2020-03-05, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias65
Snälla! Gör något medans ni kan folket! för 1 vecka sen va ca 10 smittade nu snart 100. Fixa era N95 ansiktsmasker från https://coronabutiken.myshopify.com/

Samma scammer som rånade folk på frakt förra veckan.
Köp inte.
Polisanmäla och spåra.

Den här luffaren kommer slaktas när det här är över.
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det är nog en hel del i tråden som tycker det, kanske du också. Vore ju oerhört märkligt om detta virus inte kommer upp i minst samma siffror som en vanlig säsongsifluensa. Då finns det dock inga alarmister som bryr sig om gamla och sjuka.

Kom gärna tillbaka när du skaffat dig lite livserfarenhet. Och nej det får man inte av att bo i en storstad hela livet och cykla till jobbet 100 meter bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Vad har Tegnell JO-anmälts för?

Ja du det är bara att välja någon av alla dumheter, han har förminskat problemet hela tiden. Rent felaktig information att det inte är så smittsamt.
Flyg till Iran skulle inte stoppas men dagen efter så var det plötsligt aktuellt, alltid steget efter.
Han har ju låtit som en av kommunisterna efter härdsmältan i Chernobyl när de i början stod och blåljög. Total hjärntvätt i ett vidrigt system.
Sverige påminner mycket om det idag fram med partiboken och låtsas inte se alla samhällsproblem samtidigt som man skriker sig hesa om humanitär stormakt.
Fullständig idioti.
Citera
2020-03-05, 21:13
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Nej det bästa man kan göra är att bara låta det ha sin gång och jobba på vaccin vid sidan av. Man kan inte att stoppa det, man gör bara skadan så sjukt mkt värre. Vad åstadkom exempelvis kinas extrema åtgärder? Ingenting i grund och botten, men de åtgärderna var extremt skadliga. Det går inte att stoppa det eller ska alla människor i hela världen sätta sig själva i karantän i 14 dagar? Det kanske kan funka i teorin, men det kommer aldrig att hända.

Det beror på vad du mäter 'det bästa i'. Pratar vi om pengar, människors hälsa och liv, eller vad? Enligt min logik så ifall alla fallen är från Norra Italien och Iran så hade de kunnat stoppats tidigare genom flygförbud. Då hade epedemin begränsats rejält. Hur ser din logik ut?
Vet du hur lång tid vaccin kan ta att utveckla? Dessutom verkar en ny mer aggresiv sort av Covid-19 spridas enligt Kinesiska forskare, vilken står för 70% av de nya fallen.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Jag tror han håller på att få ett nervöst sammanbrott. Att han går ut och säger det där när viruset helt uppenbart sprider sig okontrollerat i Europa... jag förstår det inte.

Jo men nu vet jag såklart! Det är ju han som har en gigantisk dödsångest. Kanske har han till och med någon av de bakomliggande åkommor som gör att man är ordentligt i riskzonen. Han är ju livrädd såklart, och precis som många andra människor går han runt och vaggar sig själv. Hans uttalanden om att allt kommer bli bra är inte riktade till oss utan till sig själv. Det är så uppenbart så jag vet inte vad.
Min gissning är att han kommer avgå inom några dagar. Officiellt kommer han skylla på hat och hot och säkert högerextremismen, men egentligen kommer han packa mat, sprit och Tramadol och ge sig ut till sommarstugan.

Du blir snart profet förklarad om du håller på så här, en lysande analys och förutsägelse😂
Senast redigerad av naturtvål 2020-03-05 kl. 21:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Hur kan Tegner MÖJLIGTVIS veta att vi har nått toppen av smittade ... ?

Återigen, det enda citat som finns är att toppen av fall från hemvändarna från italien bör ligga i slutet på denna vecka.

Allt annat verkar vara en trådsanning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskurk
Ikke greit, sier helsedirektøren magnifikt, briljant språkbruk!

Haha, høres ut som han snakker til sønnen sin på 4 år som har gjort noe dumt eller noe sånt. "Fy fy, dette er ikke greit Timmy".

Oh those government employees...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det är nog en hel del i tråden som tycker det, kanske du också. Vore ju oerhört märkligt om detta virus inte kommer upp i minst samma siffror som en vanlig säsongsifluensa. Då finns det dock inga alarmister som bryr sig om gamla och sjuka.
Nu spred du desinformation!
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Jag har aldrig sagt mig veta mer än WHO, och kommer aldrig att göra det. Jag påtalar att det finns ett mörkertal som inte är med i beräkningen. Beräkningen görs utifrån de dokumenterade fall som finns, vilket du kan se i allehanda rapporter.

Det är just det, man kommer känna till fallen när personerna insjuknar. Det betyder att det finns ett mörkertal för alla personer som inte insjuknar. Du påtalar precis det jag själv sa.

Jag ska förklara för dig varför du har fel.

WHO har uttryckligen sagt att 99% av alla som testats positivt för Corona till slut utvecklat sjukdom. Nu tänker du att "aha men om man inte får symptom så testar man sig inte!". Så kan man tro, men saken är den att när någon testas positivt för Corona så försöker man även testa alla de personer som den smittade varit i kontakt med. På så sätt upptäcker man en massa människor som är smittade utan att de vet om att de är smittade och som vid den tidpunkten (utan symptom) aldrig skulle ha testats. Av dessa personer utvecklar så småningom 99% själva sjukdomen. Förstår du nu? Detta är vad WHO själva säger.

Jag är ledsen kompis, men det finns inga gigantiska mörkertal som gör att dödligheten är lägre. Väldigt många smittade är ännu inte kända, men det beror på att sjukdomen helt enkelt inte brutit ut än hos dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Blir svårt utan döda personer.

Liken kommer nog staplas i drivor här om någon månad, precis som i Kina och Iran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Hur kan Tegner MÖJLIGTVIS veta att vi har nått toppen av smittade ... ?

När har han någonsin uttryckt att han.vet att det är så? Har du käka så kommer jag instämma fullt ut i kritiken.
Citera
2020-03-05, 21:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
I det läget testar man inte i första hand för att kontrollera smittospridning utan för att ge korrekt vård.
Så människor som är sjuka och uppvisar tecken på behov av vård, testas för att de ska få korrekt vård. Simple as that.

Ponera att vi har kontrollerad spridning nästa vecka också, fler sportlovsfirare har kommit tillbaks, antalet sjuka skjuter i höjden, smittspårning bedrivs för att isolera potentiellt smittade, då har vi ett sådant läge som jag beskrev.

Ska man bara ge upp målsättningen att begränsa smittspridningen eller fortsätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in