020-03-06, 16:42
Medlem
Citat:

Snälla, ge oss en bild.
Det här spårade ur för länge sedan. Nu har det gått från tragiskt till komiskt.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja även om myndigheterna är väldigt negativa till nedstängning av verksamheter så kommer det att ske eftersom folk kommer att stanna hemma. Vem vill skicka sina barn till skolan om det är hög smittrisk. Ingen tror ju ändå på att alla barn är immuna.

Vårdplatserna är snart fulla och det har ju även Hallengren erkänt. Det kommer även att drabba andra sjuka. Vi får se hur länge skyddsutrustningarna räcker, sedan går väl personalen hem.
Det normala kommer att bli hemkarantän vilket är detsamma som stanna hemma och dö, för många människor.

Läste idag att även personalen i kollektivtrafiken är orolig. Det kan man förstå. Vem vill köra buss nu? Kan nog bli en hel del sjukskrivningar snart.

Under de kommande veckorna kommer vi att få se saker som vårt samhälle aldrig har sett förut!
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag tror inte, jag vet helt säkert att det sker ödesdigra missar och mer eller mindre medvetet begås enorma och så småningom katastrofala "misstag" inom svensk sjukvård just nu.

Det är en allvarlig misstro gentemot sjukvården, personligen så ser jag denna personal som hjältar.
De är väldigt uppoffrande och sätter sitt eget liv i risk för att hjälpa andra.

Gud bevare denna arbetsgrupp!
Citera
2020-03-06, 16:43
Medlem
Citat:

Det här viruset är ett vapen som kommer att ligga latent hos folk. Alla med AB i blodgrupp får det.

Sen när 5g går globalt är det game over.

Georgia Guidstones

Halvsanningar finns det i mycket meeeen nu blev till och med jag som har inslag av schizofreni förvirrad?

Kommer alla med AB bli robotar när 5g slås på eller vadå?
Förklara gärna för mig som inte förstår detta ^^
Mvh
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Two British Airways baggage handlers have tested positive for the killer coronavirus as the number of patients diagnosed in the UK today dramatically jumped to 163.

Källa: https://www.dailymail.co.uk/news/article-8083017/Two-British-Airways-baggage-handlers-test-positive-coronavirus.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Under de kommande veckorna kommer vi att få se saker som vårt samhälle aldrig har sett förut!

Elaborera mer än gärna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in