Citat:
Man kan ju undra vilka studier andra länders myndigheter lutar sig emot. Kanske dom inser att det är ett nytt virus dom inte har full kunskap om och tar det säkra för det osäkra. Hur som helst visar det folket att något görs och en del kan sova lite lugnare och fortsätta åka buss eller tunnelbana.Det finns rimligtvis studier som han lutar sig mot vilka visar att det inte har någon signifikant betydelse. Sjukhusmiljö och kollektivtrafiken är trots allt väldigt olika miljöer. Jag tycker inte det låter särskilt konstigt. Om folk står och hostar och snörvlar så hamnar viruset på säten, stolpar etc oavsett handsprit.
Vad är för sent? Det ska bli intressant att se om antalet nya smittade börjar minska om ett par dagar när inkubationstiden går ut, vilket AT hävdar.
Vad är för sent? Det ska bli intressant att se om antalet nya smittade börjar minska om ett par dagar när inkubationstiden går ut, vilket AT hävdar.
Det mesta FHM gör är minst en vecka för sent. Inte för att jag tror detta kommer att ta död på tusentals unga men därimot sjuka och äldre. Man skulle ha börjat pratat allvar om detta i börja av februari och redan då fått bort en del hamstring och onödiga telefonsamtal nu. Långsamt förberett befolkningen att det kan gå som i Kina om man inte ser upp. Då infinners sig inte ogrundad oro och folk tömmer butikshyllor som det är stor risk att det blir nu då fler vaknar till. Man hade då spridit ut "paniken" över tid.
Företag kommer att drabbas hur som helst men nu är risken att fler stannar hemma från jobb och skolor eftersom "paniken" ska hanteras. Sprider sig smittan ohämmat så blir det ett hårt slag för svenskt näringsliv med långa sjukskrivnigar och jag tror att dom vaknar till nu och snart kommer fler krav på åtgärder från staten. Men som skrivet, för sent och det är bara karantän av olika stadsdelar och områden kvar i verktygslådan. För vissa företag förödande.
Nej, antalet smittade kommer att öka och det är jag helt övertygad om även om jag gärna har fel här. Det är helt omöjligt att lita på att alla hemkommna från Italien eller Iran med lätta symtom hör av sig till vården så smittspridningen är redan i full gång som i Italien. Du ser ju hur det skrivs här att det bara är överdrivet och som en lätt förkylning, hur många av den typen har inte åkt till Italien kan man fundera över. Det pyr och i mitten av nästa vecka väntar jag på en dramatisk ökning av smittade.
Senast redigerad av Moretex 2020-03-06 kl. 15:01.
Senast redigerad av Moretex 2020-03-06 kl. 15:01.